BOTE

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Dersler


3 posters

    Birleştirilmiş ödev(3ve4)

    avatar
    suzantoprak


    Mesaj Sayısı : 2
    Kayıt tarihi : 13/03/09

    Birleştirilmiş ödev(3ve4) Empty Birleştirilmiş ödev(3ve4)

    Mesaj  suzantoprak Perş. Nis. 02, 2009 10:35 pm

    1.Kelime işlem nedir?
    a)Tarihi ve günümüze kadarki gelişimi.
    b)Kelime işlem kullanımının özellikleri nelerdir?
    2.Kelime işlemcilerin sağladığı kolaylıklar ve avantajlar nelerdir?
    3.En çok kullanılan kelime işlemciler ve genel özellikleri.
    a)Microsoft Office Word
    b)OpenOffice.org/Writer
    4.Kelime işlemciler anlatılırken hangi noktalar üzerinde durulmalı?
    5.Öğretmenin kelime işlemcilerle en az yapabilmesi gerekenler.
    6.Konu gösterip yaptırma yöntemi ile sunulacak, değerlendirme kısmı için ise öğrencilere proje verilecektir.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    1.Kelime işlem nedir? Tarihi, günümüze kadarki gelişimi ve kullanımının özellikleri.

    Bu başlık teorik bilgi içerdiğinden düz anlatım ve soru-cevap yöntemlerinin kullanılması uygun olur. Mesela; kelime işlemcilerin tanımı yapıldıktan sonra birtakım genel özelliklerinden bahsedilir.
    “Manyetik ortamda, kelimeler, metinler üzerinde yapılan her türlü düzeltme, ekleme, silme veya taşıma kelime işlem işlevini ifade eder. Kelime işlem kullanımı ise kelime işlemci yani kelime işlem programı yardımıyla kelime işlem işlevini gerçekleştirmektir. Kelime işlem kullanımında, program kullanımı söz konusudur(Microsoft Word gibi). Kelime işlem programlarında, metinler ve sözcükler genellikle klavyeden girilir. Klavyeden girilen bilgiler bilgisayar ekranında görsel olarak izlenebilir…”
    Sonra örneğin öğrencilere eskiden anneleri veya babaların veya büyüklerinin dokümanlarını, mektuplarını vs. nasıl hazırladıkları, hazırlarlarken karşılaştıkları zorlukları düşünmeleri istenir. Bu şekilde soru cevapla kelime işlemcilerin hem tarihsel gelişiminin hem de geçmişle günümüz arasındaki temel farkların öğrenciler tarafından belirlenmesi istenir. Öğrenci bu sayede hayattan verilen örneklerle ve kendi kurduğu cümlelerle konuya daha da hakim olacaktır.

    2.Kelime işlemcilerin sağladığı kolaylıklar ve avantajlar nelerdir?

    Bu konuyu anlatırken örnek olay yönteminden faydalanılabilir. Dersin başında öğrencilere bir örnek olay sunulur. Mesela bu örnek olay şöyle olabilir:
    Murat oturmuş babasının yazısını daktiloya geçirmesini izliyordu. Babasının her iki-üç sayfada bir kağıdı buruşturup attığını gördü ve niçin yaptığını merak edip babasına sordu:
    -Baba, kağıtları neden buruşturup atıyorsun, yoksa aklına gelmediği için mi?
    -Hayır oğlum, yanlış tuşlara bastığım için yanlış yazıyorum ve tekrar baştan yazmak zorunda kalıyorum.
    -Peki, bunun başka bir yolu yok mu, baba? Çok vakit kaybediyorsun ve her defasında en baştan yazmak zorunda kalıyorsun.
    -Var elbette. Ama ben onu kullanmayı bilmiyorum, üstelik daha da güzel özellikleri de var onun. Bu benim kullandığım sadece yazı yazmak için ama onun çok daha faydalı işlevleri de var.

    Sonra öğrencilere Murat’ın babasına sorduğu soru sorulur. Soru cevap şeklinde öğrencilerin kelime işlemcilerin sağladığı kolaylıklar ve avantajların söylenmesi sağlanır. Burada beyin fırtınası yöntemi de etkili olur. Öğrencilerin verdiği cevaplar aşağıdaki gibi tahtaya yazılarak görsel açıdan daha kalıcı öğrenme sağlanır.

    Birleştirilmiş ödev(3ve4) C:\Users\asus\Desktop\suzan

    3.En çok kullanılan kelime işlemciler ve genel özellikleri.

    Bu konuda hem teorik hem de uygulamaya yönelik bilgiler olduğu için teorik bilgiler düz anlatım ve gösteri yöntemleriyle, uygulamaya yönelik bilgiler de gösterip yaptırma yöntemi ile yapılmalıdır.
    Teorik bilgilerde OpenOffice veya Microsoft Word programların genel özelliklerinden bahsedilir(Menüler, araç çubukları gibi…). Burada düz anlatım da bulunmakla beraber daha çok gösteri yöntemi kullanılır. Gösteri yönteminin etkin bir şekilde uygulanması için projeksiyon cihazı veya tepegöz gibi cihazların bulunması gerekir.
    Uygulamaya dayalı kısımda ise gösterip yaptırma yöntemi etkili olacaktır. Örneğin öğrencilere 2 tane çalışma kağıdı verilir. Bunlardan birini önce öğretmenin kendisi göstererek yapıp sonra öğrencilerin yapması beklenir. Diğer çalışma kağıdını ise tamamen öğrencilerin yapması beklenir. Microsoft Word programı için öğrencilere verilecek çalışma kağıtları aşağıdaki gibi olabilir:

    1.Word programını başlatınız.
    2.Aşağıdaki gibi kendinizi tanıtan bir kimlik hazırlayınız.

    Adı : (rengi değiştir)
    Soyadı : (rengi değiştir ve italik yap)
    Okulu : (altı çizili yap)
    Sınıfı : (boyutunu ve yazı tipini değiştir)

    3.Kaydet komutu ile belgeyi “dikey” ismi ile kaydediniz.
    4.Daha sonra Yönlendirme komutundan sayfanın yönünü değiştirip yatay konuma getiriniz.
    5.Yatay konumdaki sayfayı Farklı Kaydet komutu ile “yatay” ismi ile kaydediniz.
    6.Kapat komutu ile açık durumdaki belgeleri kapatınız.
    7.Aç komutu ile “yatay” ve “dikey” isimli dosyaları açıp farkı görünüz.
    8.Baskı Önizleme komutu ile belgeleri kontrol ediniz.
    9.Word’den Çık komutu ile Word programını kapatınız.
    avatar
    fundaergun


    Mesaj Sayısı : 3
    Kayıt tarihi : 20/03/09

    Birleştirilmiş ödev(3ve4) Empty Geri: Birleştirilmiş ödev(3ve4)

    Mesaj  fundaergun Cuma Nis. 03, 2009 11:41 am

    DONAMIM

    a)Bilgisayarı oluşturan parçaların neler olduğunu söylenerek genel tanımlarının yapılması.

    (Bu başlıkların aktarımı sırasında, hedef kitleye her bir parça gösterilip, anlatılmalı görevlerinin ne olabileceği hakkında, soru- cevap ve örnek olay yöntemi ile pekiştirilmelidir.)Donanım:
    • Bilgisayarın fiziksel parçalarının hepsine birden DONANIM (Hardware) adı verilmektedir.
    DONANIM-Temel Birimleri
    • Kişisel bir bilgisayar (PC) aşağıdaki temel birimlerden
    oluşmaktadır:

    • Kasa
    •Anakart
    • İşlemci
    • Bellek
    • Sabit Disk
    • Monitör
    • Ekran Kartı
    • Ses Kartı ve hoparlörler
    • CD-ROM/DVD-ROM sürücü
    • Disket sürücü (Kart Okuyucu: SD MMC XD...)
    • Klavye ve Fare
    • Ethernet kartı, • Yazıcı, Tarayıcı, Kamera ve benzeri diğer aletler
    Kasa• PC içerisinde bulunan parçaları dış etkenlere karşımuhafaza ede ve bu parçalara elektrik dağılımını gerçekleştirir.
    • Bilgisayarı oluşturan parçaların ömrünü uzatan ve sistemin sağlıklı çalışmasını sağlayan soğutma sistemini içerir.
    • Bilgisayara yeni parçaların eklenebilmesini sağlar.
    Yatay
    (Slim Case)
    Dikey
    (Tower Case)
    Kasa-Güç Kaynağı
    • PC kasasının bileşenlerinden biri de güç kaynağıdır. PC`ye ve anakarta elektrik akımı
    ile güç sağlar, disk, disket ve CD-ROM/DVD-ROM sürücülerini çalıştırır.
    • Güç kaynağının temel işlevi, şehir şebeke geriliminden bilgisayar sistemindeki
    devrelerin kullanabileceği hale getirmektir.

    Anakart
    Ana kart, diğer donanım elemanlarının üzerine takıldığı ince bir levha şeklinde elektronik devre kartıdır. Ana kart üzerinde belli işlemleri düzenleyici ve hızlandırıcı birleşik devreler, donanım birimlerinin takılabileceği genişleme yuvaları ve bazı donanım birimlerinin takılabileceği giriş- çıkış uçları bulunur.
    Anakart Bileşenleri
    • İşlemci soketi:
    • Bellek soketi:
    • Genişleme Yuvaları (slot)
    – PCI, ISA, AGP
    • Yonga Setleri (Chipsets)
    • BIOS(Basic input output system)
    • Güç Konnektörleri
    • Klavye/Fare Konnektörleri (portları)
    • Paralel-Seri veUSB Port:
    • IDE ve Floppy Bağlantı Yuvaları:
    Anakart-Chipset• Chipset bir grup mikro devreden meydana gelip PC içindeki, ana kart üzerinde veri akışını
    düzenler.
    • Tüm emir ve veri transferleri bütününün oluşturduğu trafiği denetleyen çiplerdir
    • Chipsetin görevleri:
    1) RAM - Cache Bellek - Mikroişlemci arasındaki ilişkiyi düzenlemek
    2) CPU - veri yolları - RAM arasındaki ilişkiyi düzenlemek
    3) ISA Veri yollarının denetlenmesi ve ISA - PCI geçişlerini yönetmek
    4) PCI - USB Portu arasındaki iletişimi kontrol etmek
    5) Güç yönetimini kontrol etmek
    6) AGP iletişimini düzenlemek
    • Bazi Chipset Üretici firmalari ve Cipsetleri:
    INTEL, SIS, VIA, ATI


    CPU (Central Processor Unit)- İşlemci• İşlemci, bilgisayarın birimlerinin çalışmasını ve bu birimler arasındaki veri (data) akışını kontrol eden, veri işleme (verileri değerlendirip yeni veriler üretme) görevlerini yerine getiren elektronik aygıttır.
    İşlemci = Mikroişlemci =MİB = CPU
    • Mikroişlemciler, elektrik sinyallerinin üzerinden aktığı milyonlarca transistor den oluşmaktadır.
    • Bilgisayarın yaptığı tüm işleri toplama, çıkarma, çarpma ve bölme gibi işlemler bu sinyaller
    vasıtasıyla gerçekleşir.
    ALU (Aritmetik Lojik Unit / Aritmetik Mantık Birimi)
    İşlemci tarafından gerçekleştirilecek matematiksel ve mantıksal işlemlerin yapıldığı bölümdür.
    Çekirdek (Core)
    Komut çalıştırma işlemlerini yapan bölümdür.
    Ön Bellek (Cache)
    Sistem belleğinden gelen veriler, çoğunlukla CPU’nun hızına yetişemezler. Bu problemi çözmek için CPU içinde bulunan yüksek hızlı hafızalara ön bellek denir.Ana bellek ile merkezi işlem birimi arasında görev yapan ve ana bellekten çok daha hızlı olan bir bellektir.
    • İşlemcin tek başına hızlı olması sadece işlemci içi işlemlerde etkilidir. İşlemcinin kendi içinde çalışma hızı, çevre birimleri ve iletişim hatlarına göre çok hızlıdır. Bir sisteminin hızlı olabilmesi için işlemci dışındaki diğer birimlerin de hızlı olmalıdır.
    Bellekler
    • Bilgisayarda çesitli programlarin çalistirildigi , geçici veya kalici bilgilerin bulunacagi hafiza alanlaridir.
    Bellekler
    • Bellekler çeşitli boy ve şekillerde karşışımıza çıkmaktadırlar.Genel olarak bellek, üzerinde
    küçük siyah dikdörtgen biçimli parçalar bulunan, düz yeşil bir plakadır.
    Bellekler• ROM (Read Only Memory)- KALICI BİLGİ
    • ROM
    • PROM
    • EPROM
    • EEPROM
    • FLASH
    • RAM (Random Access Memory)- GEÇİCİ BİLGİ
    • Static RAM (SRAM)
    • Dynamic RAM (DRAM)
    Bilgisayar içinde RAM ve ROM bellek olmak üzere iki çesit bellek bulunur.
    Bellekler-ROM Bellek• ROM (Read Only Memory)
    • ROM -
    Sadece okunabilir bellek bir defa üretici tarafından yazılır ve kullanılır. Bilgiler güvenli ve kalıcıdır
    • PROM -
    Programmable ROM . Boş imal edilir. Bir kere kullanıcı programlar.
    • EPROM-
    Erasable Programmable ROM. Kullanıcı yazılım desteği ile hem yazıp hem silebilme hakkına sahiptir.
    Bilgi silinmesinde UV ışık kullanılır.
    • EEPROM-
    Electrically Erasable Programmable ROM. Eprom ile aynı, farkı bilgi silinmesi elektriksel olarak gerçekleşir.
    Bellekler-RAM Bellek
    RAM`ler ,bilgisayarın çalışışması esnasında kullanılan en önemli iki birim olan işlemci ve depolama ünitelerinin uyum içerisinde çalışışa bilmesi amacıyla ,iki birim arasında yer alır.
    Depolama üniteleri işlemcinin hızına ayak uyduramayacak kadar yavaştır.
    İşlemcinin istediği bilgileri depolama ünitelerinden zaman kaybetmeden alabilmesi amaçlı, işlemciyle depo üniteleri arası rastgele erişimli bellekler kullanılır. Ana bellek olarak
    kullanılan bu tür belleklere rastgele erişimli denmesinin sebebi ,her hangi bir hücresinde bulunan bilgiye doğrudan erişim imkanının olmasıdır.
    Bellek-RAM• RAM (Random Access Memory)- GEÇİCİ BİLGİ
    • Static RAM (SRAM)
    • Dynamic RAM (DRAM)
    – Dört ana görev noktasında kullanılırlar. Bunlar ;

    L1, L2, L3 önbellekleri (L=Level) ve Ana sistem bellekleridir.
    Bellek- Dynamic RAM (DRAM).
    • DRAM içinde bulunan kondansatörler üzerinde bilgiyi tutabilmek için saniyede binlerce defa tazelemeye ihtiyaç duymaktadır.
    Sabit Disk –Hard Disk (HD)
    • Sabit disklerin tek amacı bilgileri kalıcı ve düzenli bir şekilde saklamaktır.
    Kullanılan programlar ve üzerinde çalışılan veriler sabit disk’te saklanır.Bilgisayarı kapatıldığında bilgisayara gelen elektrik kesilir. Sabit disk elektrik kesilse bile içindeki bilgileri kaybetmez.

    Sabit Disk –Nasıl takılır
    •IDE kabloları ile IDE portlara takılırlar.
    •Master(efendi) ya da Slave (Köle) tanımlanabilmekedir.
    Monitörler• Monitörler, temel işlevi olarak ekran kartından gelen görüntü bilgisini ekrandan yansıtmakla
    görevlidir. Sadece ekran kartının emirleri doğrultusunda görüntüyü oluşturmaktadır.
    Bilgisayarın işlemcisinden tamamen bağımsızdır.
    • 2 tip monitör teknolojisi yaygın olarak kullanılmaktadır.
    • CRT (Cathode Ray Tube)
    • LCD (Liquid Crystal Display)

    Ekran Kartları (Grafik, Video Card)
    – Digital (sayısal) görüntü bilgilerini analoğa çevirip görüntünün ekrana aktarılmasını sağlar.
    – Ekran kartları gücünü üzerindeki işlemciden ve bellek kapasitesinden alır.
    Bir grafik kartı:
    • Bir video denetleyicisi,
    • Bir ekran belleği veya video RAM ve
    • Bir karakter üreticiden oluşur.
    Ekran Kartı- Veri yolu
    • Eski sistemlerde PCI veri yolu kullanılmakta idi.
    • Üç boyutlu uygulamalarda yüksek hızlı veri yoluna ihtiyaç duyulmasından dolayı PCI veri
    yolunun 8 katı fazla bant genişliğini destekleyen AGP (Hızlandırılmış Grafik Port) kullanılmaktadır.
    Ses Kartı ve Hoparlörler
    • Bir ses kartının yaptığı iş ses sinyallerini dijital sinyalleredönüştürerek bilgisayar tarafından kullanilabilir hale getirmek ve daha sonra da dijital veri olarak saklanan buses kaydını yeniden ses sinyallerine dönüştürüp, kendinebağlanan bir dış hoparlöre vermektir.
    CD
    Veriler CD ye, optik mantığına göre kaydedilirler. CD lerin veri saklama kapasiteleri 180 MB -800 MB arasında değişir. CD üzerine bilgiler bir kez yazılabilir, fakat birden fazla
    üzerine yazılabilen REWRİTABLE (Tekrar Yazılabilir) CD-RWdenir.
    CD-ROM ve CD-Writer
    • CD üzerinde ki bilgileri okuyan donanım ürününe CD-ROM Sürücü denir. Bu sürücüler verileri, çukur ve tümsekler üzerine göderilen laser ışığının yansımasını sınıflandırarak verileri elektrik sinyaline
    çevirir.
    Floppy Sürücüsu ve Disketi
    Günümüzde yaygın olarak kullanılmayan bir teknolojidir.Veri depolama kapasiteleri oldukça küçüktür(1.44Mb)Yerlerini Kart Okuyucu ve Card bellek teknolojilerine bırakmıştır.
    Klavye
    Klavye, bilgi girişi yapılan en yaygın girdi aygıtıdır.Klavyede her tuşta bir devre vardır ve bu sayede basılan tuşun kodu CPU’ya iletilir. Klavye üzerindeki tuşları, her program kendi amacı
    doğrultusunda kullanır. Yani bir tuş bir programda farklı bir amaç için kullanılırken başka bir programda farklı bir amaçiçin kullanılabilir.
    Klavyeleri düğmelerinin sıralanışına göre 2'ye ayırabiliriz.
    F Klavye: Sol üst harf dizilimi F harfi ile başlar. 10 parmak daktilo yazımı
    için tasarlanmıştır
    Q Klavye: Sol üst harf dizilimi Q harfi ile başlar.

    Fare (Mouse):
    Elle idare edilen bir giriş aygıtıdır. Şekilsel olarak fareye benzediğinden fare denmiştir. Fare göstergeci bize farenin konumunu gösterir. Fare ile çizim yapılır, oyun oynanır, komut, program, simge seçilir.

    Ethernet Kartı
    Bilgisayarın başka bir bilgisayar ya da bilgisayar grubu ile ağ oluşturması için bu
    kart takılır.Ethernet kartı takıldığında bilgisayar ağına bağlı diğer bilgisayarlar arasında dosya alış-verişi yapabilirsiniz.
    Bilgisayarları birbirine bağlamak için sadece ethernet kartı yeterli değildir, ortak bir
    merkezden paylaşım için HUB-Switch kullanılır.
    Modem
    Modem, bir bilgisayarın telefon hattını kullanarak diğer bir bilgisayarla iletişim kurmasını
    sağlar. Bilgisayardaki verileri elektrik sinyallerine dönüştürüp diğer modeme gönderir. O da bu sinyalleri sayısal veriye dönüştürüp bilgisayara iletir.Veri hızı oldukça yavaştır.Günümüz bilgisayarlar arasıiletişimde kullanımı oldukça azdır

    Yazıcı (Printer): Bilgisayarda yapılan çalışmaları (yazılar, resimler vb.) kağıt üzerine aktarmak için kullanılır. Yazıcıların, nokta vuruşlu, lazer ve mürekkep püskürtmeli çeşitleri vardır.

    Tarayıcı (Scanner)• Tarayıcı, yazıcının tam tersi bir işlem yapar. Yazıcı bilgisayardan kağıda çıktı üretir. Tarayıcı ise kağıt üzerinde bulunan resimleri, fotoğrafları, yazıları bilgisayarın belleğine gönderir. Böylece kağıt üzerinde bulunan şekiller sayısallaştırılmış ve dolayısıyla bilgisayarda kullanılabilir hale gelmiş olur.

    b) Kasanın içindeki donanım elemanlarının tanıtılarak gösterilmesi ve birbirine bağlanması

    (Burada donanım elemanları ayrıntılı bir şekilde gösterilip, kasaya nasıl monte edileceği ve tüm bunların yanında kalıcılık açısından işlevlerinin de tekrar söylenmesi ve hedef kitleye uygulatılması gerekmektedir. Yani gösterip yaptırma, anlatım ve soru-cevap yöntemi kullanılabilir.)


    En son fundaergun tarafından C.tesi Nis. 04, 2009 1:58 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
    avatar
    se^can


    Mesaj Sayısı : 2
    Kayıt tarihi : 13/03/09

    Birleştirilmiş ödev(3ve4) Empty Birleştirilmiş Ödev (3-4)

    Mesaj  se^can Cuma Nis. 03, 2009 12:05 pm

    ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ

    Örnek olay yöntemi gerçek hayatta karşılaşabileceğimiz sorunların sınıf ortamında çözülmesi yoluyla öğrenmenin sağlanmasıdır. Bu teknikle farklı kültürlerde, çevrelerde ve ailelerde yetişmiş değişik görüşlere, değerlere ve deneyimlere sahip öğrencilerin iletişimde bulunarak farklılıklardan kaynaklanan problemleri çözmeyle ilgili beceriler kazandırılır. Örnek olaylar gerçek yaşamdan alınmış olabileceği gibi hedef-davranışlar, konu ve öğrenci düzeyine dikkat edilerek öğretmen tarafından da yazılabilir. Bazen de, öğrencilerin bir örnek olayı kendilerinin kaleme almaları ve bir çözüme kavuşturmaları istenebilir. Olayla ilgili gerekli verileri alan öğrenciler olayın sebebini, sonucunu ve hangi aşamalardan geçtiğini anlayıp yorumlayarak alternatif çözümler sunar. Bu yöntem öğrenenlere bir konu ya da bir beceriyi kazandırmak ve o konuda uygulama yaptırmak için kullanılır. Çoğunlukla öğrenen etkinliğine dayalı motive edici, öğrenenin öğrenme sürecine etkin bir şekilde katıldığı bu katılımla etkili problem çözmenin rahatlıkla öğrenilebileceği bir yaklaşımdır. Soyut düşünceler bu yöntemle rahatlıkla pratiğe dökülebilir. Örnek olay yöntemi ile öğrenenler problem çözme tekniklerini, işbirliği içinde hareket etmeyi ve rol oynama tekniklerini uygulama fırsatı bulurlar. Örnek olay yöntemi en başta da belirttiğimiz gibi günlük hayattaki problemleri çözmede bize yardımcı olur; bu yöntem sadece içeriği etkin bir şekilde vermekle kalmayıp sınıf ortamında (Günlük hayat ortamının bir öğretmen ve öğrenci için en önemli kısmında beklide) karşılaşılan problemlere etkin ve pratik bir şekilde hızlı çözümler üretilmesini sağlar.


    ÖZELİKLERİ


    • Yapılandırmacı yaklaşıma uygun ve öğrenci merkezlidir.
    • Bu yöntemle daha çok kavrama ve üstündeki bilişsel davranışlar kazandırılır.
    • Öğretmen tartışmayı yönlendirir yani rehber konumundadır.
    • Öğrencileri gerçek hayata hazırlamak amaçlanır.
    • Tartışma yöntemi vb. yöntemlerden yararlanılır.
    • Gerçek ya da çeşitli kaynaklardan uyarlanmış olaylar kullanılır.
    • Bir sorunu çözmeyi, analiz edip en uygun yolla çözüme ulaşmayı ve değerlendirmeyi öğrenirler.
    • Öğrenciler belli bir soruna odaklandığı için ilgi, dikkat ve güdüleri genelde yüksektir.
    • Öğrenciler öğrendiklerini ve özümsediklerini gerçek bir olay karşısında uygulama fırsatı bulurlar.
    • Grup çalışmalarında etkin bir şekilde kullanılıp iş birliği yoluyla çalışmayı ve öğrenmeyi kolaylaştırır.
    • Öğrenciler yapılacak etkinlik hakkında bilgilendirilmeli önceden araştırma yapmasına ve olası tahminler üzerinde durmasına olanak sağlanmalıdır; bu şekilde bir olay olmadan önce karşılaşacağı sonuçları değerlendirebilir.


    FAYDALARI

    • Öğrencilerde problem çözme becerisi ve alışkanlığı geliştirilir.
    • Problemlerin belli bir yaptırıma ve kesime bağlı kalmadan çözülmesi sağlanır.
    • Öğrencilere birbirleriyle çalışma imkânı sağlar.
    • Öğrenci merkezli bir yöntem olduğundan katılımı yüksek ve içseldir.
    • Öğrencilerde konuları anlama, kavrama, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi gelişir.
    • Öğrenciler kendini uzman ya da olay karakterlerinin yerine koymasıyla empatik davranış geliştirir.
    • Olay incelemesi sırasında öğrenciler düşüncelerini, davranışlarını, anlayışlarını, becerilerini ve deneyimlerini ortaya koyma imkânı ve değerlendirme fırsatı bulurlar.
    • Öğrencilerin belli bir konu ve olay karşısında birlikte çalışmasına olanak sağlar.
    • Öğrencilerin düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirir.
    • Öğrencilerde etkili dinleme becerisini geliştirir.
    • Öğrenciler sürekli birbirleriyle iletişim içinde bulunduğundan farklı düşüncelere ve deneyimlere saygı duyma özelliği kazanırlar.

    SINIRLILIKLARI

    • Örnek olay çok iyi ve dikkatli bir şekilde planlanmalıdır.
    • Örnek olay öğrenci düzeyine ve öğrenilmiş yaşantısına (bilgi, beceri, önbilgi…) uygun değilse öğrenilmesi istenilen hedeflerin gerçekleştirilmesi mümkün değildir.
    • Örnek olay yönteminin etkin bir şekilde uygulanabilmesi için geniş bir zaman dilimine ihtiyaç duyulmaktadır.
    • Öğretmenin ve öğrencilerin yapacağı etkinliklere önceden hazırlanması ve iyi planlama yapması gerekir.
    • Hedefe uygun örnek olay bulmak ve yazmak çoğu zaman güç olabilir.
    • Öğretmen olayı yönetmede ve değerlendirmede sıkıntılar yaşayabilir.
    • Yöntemin uygulanması sırasında bazı öğrenciler baskın, bazıları çekinik bazıları ise hiç katılmak istemeyebilirler.
    • Kalabalık sınıflarda uygulanması, tam kontrolü ve doğru sonuca yönlendirmesi zor olabilir.


    060535026_Sevcan KARATAŞ

      Forum Saati Perş. Mayıs 09, 2024 5:07 am