+17
aysglytm
onur.elgay
levent_esel
Hsn
ciftciosman
yenerhan
madanoglu
unal_zorca
muhammed
gaziliayse
selda_gokmen
Kadir_YILMAZ_40
g_d44
yunus_karacam
gülsi
mcansozeri
Admin
21 posters
1.ödevler buraya gönderilecek
Admin- Admin
- Mesaj Sayısı : 16
Kayıt tarihi : 06/03/09
- Post n°1
1.ödevler buraya gönderilecek
1.ödevler buraya gönderilecek
mcansozeri- Mesaj Sayısı : 5
Kayıt tarihi : 06/03/09
Nerden : Boston City
- Post n°2
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
Diğer siteye göndermeme rağmen buraya da ekliyorum.
Ölçme, bir ya da çok kişiye ilişkin bir değişken niteliğin, niceliğini ya da derecesini saptama ve sayısal olarak belirtme işidir yani bir varlığı veya varlıklara ait özellikleri, uygun araçlar kullanarak, bir birim cinsinden sayı ile ifade etmektir. Eğitimde ölçme, genellikle öğrencilerin belli bir takım davranışları, öğrenme derecelerini belirlemesi olarak kullanılır.
Örnek: Yıl sonunda öğrencilerin başarısını sınav ile ölçme, Bir arabanın hızını takometre ile ölçme, Boyumu metre ile ölçme vb. Ağırlık ve uzunluk özelliklerini; kilogram ve metre ile hiçbir aracıya ihtiyaç duymadan doğrudan ölçebiliriz. Oysa, kişilik, bilgi, zeka gibi özellikleri doğrudan değil, bireyin veriği tepkiler aracılığı ile ancak dolaylı ölçmek olanaklıdır.
Değerlendirme, ölçme ile ortaya konulan duruma bir anlam verme işlemidir. Eğitimde değerlendirme; belli bir takım davranışların öğrenilme derecesi ölçme ile ortaya konulduktan sonra bu ölçme sonuçlarına dayanarak neler yapılacağının kararlaştırılması şeklinde görülür.
Örnek: Sınav yaptığımız öğrencileri öçlmüş oluruz. Sonuçları iyi-kötü yada yeterli-yetersiz diye karar verilir. İşte bu karar verdiğimiz aşamada ise değerlendirme yapmış oluruz.
Mutlak değerlendirme, Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt mutlak bir ölçüt ise, yapılan değerlendirmeye mutlak değerlendirme denir.
Bağıl (norma dayalı) değerlendirme, Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt bağıl ise, böyle değerlendirmeye bağıl (norm dayanıklı ) değerlendirme denir.
Bağıl değerlendirmede, bir öğrencinin başarısı sınıftaki diğer öğrencilerin puanlarına ve başarısına yani tümünün başarısına bağlı olarak belirlenir. Ortalama 50 ise 50nin altındakiler kalır. Mutlak değerlendirmede ise, kullanılan ölçütler daha önceden değişmez standartlar olarak belirlenmiştir. Sınır 70 ise 70in altındaki herkes kalır gibi.
MCS
Ölçme, bir ya da çok kişiye ilişkin bir değişken niteliğin, niceliğini ya da derecesini saptama ve sayısal olarak belirtme işidir yani bir varlığı veya varlıklara ait özellikleri, uygun araçlar kullanarak, bir birim cinsinden sayı ile ifade etmektir. Eğitimde ölçme, genellikle öğrencilerin belli bir takım davranışları, öğrenme derecelerini belirlemesi olarak kullanılır.
Örnek: Yıl sonunda öğrencilerin başarısını sınav ile ölçme, Bir arabanın hızını takometre ile ölçme, Boyumu metre ile ölçme vb. Ağırlık ve uzunluk özelliklerini; kilogram ve metre ile hiçbir aracıya ihtiyaç duymadan doğrudan ölçebiliriz. Oysa, kişilik, bilgi, zeka gibi özellikleri doğrudan değil, bireyin veriği tepkiler aracılığı ile ancak dolaylı ölçmek olanaklıdır.
Değerlendirme, ölçme ile ortaya konulan duruma bir anlam verme işlemidir. Eğitimde değerlendirme; belli bir takım davranışların öğrenilme derecesi ölçme ile ortaya konulduktan sonra bu ölçme sonuçlarına dayanarak neler yapılacağının kararlaştırılması şeklinde görülür.
Örnek: Sınav yaptığımız öğrencileri öçlmüş oluruz. Sonuçları iyi-kötü yada yeterli-yetersiz diye karar verilir. İşte bu karar verdiğimiz aşamada ise değerlendirme yapmış oluruz.
Mutlak değerlendirme, Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt mutlak bir ölçüt ise, yapılan değerlendirmeye mutlak değerlendirme denir.
Bağıl (norma dayalı) değerlendirme, Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt bağıl ise, böyle değerlendirmeye bağıl (norm dayanıklı ) değerlendirme denir.
Bağıl değerlendirmede, bir öğrencinin başarısı sınıftaki diğer öğrencilerin puanlarına ve başarısına yani tümünün başarısına bağlı olarak belirlenir. Ortalama 50 ise 50nin altındakiler kalır. Mutlak değerlendirmede ise, kullanılan ölçütler daha önceden değişmez standartlar olarak belirlenmiştir. Sınır 70 ise 70in altındaki herkes kalır gibi.
MCS
gülsi- Mesaj Sayısı : 4
Kayıt tarihi : 12/03/09
- Post n°3
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
Daha önce diğer siteye göndermeme rağmen buraya da ekliyorum.
Ölçme: Bir şeyin özelliğinin veya niteliğinin belirlenmesi işlemidir. Eğitim öğretiminde ölçülen özellikler öğrencilerin bilgileri, anlayışları, kavrayışları, becerileri, davranışları, tutum veya değerleri ile ilgili olabilir. Ölçme işleminde informal gözlemler, öğrencilerin yaptığı çeşitli proje ve çalışmalar, öğretmenlerin hazırladığı yazılı yoklamalar, testler ya da çeşitli standart testler kullanılabilir. Ölçmek bir özelliğin ya da niteliğin sistematik olarak sayılarla ya da sembollerle ifade edilmesidir. Örneğin; bir öğrencinin 100 sorudan 70’ ini doğru cevapladığının ya da 100 üzerinden 70 puan aldığının belirlenmesi bir ölçme işlemidir.
Doğrudan ölçme, herhangi bir niteliğin doğrudan doğruya uygun bir birimle kıyaslanarak ölçülmesidir. Doğrudan ölçmelere temel ölçmeler de denilebilir.
Örnek: Odadaki kişi sayısı sekizdir, Berkay’ ın boyu 112 santimetredir, bu elmalar bir kilodur, vb.
Dolaylı ölçme, bir özelliğin başka bir değişken/özellik yardımıyla ölçülmesidir.
Örnek: termometrenin 25 santigrat dereceyi göstermesi, bir öğrencinin zeka testinden 125 puan alması, bir öğretmene uzmanlık ünvanı verilmesi, vb.
Değerlendirme: Bir ölçüt kullanarak yargıya varma ve karar verme sürecidir. Öğrencinin başarılı ya da başarısız olduğunu belirleme süreci bir değerlendirmedir. Değerlendirmenin yapılabilmesi için ölçme işleminin yapılmış olması ve elde edilen ölçümün bir ölçüt ile karşılaştırılarak bir yargıya varılması, değer biçme işleminin yapılması ya da bir karar alınması gerekir. Öğrencinin doğru cevap sayısı bir ölçümdür, öğrenciye verilen not bir değerlendirmedir.
Mutlak Değerlendirme: Önceden belirlenen ve değişmez standartlardır. Kriter dayanaklı değerlendirme olarak da bilinir. Kriter önceden belirlenmiş ve kesindir.
Örnek: Ders geçme şartının 70 olarak belirlenmesi
Bağıl Değerlendirme: ölçülen bir grubu, kendi içerisinde değerlendirme yöntemidir.
Örnek: çan eğrisi
Ölçme: Bir şeyin özelliğinin veya niteliğinin belirlenmesi işlemidir. Eğitim öğretiminde ölçülen özellikler öğrencilerin bilgileri, anlayışları, kavrayışları, becerileri, davranışları, tutum veya değerleri ile ilgili olabilir. Ölçme işleminde informal gözlemler, öğrencilerin yaptığı çeşitli proje ve çalışmalar, öğretmenlerin hazırladığı yazılı yoklamalar, testler ya da çeşitli standart testler kullanılabilir. Ölçmek bir özelliğin ya da niteliğin sistematik olarak sayılarla ya da sembollerle ifade edilmesidir. Örneğin; bir öğrencinin 100 sorudan 70’ ini doğru cevapladığının ya da 100 üzerinden 70 puan aldığının belirlenmesi bir ölçme işlemidir.
Doğrudan ölçme, herhangi bir niteliğin doğrudan doğruya uygun bir birimle kıyaslanarak ölçülmesidir. Doğrudan ölçmelere temel ölçmeler de denilebilir.
Örnek: Odadaki kişi sayısı sekizdir, Berkay’ ın boyu 112 santimetredir, bu elmalar bir kilodur, vb.
Dolaylı ölçme, bir özelliğin başka bir değişken/özellik yardımıyla ölçülmesidir.
Örnek: termometrenin 25 santigrat dereceyi göstermesi, bir öğrencinin zeka testinden 125 puan alması, bir öğretmene uzmanlık ünvanı verilmesi, vb.
Değerlendirme: Bir ölçüt kullanarak yargıya varma ve karar verme sürecidir. Öğrencinin başarılı ya da başarısız olduğunu belirleme süreci bir değerlendirmedir. Değerlendirmenin yapılabilmesi için ölçme işleminin yapılmış olması ve elde edilen ölçümün bir ölçüt ile karşılaştırılarak bir yargıya varılması, değer biçme işleminin yapılması ya da bir karar alınması gerekir. Öğrencinin doğru cevap sayısı bir ölçümdür, öğrenciye verilen not bir değerlendirmedir.
Mutlak Değerlendirme: Önceden belirlenen ve değişmez standartlardır. Kriter dayanaklı değerlendirme olarak da bilinir. Kriter önceden belirlenmiş ve kesindir.
Örnek: Ders geçme şartının 70 olarak belirlenmesi
Bağıl Değerlendirme: ölçülen bir grubu, kendi içerisinde değerlendirme yöntemidir.
Örnek: çan eğrisi
GÜLSEREN GÜLER
En son gülsi tarafından Paz Mart 15, 2009 9:50 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
yunus_karacam- Mesaj Sayısı : 4
Kayıt tarihi : 12/03/09
Yaş : 36
- Post n°4
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
Ölçme:, öğrencilerin belli bir alan ya da konudaki, gelişme ve başarılarını, uygun araçlar ve yöntemler uygulayarak sayısal sonuçlarla belirtme işidir. ölçme ikiye ayrılır
-Doğrudan ölçme: nesne ya da özellik belli bir ölçü birimine göre kişi tarafından doğrudan doğruya yapılır.
Ölçülecek değişkenin değerleri doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa, somut ise buna doğrudan ölçme denir.
örnek: sıcaklık 18 derece, Ahmet'in boyu 1.78 cm gibi
-Dolaylı ölçme: Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler, o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek
ölçülür.
Örnek: Ahmet Ali'ye göre daha uzun.
Değerlendirme: Değerlendirme, bir obje veya işin belli ölçütler karşısında niteliğini veya değerini tayin etme, bir konuda
ölçütlerle gözlem verilerini karşılaştırmadır.
Mutlak Değerlendirme: Duruma, yere ve zamana göre değişmeyen ölçütlerdir. Her yerde, durumda ve zamanda aynı anlama gelmektedir.
Örneğin; “100 üzerinden 60 alabilme” ya da “100 metreyi 20 saniyede koşabilme” gibi ölçütlerle belirlenen düzeyler yere, duruma ve zamana göre değişmemektedirler
Bağıl Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt bağıntılı ise bağıl değerlendirmedir. örneğin şu an üniversitelerde uygulanan öğrencilerin sınav sonuçlarına göre geçip kalmanın belirlendiği sistem bağıl değerlendirmedir.
-Doğrudan ölçme: nesne ya da özellik belli bir ölçü birimine göre kişi tarafından doğrudan doğruya yapılır.
Ölçülecek değişkenin değerleri doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa, somut ise buna doğrudan ölçme denir.
örnek: sıcaklık 18 derece, Ahmet'in boyu 1.78 cm gibi
-Dolaylı ölçme: Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler, o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek
ölçülür.
Örnek: Ahmet Ali'ye göre daha uzun.
Değerlendirme: Değerlendirme, bir obje veya işin belli ölçütler karşısında niteliğini veya değerini tayin etme, bir konuda
ölçütlerle gözlem verilerini karşılaştırmadır.
Mutlak Değerlendirme: Duruma, yere ve zamana göre değişmeyen ölçütlerdir. Her yerde, durumda ve zamanda aynı anlama gelmektedir.
Örneğin; “100 üzerinden 60 alabilme” ya da “100 metreyi 20 saniyede koşabilme” gibi ölçütlerle belirlenen düzeyler yere, duruma ve zamana göre değişmemektedirler
Bağıl Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt bağıntılı ise bağıl değerlendirmedir. örneğin şu an üniversitelerde uygulanan öğrencilerin sınav sonuçlarına göre geçip kalmanın belirlendiği sistem bağıl değerlendirmedir.
g_d44- Mesaj Sayısı : 6
Kayıt tarihi : 12/03/09
- Post n°5
ödev1
Ölçme;
Herhangi bir niteliğin gözlemlenerek, gözlem sonuçlarının
sayı veya sembollerle ifade edilmesidir.
Doğrudan (Temel) Ölçme
Ölçülecek özelliklerin, araya başka bir değişken girmeden doğrudan doğruya gözlenmesi sonucu
yapılan ölçme türüdür.
- Ölçülecek özellikle bu özelliği ölçmek
için kullanılan aracın özelliği
aynıdır.
Örnekler:
- Metre ile boy ölçmek
- Cetvel ile uzunluk ölçmek
- Bir öğrencinin CD sayısını belirlemek
- Kefeli terazi ile ağırlık ölçmek
- Sınıfta bulunan öğrenci sayısını
belirlemek
Dolaylı(Göstergeyle)Ölçme
- Doğrudan gözlem yapılarak ölçülemeyen bir değişkenin, onunla ilgisi olduğu bilinen ya da sanılan
başka bir değişkenin gözlenerek ölçülmesidir.
Örnekler:
- Termometre ile sıcaklık ölçmek
- Öğrencilere uygulanan sınavlar
- Zeka puanını ölçmek
- Akademik başarıyı ölçmek
- Tutum ölçmek
Değerlendirme:
ölçme sonuçlarının ölçüte göre yorumlanması, varılan değer yargıların sayı, harf veya sıfatlarla gösterilmesidir.
Mutlak Değerlendirme
Mutlak değerlendirme önceden belirlenen ve kesin bir değeri olan mutlak ölçüt kullanılarak yapılan değerlendirmedir.
Mutlak değerlendirmede öğrencilerin aldıkları ham puanlar, yüzde puanlarına çevrilerek bu yüzdelerin
karşılığı olan notlar verilir.
Öğrencilerin hedef davranışların ne kadarını (yüzde kaçını) kazandıklarında başarılı sayılacakların belirlenmesi
yoluyla yapılan değerlendirme mutlak değerlendirme kapsamına girer.
Bağıl Değerlendirme
Bağıl değerlendirme, ölçme işleminin uygulandığı gruptan elde edilen ortalamaya bağlı olan bağıl ölçüt kullanılarak yapılan değerlendirmedir.
Bağıl değerlendirmede, ölçme yapılan gurubun ortalama puanından düşük puan alan bireyler başarısız olarak
değerlendirilirken, ortalamadan yüksek puan alan bireyler ise başarılı olarak kabul edilir.
<<GÜLCAN DURAK>>
Herhangi bir niteliğin gözlemlenerek, gözlem sonuçlarının
sayı veya sembollerle ifade edilmesidir.
Doğrudan (Temel) Ölçme
Ölçülecek özelliklerin, araya başka bir değişken girmeden doğrudan doğruya gözlenmesi sonucu
yapılan ölçme türüdür.
- Ölçülecek özellikle bu özelliği ölçmek
için kullanılan aracın özelliği
aynıdır.
Örnekler:
- Metre ile boy ölçmek
- Cetvel ile uzunluk ölçmek
- Bir öğrencinin CD sayısını belirlemek
- Kefeli terazi ile ağırlık ölçmek
- Sınıfta bulunan öğrenci sayısını
belirlemek
Dolaylı(Göstergeyle)Ölçme
- Doğrudan gözlem yapılarak ölçülemeyen bir değişkenin, onunla ilgisi olduğu bilinen ya da sanılan
başka bir değişkenin gözlenerek ölçülmesidir.
Örnekler:
- Termometre ile sıcaklık ölçmek
- Öğrencilere uygulanan sınavlar
- Zeka puanını ölçmek
- Akademik başarıyı ölçmek
- Tutum ölçmek
Değerlendirme:
ölçme sonuçlarının ölçüte göre yorumlanması, varılan değer yargıların sayı, harf veya sıfatlarla gösterilmesidir.
Mutlak Değerlendirme
Mutlak değerlendirme önceden belirlenen ve kesin bir değeri olan mutlak ölçüt kullanılarak yapılan değerlendirmedir.
Mutlak değerlendirmede öğrencilerin aldıkları ham puanlar, yüzde puanlarına çevrilerek bu yüzdelerin
karşılığı olan notlar verilir.
Öğrencilerin hedef davranışların ne kadarını (yüzde kaçını) kazandıklarında başarılı sayılacakların belirlenmesi
yoluyla yapılan değerlendirme mutlak değerlendirme kapsamına girer.
Bağıl Değerlendirme
Bağıl değerlendirme, ölçme işleminin uygulandığı gruptan elde edilen ortalamaya bağlı olan bağıl ölçüt kullanılarak yapılan değerlendirmedir.
Bağıl değerlendirmede, ölçme yapılan gurubun ortalama puanından düşük puan alan bireyler başarısız olarak
değerlendirilirken, ortalamadan yüksek puan alan bireyler ise başarılı olarak kabul edilir.
<<GÜLCAN DURAK>>
Kadir_YILMAZ_40- Mesaj Sayısı : 7
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°6
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
DERSİ ALTTAN ALDIĞIM İÇİN ÖDEVİ ŞİMDİ GÖNDERİYORUM.
===========================ÖLÇME=============================
Ölçme : Herhangi bir nesneye ait bir özelliğin, uygun ölçme aracını kullanılarak ona değer verme işlemidir.
Örnek : Evimizdeki halının bir kenarı 3 metere, bir bardaktaki su 200 ml, Öğrencinin sınavdan aldığı not 60...
____________
Doğrudan Ölçme : Ölçülecek nesnenin değerleri,herhangi bir ölçme aracı kullanarak doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa buna doğrudan ölçme denir.
Örnek : Uzunluk, ağırlık, Zaman ... Örneğin Hasanın Kemal in boyu 1,87 ağırlğı 80...
____________
Dolaylı Ölçme : Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür.
Örnek : Bir kişinin IQ testinde verdiği cevapların, onun gerçek zekasını yansıttığını varsayarız. Dolaylı ölçme bir değişkenin bir başka değişken yardımıyla ölçülmesidir.
=====================DEĞERLENDİRME=============================
Değerlendirme : Ölçme ile ortaya konulan duruma bir anlam verme işlemidir.
Örnek : Sınava giren öğrenciler ölçülmüş olur. Fakat aldıkları Başarısız, kötü, orta ,iyi, pekiyi şeklinde not verilmesi ise derğerlendirme olur.
____________
Mutlak Değerlendirme: Önceden belirlenen ve değişmez standartlardır. Kritere dayanaklı değerlendirme olarak da bilinir. Kriter önceden belirlenmiş ve kesindir.
Örnek : Sınavı Geçme notu 60 olarak belirlenmesi.
____________
Bağıl Değerlendirme : Ölçülen bir grubu, kendi içerisinde değerlendirme yöntemidir.
Örnek : Çan eğrisi.
===========================ÖLÇME=============================
Ölçme : Herhangi bir nesneye ait bir özelliğin, uygun ölçme aracını kullanılarak ona değer verme işlemidir.
Örnek : Evimizdeki halının bir kenarı 3 metere, bir bardaktaki su 200 ml, Öğrencinin sınavdan aldığı not 60...
____________
Doğrudan Ölçme : Ölçülecek nesnenin değerleri,herhangi bir ölçme aracı kullanarak doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa buna doğrudan ölçme denir.
Örnek : Uzunluk, ağırlık, Zaman ... Örneğin Hasanın Kemal in boyu 1,87 ağırlğı 80...
____________
Dolaylı Ölçme : Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür.
Örnek : Bir kişinin IQ testinde verdiği cevapların, onun gerçek zekasını yansıttığını varsayarız. Dolaylı ölçme bir değişkenin bir başka değişken yardımıyla ölçülmesidir.
=====================DEĞERLENDİRME=============================
Değerlendirme : Ölçme ile ortaya konulan duruma bir anlam verme işlemidir.
Örnek : Sınava giren öğrenciler ölçülmüş olur. Fakat aldıkları Başarısız, kötü, orta ,iyi, pekiyi şeklinde not verilmesi ise derğerlendirme olur.
____________
Mutlak Değerlendirme: Önceden belirlenen ve değişmez standartlardır. Kritere dayanaklı değerlendirme olarak da bilinir. Kriter önceden belirlenmiş ve kesindir.
Örnek : Sınavı Geçme notu 60 olarak belirlenmesi.
____________
Bağıl Değerlendirme : Ölçülen bir grubu, kendi içerisinde değerlendirme yöntemidir.
Örnek : Çan eğrisi.
selda_gokmen- Mesaj Sayısı : 5
Kayıt tarihi : 11/03/09
- Post n°7
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
Eğitim etkinliklerinin yararına karar verebilmek için ölçme değerlendirme yaparız.
Ölçme:Bir varlığı veya varlıklara ait özellikleri, uygun araçlar kullanarak, bir birim cinsinden sayı ile ifade etmektir.Her test sorusu 10 puandır.Bugün hava 25 derecedir.
-Dolaylı ölçme:Bazı özellikler dogrudan ölçülemez.bir özelliğin başka bir değişkene bağlı olarak ölçülmesidir.Akıl,bilgi,beceri
-Doğrudan ölçme:Bir özelliği kendi cinsinden bir ölçme aracı ile ölçülmesidir.Kesin net sonuçlar ortaya çıkar.Uzunluk(20 m),ağırlık(5 kg),sıcaklık(25c)
Değerlendirme:Ölçme sonuçlarını bir ölçüte vurarak, ölçülen nitelik hakkında bir değer yargısına varma süreci olarak tanımlanabilir.sınıf ortalaması çok düşük konu anlaşılmamış.Baraj puanını geçememiş fakülteleri tercih edemez.
-Bağıl değerlendirme(norma dayalı):Değerlendirme kriterleri başka sabitlere bağlı olarak değişkenlik göstermesi ile oluşan değerlendirmedir.Sınavdan en yüksek alan 2 ögrenci başkan olacak.
-Mutlak değerlendirme(kritere dayalı):Ölçme sonuçlarının önceden belli olan kriterlere göre değerlendirme işlemidir. Ders geçme notu 60 dir,öss baraj puan 160’tır.
Ölçme:Bir varlığı veya varlıklara ait özellikleri, uygun araçlar kullanarak, bir birim cinsinden sayı ile ifade etmektir.Her test sorusu 10 puandır.Bugün hava 25 derecedir.
-Dolaylı ölçme:Bazı özellikler dogrudan ölçülemez.bir özelliğin başka bir değişkene bağlı olarak ölçülmesidir.Akıl,bilgi,beceri
-Doğrudan ölçme:Bir özelliği kendi cinsinden bir ölçme aracı ile ölçülmesidir.Kesin net sonuçlar ortaya çıkar.Uzunluk(20 m),ağırlık(5 kg),sıcaklık(25c)
Değerlendirme:Ölçme sonuçlarını bir ölçüte vurarak, ölçülen nitelik hakkında bir değer yargısına varma süreci olarak tanımlanabilir.sınıf ortalaması çok düşük konu anlaşılmamış.Baraj puanını geçememiş fakülteleri tercih edemez.
-Bağıl değerlendirme(norma dayalı):Değerlendirme kriterleri başka sabitlere bağlı olarak değişkenlik göstermesi ile oluşan değerlendirmedir.Sınavdan en yüksek alan 2 ögrenci başkan olacak.
-Mutlak değerlendirme(kritere dayalı):Ölçme sonuçlarının önceden belli olan kriterlere göre değerlendirme işlemidir. Ders geçme notu 60 dir,öss baraj puan 160’tır.
gaziliayse- Mesaj Sayısı : 5
Kayıt tarihi : 11/03/09
- Post n°8
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
Doğrudan ölçme:
Bir özelliğin kendi cinsinden bir ölçme aracıyla ölçülmesidir.
Örnek: Bir kapının boyunun metre ile ölçülmesi.
Dolaylı ölçme:
Özelliklik kendi cinsinden bir araçla ölçülemiyorsa dolaylı ölçmedir.
Örnek: Öğrencinin zekâ düzeyinin testlerle ölçülmesi.
Mutlak değerlendirme:
Ölçüte bağlı kalarak yapılan değerlendirmedir. Birey kendi performansıyla değerlendirilir.
Örnek:100 metreyi 20 saniyede koşabilen elemeyi kazanır.
Bağıl değerlendirme:
Başarının diğer kişilere de bağlı olduğu değerlendirme şeklidir.
Örnek: Sınıfın en hızlı üç kişisi yarışmaya katılacak.
[right]Ayşe Odabaşı
Bir özelliğin kendi cinsinden bir ölçme aracıyla ölçülmesidir.
Örnek: Bir kapının boyunun metre ile ölçülmesi.
Dolaylı ölçme:
Özelliklik kendi cinsinden bir araçla ölçülemiyorsa dolaylı ölçmedir.
Örnek: Öğrencinin zekâ düzeyinin testlerle ölçülmesi.
Mutlak değerlendirme:
Ölçüte bağlı kalarak yapılan değerlendirmedir. Birey kendi performansıyla değerlendirilir.
Örnek:100 metreyi 20 saniyede koşabilen elemeyi kazanır.
Bağıl değerlendirme:
Başarının diğer kişilere de bağlı olduğu değerlendirme şeklidir.
Örnek: Sınıfın en hızlı üç kişisi yarışmaya katılacak.
[right]Ayşe Odabaşı
muhammed- Mesaj Sayısı : 7
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°9
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
Ölçme
Ölçme, belli bir nesnenin ya da nesnelerin belli özelliğe sahip olup olmadığının, sahipse oluş derecesinin gözlenip, gözlem sonuçlarının sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesidir.
Örnek : Ali'nin boyu 1,30cm'dir
Doğrudan Ölçme
Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmeler doğrudan ölçmedir.
Örneğin, uzunluk aynı türden iki nesne yan yana konularak ölçülür. Ölçülecek değişkenin değerleri doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa (yani somut ise) buna doğrudan ölçme denir.
Örnek : Ali 20 kg ağırlığı kaldırır.
Dolaylı Ölçme
Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikie ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür. Öğrencinin kişilik testinde verdiği cevapların onun kişilik özelliklerini yansıttığını varsayarız. Bir değişkenin bir başka değişken yardımıyla ölçülmesidir.
Örneğin; başarı düzeyi/sıcaklık, zeka düzeyi/insanların bir duruma karşı tutumları dolaylı ölçme ömekleridir. Çünkü insanın tutumu ya da zekasının doğrudan gözlenmesi, mümkün değildir. Ancak bir araçla dolaylı olarak ölçülebilir soyuttur.
Değerlendirme
Gözlem sonuçlarının bir ölçütle veya ölçütler takımıyla kıyaslanıp bir karara varılması işidir .
Mutlak Değerlendirme
Daha önceden belirlenmiş mutlak ölçütlerle yapılan değerlendirmelerdir. Birey sadece kendi performansıyla değerlendirilir. Bireyin değerlendirilmesinde grubun performansı ya da sınıf başarısı diğer öğrencilerin başarısı etkili değildir yani..
Bağıl Değerlendirme
Bağıl ölçütlerle yapılan değerlendirmedir. Grup ortalaması gibi bağıl ölçütler kullanılarak yapılan değerlendirmedir. Ölçüt grup ortalaması gibi ölçme sonuçlarından çıkarılır. Bireyin değerlendirilmesinde grup performansı sınıf başarısı (ortalamaları) da dikkate alınıyorsa bağıl değerlendirme yapılmış olur.
Ortalamanın üstünde not alanlar sınıfı geçer, koşu testinde ilk 10'a giren okul takımına girer,( gibi )
Örneğin: Çan eğrisi, grup ortalaması (aritmetik ortalama) denilen analiz, bağıl değerlendirmeye girer.
Muhammed YASAVUR
Ölçme, belli bir nesnenin ya da nesnelerin belli özelliğe sahip olup olmadığının, sahipse oluş derecesinin gözlenip, gözlem sonuçlarının sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesidir.
Örnek : Ali'nin boyu 1,30cm'dir
Doğrudan Ölçme
Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmeler doğrudan ölçmedir.
Örneğin, uzunluk aynı türden iki nesne yan yana konularak ölçülür. Ölçülecek değişkenin değerleri doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa (yani somut ise) buna doğrudan ölçme denir.
Örnek : Ali 20 kg ağırlığı kaldırır.
Dolaylı Ölçme
Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikie ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür. Öğrencinin kişilik testinde verdiği cevapların onun kişilik özelliklerini yansıttığını varsayarız. Bir değişkenin bir başka değişken yardımıyla ölçülmesidir.
Örneğin; başarı düzeyi/sıcaklık, zeka düzeyi/insanların bir duruma karşı tutumları dolaylı ölçme ömekleridir. Çünkü insanın tutumu ya da zekasının doğrudan gözlenmesi, mümkün değildir. Ancak bir araçla dolaylı olarak ölçülebilir soyuttur.
Değerlendirme
Gözlem sonuçlarının bir ölçütle veya ölçütler takımıyla kıyaslanıp bir karara varılması işidir .
Mutlak Değerlendirme
Daha önceden belirlenmiş mutlak ölçütlerle yapılan değerlendirmelerdir. Birey sadece kendi performansıyla değerlendirilir. Bireyin değerlendirilmesinde grubun performansı ya da sınıf başarısı diğer öğrencilerin başarısı etkili değildir yani..
Bağıl Değerlendirme
Bağıl ölçütlerle yapılan değerlendirmedir. Grup ortalaması gibi bağıl ölçütler kullanılarak yapılan değerlendirmedir. Ölçüt grup ortalaması gibi ölçme sonuçlarından çıkarılır. Bireyin değerlendirilmesinde grup performansı sınıf başarısı (ortalamaları) da dikkate alınıyorsa bağıl değerlendirme yapılmış olur.
Ortalamanın üstünde not alanlar sınıfı geçer, koşu testinde ilk 10'a giren okul takımına girer,( gibi )
Örneğin: Çan eğrisi, grup ortalaması (aritmetik ortalama) denilen analiz, bağıl değerlendirmeye girer.
Muhammed YASAVUR
unal_zorca- Mesaj Sayısı : 7
Kayıt tarihi : 13/03/09
Bu dersi alttan aldığım içim için şimdi gönderiyorum
Ölçme nedir?
Bir niteliğin gözlenip gözlendikten sonra gözlem sonucunun sayılarla ve ya başka sembollerle ifade edilmesi ve gösterilmesidir.
Örnek: Kardeşimin boyu 1.65 m
Doğrudan ölçme: Bir niteliğin kendi tütünden bir araç kullanılarak ölçülmesini tanımlar. Ağırlık, uzunluk gibi fiziksel ölçmeler bu türdendir.
Örnek: Kardeşim 65 kg ağırlığındadır.
Dolaylı ölçme: Psikolojik nitelikler ise doğrudan ölçülemezler. Bu tür ölçmelerde bireylere ölçülecek nitelikle ilgili olarak uyarıcılar (test sorusu, görev/iş vb.) verilir. Uyarıcılara verilen tepkilere dayalı olarak bireyin sahip olduğu psikolojik niteliğin boyutu belirlenir. Civanın genleşme durumuna bağlı olarak sıcaklığın ölçülmesi de dolaylı ölçmeye bir örnektir.
Türetilmiş ölçme: Bir niteliğin, başka niteliklerin fonksiyonu olarak tanımlanması durumunda söz konusudur.
Örnek: Hız=Yol/Zaman
Değerlendirme nedir?
Ölçmesonuçlarının, önceden veya ölçme sonuçlarının dağılım özelliklerine göre belirlenen ölçütlerle karşılaştırılarak birey veya nesnenin niteliği hakkında karar vermektir.
Mutlak değerlendirme:Önceden belirlenmiş ölçütlere göre yapılan değerlendirmedir.
30 soruluk bir testten en az 15 doğru cevabı olanlar başarılı sayılacaktır.
• Bağıl değerlendirme: Grubun ortalama başarısı gibi grubun başarısından çıkarılan bir norma göre yapılan değerlendirmedir.
25 soruluk testten öğrencilerin puanlarının aritmetik ortalamasının üzerinde puan alanlar başarılı sayılacaktır.
madanoglu- Mesaj Sayısı : 4
Kayıt tarihi : 09/03/09
- Post n°11
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
Ölçme : Bireylerin ya da nesnelerin belirli özelliklere sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesidir. Ölçme bir betimleme işlemidir.
Doğrudan Ölçme : Ölçme konusu olan özelliğin kendisi ile aynı türden bir araçla ölçülmesidir. Örnek; uzunluğun metre , ağırlığın kilogram ile ölçülmesi.
Dolaylı Ölçme : Ölçmeye konu olan özelliğin başka bir değişkene bağlı olarak ölçülmesidir.
Örnek; zeka,başarı.
Değerlendirme : Ölçme sonuçlarından bir anlam çıkarmak ve ölçülen durumlar hakkında bir değer yargısına ulaşmaktır.
Bağıl değerlendirme : Bir öğrencinin başarısını, o öğrencinin içinde bulunduğu sınıfındaki diğer öğrencilerin başarı düzeyleri ile bağlantılı bir şekilde değerlendirilmektedir .
Mutlak Değerlendirme : Önceden belirlenen ölçüte bağlı kalarak yapılan değerlendirmedir.
Örnek; Bir dersin ilgili ünitesi işlendikten sonra, bu ünitenin hedeflerinin gerçekleştiği kararını verebilmek için, bir öğrencinin bu ünite ile kazandırılacak olan davranışların %75’ini kazanmış olması gerekli görülmüş olması.
Doğrudan Ölçme : Ölçme konusu olan özelliğin kendisi ile aynı türden bir araçla ölçülmesidir. Örnek; uzunluğun metre , ağırlığın kilogram ile ölçülmesi.
Dolaylı Ölçme : Ölçmeye konu olan özelliğin başka bir değişkene bağlı olarak ölçülmesidir.
Örnek; zeka,başarı.
Değerlendirme : Ölçme sonuçlarından bir anlam çıkarmak ve ölçülen durumlar hakkında bir değer yargısına ulaşmaktır.
Bağıl değerlendirme : Bir öğrencinin başarısını, o öğrencinin içinde bulunduğu sınıfındaki diğer öğrencilerin başarı düzeyleri ile bağlantılı bir şekilde değerlendirilmektedir .
Mutlak Değerlendirme : Önceden belirlenen ölçüte bağlı kalarak yapılan değerlendirmedir.
Örnek; Bir dersin ilgili ünitesi işlendikten sonra, bu ünitenin hedeflerinin gerçekleştiği kararını verebilmek için, bir öğrencinin bu ünite ile kazandırılacak olan davranışların %75’ini kazanmış olması gerekli görülmüş olması.
yenerhan- Mesaj Sayısı : 4
Kayıt tarihi : 12/03/09
- Post n°12
Ölçme ve Değerlendirme tanımlar
Ölçme, bireylerin ya da nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadıgının,
sahipse sahip olus derecesinin belirlenerek sonuçların sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesidir.Ölçme, birbetimleme (tanımlama) islemidir.
Degerlendirme:ölçme sonuçlarını bir ölçütle kıyaslayarak ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir.Degerlendirme bir yargılama islemidir ve
ölçme sonucunun bir ölçütle karsılastırılmasına dayanır
örn: ögretmenin ögrencilere uyguladıgı sınav sistemi bir ölcme işlemidir
ögrencilerin bu sınavdan aldıkları notlar ile iyi yada kötü gecti kaldı gibi yargılama işlermleri ise degerlendirmedir.
Doğrudan Ölçme:Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise
bu tür ölçmeler doğrudan ölçmedir. Örneğin,masanın boyutunu metre ile ölcme
Dolaylı Ölçme:Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür.
sahipse sahip olus derecesinin belirlenerek sonuçların sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesidir.Ölçme, birbetimleme (tanımlama) islemidir.
Degerlendirme:ölçme sonuçlarını bir ölçütle kıyaslayarak ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir.Degerlendirme bir yargılama islemidir ve
ölçme sonucunun bir ölçütle karsılastırılmasına dayanır
örn: ögretmenin ögrencilere uyguladıgı sınav sistemi bir ölcme işlemidir
ögrencilerin bu sınavdan aldıkları notlar ile iyi yada kötü gecti kaldı gibi yargılama işlermleri ise degerlendirmedir.
Doğrudan Ölçme:Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise
bu tür ölçmeler doğrudan ölçmedir. Örneğin,masanın boyutunu metre ile ölcme
Dolaylı Ölçme:Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür.
ciftciosman- Mesaj Sayısı : 4
Kayıt tarihi : 11/03/09
- Post n°13
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
Ölçme:En sade anlamıyla , bir varlığı yada ona ait özellikleri,
uygun araçlar kullanarak ,bir birim cinsiden sayı ile ifade etmektir.
-örneğin benim boyum 1.72m
Dolaylı ölçme:Bir özelliğin başka değişkenlere bağlı olarak ölçülmesine denebilir.
Örneğin zeka testi dolaylı ölçmedir.
Doğrudan ölçme:Bir özelliğin kendi cinsinden bir ölçme aracıyla ölçülmesidir.
Örneğin ağırlığın kg ile ölçülmesi. Erhan 150 kg!dır.
Değerlendirme:Ölçme sonucunu amacımıza göre yorumlamak, az, çok, yeterli, iyi, kötü
şeklinde bazı değer hükümlerine ulaşmak bir değerlendirmedir.
Bağıl değerlendirme:değerlendirme kriterlerinde değişkenlik gösteren değerlendirmedir.
örnek:projelerde en iyi olan öğrenci üniversiteyi temsil edecek.
Mutlak değerlendirme:değerlendirmede belirli ölçütlere bağlı olan değerlendirmeler.
Örneğin:dersi geçme notu 80 dir.
_OSMAN_ÇİFTÇİ_
uygun araçlar kullanarak ,bir birim cinsiden sayı ile ifade etmektir.
-örneğin benim boyum 1.72m
Dolaylı ölçme:Bir özelliğin başka değişkenlere bağlı olarak ölçülmesine denebilir.
Örneğin zeka testi dolaylı ölçmedir.
Doğrudan ölçme:Bir özelliğin kendi cinsinden bir ölçme aracıyla ölçülmesidir.
Örneğin ağırlığın kg ile ölçülmesi. Erhan 150 kg!dır.
Değerlendirme:Ölçme sonucunu amacımıza göre yorumlamak, az, çok, yeterli, iyi, kötü
şeklinde bazı değer hükümlerine ulaşmak bir değerlendirmedir.
Bağıl değerlendirme:değerlendirme kriterlerinde değişkenlik gösteren değerlendirmedir.
örnek:projelerde en iyi olan öğrenci üniversiteyi temsil edecek.
Mutlak değerlendirme:değerlendirmede belirli ölçütlere bağlı olan değerlendirmeler.
Örneğin:dersi geçme notu 80 dir.
_OSMAN_ÇİFTÇİ_
Hsn- Mesaj Sayısı : 6
Kayıt tarihi : 08/03/09
- Post n°14
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
Diğer siteye göndermiştim, buraya da ekliyorum.
Ölçme: Bir varlığı veya varlıklara ait özellikleri, uygun araçlar kullanarak, bir birim cinsinden sayı ve sembollerle ile ifade etmektir.
a.Doğrudan Ölçme: Doğrudan ölçmede, ölçme konusu olan özelliği kendi cinsinden bir birim ile ve dolaysız olarak ölçeriz. Örneğin; boyu metre ile, ağırlığı terazi ile ölçmemiz gibi. Bunu şöyle de örnekleyebiliriz; kitaplığımda 220 kitap var, masamın genişligi 163 cm, yarışı 5. sırada tamamladı gibi.
b.Dolaylı Ölçme: Ölçmek istediğimiz özelliği başka özelliklerle ilişkilendirerek yapılan ölçme işlemidir.
Örneğin; zekayı zeka testleri ile ölçmek, sıcaklığı termometre ile ölçmek, öğrencilerin başarı düzeylerini sınavlarla ölçmek, yarışçının performansını zamanla ölçmek gibi.
Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının anlamlandırılmasına, bir ölçütle karşılaştırılarak karar verilmesine, yorum yapılmasına değerlendirme denir.
Değerlendirme kesin olarak bir ölçme sonucu ile bir ölçüt gerektirir. Ölçütsüz değerlendirme olmaz. Ölçüt grup dikkate alınmadan, önceden kesin olarak belirtilirse buna mutlak ölçüt adı verilir. Ölçüt grubun başarısından çıkarılan bir norm ise bağıl ölçüt adını alır. Mutlak ölçüt ile yapılan değerlendirmelere mutlak değerlendirme, bir norm ya da bağıl ölçütle yapılan değerlendirmelere ise bağıl değerlendirme adı verilir.
Mutlak değerlendirmeye örnek; Öğretmenin sınavdan geçme notunu belli bi sayıyla sabitlemesi, yani 100 üzerinden 70 ve üstü alanlar geçer, altında alanlar kalır. Burada öğrebcinin geçip kalması diğer öğrencilerden bağımsız, yalnızca kendine bağlıdır. Yine bir işe başvurmanız için KPDS den en az 60 almanız gerekmesi gibi.
Bağıl değerlendirmeye örnek; Okulumuzda olduğu gibi, geçme notunun çan eğrisiyle belirlenmesi, geçme notunu, bütün öğrencilerin notlarının etkilemesi. Süper Ligde son üçe giren takımın küme düşmesi, Bankasya 1.Ligdeki ilk üç takımın Süper Lige çıkması.Ya da öğretmenin 25 kişilik bir sınıfta, ilk 20 ye girenler geçer demesi. Burada öğrenci şu notu alsa geçer yargısı yoktur, geçmesi diğer grup arkadaşlarına da bağlıdır. Aynı şekilde ÖSS, OKS gibi sınavlarda da başarının alınan nota değil, sıralamaya göre değerlendirilmesi.
Ölçme: Bir varlığı veya varlıklara ait özellikleri, uygun araçlar kullanarak, bir birim cinsinden sayı ve sembollerle ile ifade etmektir.
a.Doğrudan Ölçme: Doğrudan ölçmede, ölçme konusu olan özelliği kendi cinsinden bir birim ile ve dolaysız olarak ölçeriz. Örneğin; boyu metre ile, ağırlığı terazi ile ölçmemiz gibi. Bunu şöyle de örnekleyebiliriz; kitaplığımda 220 kitap var, masamın genişligi 163 cm, yarışı 5. sırada tamamladı gibi.
b.Dolaylı Ölçme: Ölçmek istediğimiz özelliği başka özelliklerle ilişkilendirerek yapılan ölçme işlemidir.
Örneğin; zekayı zeka testleri ile ölçmek, sıcaklığı termometre ile ölçmek, öğrencilerin başarı düzeylerini sınavlarla ölçmek, yarışçının performansını zamanla ölçmek gibi.
Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının anlamlandırılmasına, bir ölçütle karşılaştırılarak karar verilmesine, yorum yapılmasına değerlendirme denir.
Değerlendirme kesin olarak bir ölçme sonucu ile bir ölçüt gerektirir. Ölçütsüz değerlendirme olmaz. Ölçüt grup dikkate alınmadan, önceden kesin olarak belirtilirse buna mutlak ölçüt adı verilir. Ölçüt grubun başarısından çıkarılan bir norm ise bağıl ölçüt adını alır. Mutlak ölçüt ile yapılan değerlendirmelere mutlak değerlendirme, bir norm ya da bağıl ölçütle yapılan değerlendirmelere ise bağıl değerlendirme adı verilir.
Mutlak değerlendirmeye örnek; Öğretmenin sınavdan geçme notunu belli bi sayıyla sabitlemesi, yani 100 üzerinden 70 ve üstü alanlar geçer, altında alanlar kalır. Burada öğrebcinin geçip kalması diğer öğrencilerden bağımsız, yalnızca kendine bağlıdır. Yine bir işe başvurmanız için KPDS den en az 60 almanız gerekmesi gibi.
Bağıl değerlendirmeye örnek; Okulumuzda olduğu gibi, geçme notunun çan eğrisiyle belirlenmesi, geçme notunu, bütün öğrencilerin notlarının etkilemesi. Süper Ligde son üçe giren takımın küme düşmesi, Bankasya 1.Ligdeki ilk üç takımın Süper Lige çıkması.Ya da öğretmenin 25 kişilik bir sınıfta, ilk 20 ye girenler geçer demesi. Burada öğrenci şu notu alsa geçer yargısı yoktur, geçmesi diğer grup arkadaşlarına da bağlıdır. Aynı şekilde ÖSS, OKS gibi sınavlarda da başarının alınan nota değil, sıralamaya göre değerlendirilmesi.
levent_esel- Mesaj Sayısı : 5
Kayıt tarihi : 12/03/09
- Post n°15
Ölçme ve değerlendirme
Ölçme : Bireylerin ya da nesnelerin belirli özelliklere sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesidir. Ölçme bir betimleme işlemidir.
a.Doğrudan Ölçme: Doğrudan ölçmede, ölçme konusu olan özelliği kendi cinsinden bir birim ile ve dolaysız olarak ölçeriz. Örneğin; boyu metre ile, ağırlığı terazi ile ölçmemiz gibi. Bunu şöyle de örnekleyebiliriz; kitaplığımda 220 kitap var, masamın genişligi 163 cm, yarışı 5. sırada tamamladı gibi.
b.Dolaylı Ölçme: Ölçmek istediğimiz özelliği başka özelliklerle ilişkilendirerek yapılan ölçme işlemidir.
Örneğin; zekayı zeka testleri ile ölçmek, sıcaklığı termometre ile ölçmek, öğrencilerin başarı düzeylerini sınavlarla ölçmek, yarışçının performansını zamanla ölçmek gibi.
Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının anlamlandırılmasına, bir ölçütle karşılaştırılarak karar verilmesine, yorum
Bağıl değerlendirme:değerlendirme kriterlerinde değişkenlik gösteren değerlendirmedir.
örnek:projelerde en iyi olan öğrenci üniversiteyi temsil edecek.
Mutlak değerlendirme:değerlendirmede belirli ölçütlere bağlı olan değerlendirmeler.
Örneğin:dersi geçme notu 65 dir.
a.Doğrudan Ölçme: Doğrudan ölçmede, ölçme konusu olan özelliği kendi cinsinden bir birim ile ve dolaysız olarak ölçeriz. Örneğin; boyu metre ile, ağırlığı terazi ile ölçmemiz gibi. Bunu şöyle de örnekleyebiliriz; kitaplığımda 220 kitap var, masamın genişligi 163 cm, yarışı 5. sırada tamamladı gibi.
b.Dolaylı Ölçme: Ölçmek istediğimiz özelliği başka özelliklerle ilişkilendirerek yapılan ölçme işlemidir.
Örneğin; zekayı zeka testleri ile ölçmek, sıcaklığı termometre ile ölçmek, öğrencilerin başarı düzeylerini sınavlarla ölçmek, yarışçının performansını zamanla ölçmek gibi.
Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının anlamlandırılmasına, bir ölçütle karşılaştırılarak karar verilmesine, yorum
Bağıl değerlendirme:değerlendirme kriterlerinde değişkenlik gösteren değerlendirmedir.
örnek:projelerde en iyi olan öğrenci üniversiteyi temsil edecek.
Mutlak değerlendirme:değerlendirmede belirli ölçütlere bağlı olan değerlendirmeler.
Örneğin:dersi geçme notu 65 dir.
onur.elgay- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 19/03/09
- Post n°16
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
Ölçme : Bir nesneye ait özelliğin, belirli yöntem ve araç yardmıyla değerlerinin ölçülmesi işlemidir.
Örnek : 1 Litre kola , ÖSS Puanı 362 ...
Doğrudan Ölçme : Herhangi bir ölçme aleti kullanarak tam bir sonuç elde etme işlemidir.
Örnek : Uzunluk , Ağırlık vb..
Dolaylı Ölçme : Kesin ve net olarak ölçülemeyen göreceli niceliklerin ortaya çıktığı ölçme işlemidir.
Örnek : IQ Testi Sonuçları, Büyüklük Küçüklük...
Değerlendirme : Gözlem ve deney sonuçlarının kıyaslanıp bir karara varılmasıdır.
Mutlak Değerlendirme : Daha önceden belli olan ölçütlere göre yapılan değerlendirme şeklidir.
Örnek : ÖSS'de tercih için konulan baraj puanı.
Bağıl Değerlendirme : Değerlendirme ölçütlerinde farklılıklar gösterebilen değerlendirmedir.
Örnek : Çan Eğrisi Sistemi
Örnek : 1 Litre kola , ÖSS Puanı 362 ...
Doğrudan Ölçme : Herhangi bir ölçme aleti kullanarak tam bir sonuç elde etme işlemidir.
Örnek : Uzunluk , Ağırlık vb..
Dolaylı Ölçme : Kesin ve net olarak ölçülemeyen göreceli niceliklerin ortaya çıktığı ölçme işlemidir.
Örnek : IQ Testi Sonuçları, Büyüklük Küçüklük...
Değerlendirme : Gözlem ve deney sonuçlarının kıyaslanıp bir karara varılmasıdır.
Mutlak Değerlendirme : Daha önceden belli olan ölçütlere göre yapılan değerlendirme şeklidir.
Örnek : ÖSS'de tercih için konulan baraj puanı.
Bağıl Değerlendirme : Değerlendirme ölçütlerinde farklılıklar gösterebilen değerlendirmedir.
Örnek : Çan Eğrisi Sistemi
aysglytm- Mesaj Sayısı : 4
Kayıt tarihi : 19/03/09
- Post n°17
ÖDEV 1.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME:
Bir varlığı veya varlıklara ait özellikleri, uygun araçlar kullanarak, bir birim cinsinden sayı ile ifade etmektir, diğer bir deyişle, objelere, bireylere belirli bir özelliğe sahip oluş dereceleri¬ni belirtmek için, belirli kurallara uyarak sembolik değerler verme işlemidir.
Örneğin; Uzunluk ölçümü metre, ağırlık ölçümü kilogramla yapılır. Eğitim öğretimde ölçme sınavlarla yapılır.
Doğrudan Ölçme: Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmeler doğrudan ölçmedir.
Örneğin; uzunluk aynı türden iki nesne yan yana konularak ölçülür. Ölçülecek değişkenin değerleri doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa, somut ise buna doğrudan ölçme denir.
Dolaylı Ölçme: Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür.
Örneğin; Başarı düzeyini testlerle, sıcaklığı termometre ile ölçeriz. Zeka düzeyi, insanların bir duruma karşı tutumları da dolaylı ölçme ile ölçülür. Çünkü bireyin zekasını, başarısını doğrudan gözlemleme imkanı yoktur.
DEĞERLENDİRME:
Ölçme ya da gözlem verilerini, uygun ölçütlerle karşılaştırmak suretiyle, bazı değer hükümlerine (yargı) ulaşmaktır. Yapılan ölçümlerden bir anlam çıkarmak, sonuçların yorumlanması ile bir değer yargısına varmaktır.
Örneğin; Alınan bir kumaşın boyu ölçülür, ölçülen boyun yetip yetmeyeceği ise değerlendirmedir. Sınavda öğrencinin aldığı not eğitimin değerlendirmesidir.
Mutlak Değerlendirme: Önceden belirlenen ve değişmez standartlardır. Mutlak değerlendirme kriter dayanıklı değerlendirme olarak da bilinir ve mutlak ölçüt kullanılarak hedefe dayalı olarak belirlenmesi mutlak değerlendirmedir.
Örneğin; “100 üzerinden 60 alabilme” ya da “100 metreyi 20 saniyede koşabilme” gibi ölçütlerle belirlenen düzeyler yere, duruma ve zamana göre değişmemektedirler
Bağıl Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt bağıl ise, böyle değerlendirmeye bağıl (norm dayanıklı ) değerlendirme denir.
Örneğin; Sınıftaki tüm öğrencilerin puanlarının ortalamasının temel alındığı bir değerlendirmede, öğrencinin puanının ortalamanın altında ya da üstünde olması onun içinde bulunduğu gruba göre başarılı ya da başarısız olduğunu gösterir. Öğrencinin puanı değişmese bile, grubun ortalaması değiştiğinde öğrencinin başarı durumu da değişir
( Ayşegül YETİM )
songul_acar- Mesaj Sayısı : 6
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°18
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
1. ÖLÇME: Ölçme, en yalın ifadeyle bir nesneye ya da nesnelere ait özellikleri, uygun ölçme araçları kullanarak bir birim cinsinden ifade etmek olarak tanımlanabilir.
1.1. Doğrudan ölçme: Ölçmek istediğimiz özellik, doğrudan gözlemlenebiliyorsa veya ölçme aracının niteliğiyle ölçülen özelliğin niteliği aynı ise yapılan işleme doğrudan ölçme denir.
Örnek:
Veli’nin boyu 150 cm’dir.
Hava sıcaklığı 20 0C’dir.
1.2. Dolaylı Ölçme: Eğer ölçmek istediğimiz özellik, doğrudan gözlenemiyorsa o özelliği ölçtüğünü varsaydığımız başka bir araçtan faydalanırız.
Örnek:
Zekanın IQ testi ile ölçülmesi, ilgi, yetenek, tutum, kaygı, motivasyon (isteklendirme), zeka ölçmeleri v.b.
2. Değerlendirme: Yaptığımız ölçümlerle ya da gözlemlerle elde ettiğimiz verileri uygun ölçütler kullanarak vardığımız sonuçlar, değer yargıları ya da sayısal değerlerdir.
2.1. Mutlak değerlendirme: Duruma, yere, zamana göre değişmeyen, her yerde ve her durumda aynı anlama gelen değerlendirmelerdir.
Örnek:
Genel seçimlerde seçim barajının %10 olarak belirlenmesi.
2.2. Bağıl değerlendirme: Bağıl değerlendirmede ölçüt olarak sınıfın ortalama başarı düzeyi alınır. Bu değerlendirmede sınıfın ortalama başarısının üzerinde not alan öğrenci başarılı, ortalamanın altında kalan öğrenci ise başarısız kabul edilir. Yani öğrencilerin grup içinde birbirleri ile ilişkilendirilmesine bağlı olarak yapılır.
Örnek:
100 metre koşuyu ilk beşte bitirenler atletizm takımına alınacaktır demek bağıl değerlendirme yapılacağı anlamına gelir.
SONGÜL ACAR
1. ÖLÇME: Ölçme, en yalın ifadeyle bir nesneye ya da nesnelere ait özellikleri, uygun ölçme araçları kullanarak bir birim cinsinden ifade etmek olarak tanımlanabilir.
1.1. Doğrudan ölçme: Ölçmek istediğimiz özellik, doğrudan gözlemlenebiliyorsa veya ölçme aracının niteliğiyle ölçülen özelliğin niteliği aynı ise yapılan işleme doğrudan ölçme denir.
Örnek:
Veli’nin boyu 150 cm’dir.
Hava sıcaklığı 20 0C’dir.
1.2. Dolaylı Ölçme: Eğer ölçmek istediğimiz özellik, doğrudan gözlenemiyorsa o özelliği ölçtüğünü varsaydığımız başka bir araçtan faydalanırız.
Örnek:
Zekanın IQ testi ile ölçülmesi, ilgi, yetenek, tutum, kaygı, motivasyon (isteklendirme), zeka ölçmeleri v.b.
2. Değerlendirme: Yaptığımız ölçümlerle ya da gözlemlerle elde ettiğimiz verileri uygun ölçütler kullanarak vardığımız sonuçlar, değer yargıları ya da sayısal değerlerdir.
2.1. Mutlak değerlendirme: Duruma, yere, zamana göre değişmeyen, her yerde ve her durumda aynı anlama gelen değerlendirmelerdir.
Örnek:
Genel seçimlerde seçim barajının %10 olarak belirlenmesi.
2.2. Bağıl değerlendirme: Bağıl değerlendirmede ölçüt olarak sınıfın ortalama başarı düzeyi alınır. Bu değerlendirmede sınıfın ortalama başarısının üzerinde not alan öğrenci başarılı, ortalamanın altında kalan öğrenci ise başarısız kabul edilir. Yani öğrencilerin grup içinde birbirleri ile ilişkilendirilmesine bağlı olarak yapılır.
Örnek:
100 metre koşuyu ilk beşte bitirenler atletizm takımına alınacaktır demek bağıl değerlendirme yapılacağı anlamına gelir.
SONGÜL ACAR
harun- Mesaj Sayısı : 5
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°19
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
Ölçme: Bireyin veya bir nesnenin belli bir özelliğe sahip olup olmadığı, eğer bu özelliğe sahip ise derecesinin belirlenmesidir.
Dogrudan ölçme: Ölçülen nitelik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmelere doğrudan ölçme denir.
Dolaylı Ölçme: Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın özelliği birbirinden farklı ise bu tür ölçmelere dolaylı ölçme denir
Değerlendirme: Ölçülen özelliğin bir ölçüt kullanılarak kıyaslanması ve ölçülen özellik hakkında bir sonuç elde edilmesidir.
Dogrudan ölçme: Ölçülen nitelik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmelere doğrudan ölçme denir.
Dolaylı Ölçme: Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın özelliği birbirinden farklı ise bu tür ölçmelere dolaylı ölçme denir
Değerlendirme: Ölçülen özelliğin bir ölçüt kullanılarak kıyaslanması ve ölçülen özellik hakkında bir sonuç elde edilmesidir.
mehmetbahadirarslan- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 31/03/09
- Post n°20
Geri: 1.ödevler buraya gönderilecek
Ölçme:
Bir şeyin özelliğinin veya niteliğinin belirlenmesi işlemidir. Eğitim öğretiminde ölçülen özellikler öğrencilerin bilgileri, anlayışları, kavrayışları, becerileri, davranışları, tutum veya değerleri ile ilgili olabilir. Ölçme işleminde informal gözlemler, öğrencilerin yaptığı çeşitli proje ve çalışmalar, öğretmenlerin hazırladığı yazılı yoklamalar, testler ya da çeşitli standart testler kullanılabilir. Ölçmek bir özelliğin ya da niteliğin sistematik olarak sayılarla ya da sembollerle ifade edilmesidir. Örneğin; bir öğrencinin 100 sorudan 70’ ini doğru cevapladığının ya da 100 üzerinden 70 puan aldığının belirlenmesi bir ölçme işlemidir.
Dolaylı ölçme:
Bazı özellikler dogrudan ölçülemez.bir özelliğin başka bir değişkene bağlı olarak ölçülmesidir.Akıl,bilgi,beceri
Dolaylı Ölçme:
Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikie ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür. Öğrencinin kişilik testinde verdiği cevapların onun kişilik özelliklerini yansıttığını varsayarız. Bir değişkenin bir başka değişken yardımıyla ölçülmesidir.
Örneğin; başarı düzeyi/sıcaklık, zeka düzeyi/insanların bir duruma karşı tutumları dolaylı ölçme ömekleridir. Çünkü insanın tutumu ya da zekasının doğrudan gözlenmesi, mümkün değildir. Ancak bir araçla dolaylı olarak ölçülebilir soyuttur.
Değerlendirme:
Ölçme sonuçlarının anlamlandırılmasına, bir ölçütle karşılaştırılarak karar verilmesine, yorum yapılmasına değerlendirme denir.
Değerlendirme kesin olarak bir ölçme sonucu ile bir ölçüt gerektirir. Ölçütsüz değerlendirme olmaz. Ölçüt grup dikkate alınmadan, önceden kesin olarak belirtilirse buna mutlak ölçüt adı verilir. Ölçüt grubun başarısından çıkarılan bir norm ise bağıl ölçüt adını alır. Mutlak ölçüt ile yapılan değerlendirmelere mutlak değerlendirme, bir norm ya da bağıl ölçütle yapılan değerlendirmelere ise bağıl değerlendirme adı verilir.
Mutlak Değerlendirme:
Önceden belirlenen ve değişmez standartlardır. Mutlak değerlendirme kriter dayanıklı değerlendirme olarak da bilinir ve mutlak ölçüt kullanılarak hedefe dayalı olarak belirlenmesi mutlak değerlendirmedir.
Bağıl değerlendirme :
Bir öğrencinin başarısını, o öğrencinin içinde bulunduğu sınıfındaki diğer öğrencilerin başarı düzeyleri ile bağlantılı bir şekilde değerlendirilmektedir .
Bir şeyin özelliğinin veya niteliğinin belirlenmesi işlemidir. Eğitim öğretiminde ölçülen özellikler öğrencilerin bilgileri, anlayışları, kavrayışları, becerileri, davranışları, tutum veya değerleri ile ilgili olabilir. Ölçme işleminde informal gözlemler, öğrencilerin yaptığı çeşitli proje ve çalışmalar, öğretmenlerin hazırladığı yazılı yoklamalar, testler ya da çeşitli standart testler kullanılabilir. Ölçmek bir özelliğin ya da niteliğin sistematik olarak sayılarla ya da sembollerle ifade edilmesidir. Örneğin; bir öğrencinin 100 sorudan 70’ ini doğru cevapladığının ya da 100 üzerinden 70 puan aldığının belirlenmesi bir ölçme işlemidir.
Dolaylı ölçme:
Bazı özellikler dogrudan ölçülemez.bir özelliğin başka bir değişkene bağlı olarak ölçülmesidir.Akıl,bilgi,beceri
Dolaylı Ölçme:
Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikie ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür. Öğrencinin kişilik testinde verdiği cevapların onun kişilik özelliklerini yansıttığını varsayarız. Bir değişkenin bir başka değişken yardımıyla ölçülmesidir.
Örneğin; başarı düzeyi/sıcaklık, zeka düzeyi/insanların bir duruma karşı tutumları dolaylı ölçme ömekleridir. Çünkü insanın tutumu ya da zekasının doğrudan gözlenmesi, mümkün değildir. Ancak bir araçla dolaylı olarak ölçülebilir soyuttur.
Değerlendirme:
Ölçme sonuçlarının anlamlandırılmasına, bir ölçütle karşılaştırılarak karar verilmesine, yorum yapılmasına değerlendirme denir.
Değerlendirme kesin olarak bir ölçme sonucu ile bir ölçüt gerektirir. Ölçütsüz değerlendirme olmaz. Ölçüt grup dikkate alınmadan, önceden kesin olarak belirtilirse buna mutlak ölçüt adı verilir. Ölçüt grubun başarısından çıkarılan bir norm ise bağıl ölçüt adını alır. Mutlak ölçüt ile yapılan değerlendirmelere mutlak değerlendirme, bir norm ya da bağıl ölçütle yapılan değerlendirmelere ise bağıl değerlendirme adı verilir.
Mutlak Değerlendirme:
Önceden belirlenen ve değişmez standartlardır. Mutlak değerlendirme kriter dayanıklı değerlendirme olarak da bilinir ve mutlak ölçüt kullanılarak hedefe dayalı olarak belirlenmesi mutlak değerlendirmedir.
Bağıl değerlendirme :
Bir öğrencinin başarısını, o öğrencinin içinde bulunduğu sınıfındaki diğer öğrencilerin başarı düzeyleri ile bağlantılı bir şekilde değerlendirilmektedir .
mehmet ugur- Mesaj Sayısı : 4
Kayıt tarihi : 16/03/09
- Post n°21
ölçme ve değerlendirme
Ölçme: Bir varlığı veya varlıklara ait özellikleri, uygun araçlar kullanarak, bir birim cinsinden sayı ve sembollerle ile ifade etmektir.
1.Doğrudan Ölçme: Doğrudan ölçmede, ölçme konusu olan özelliği kendi cinsinden bir birim ile ve dolaysız olarak ölçeriz. Örneğin; boyu metre ile, ağırlığı terazi ile ölçmemiz gibi. Bunu şöyle de örnekleyebiliriz; kitaplığımda 220 kitap var, masamın genişligi 163 cm, yarışı 5. sırada tamamladı gibi.
2.Dolaylı Ölçme: Ölçmek istediğimiz özelliği başka özelliklerle ilişkilendirerek yapılan ölçme işlemidir.
Örneğin; zekayı zeka testleri ile ölçmek, sıcaklığı termometre ile ölçmek, öğrencilerin başarı düzeylerini sınavlarla ölçmek, yarışçının performansını zamanla ölçmek gibi.
Değerlendirme : Gözlem ve deney sonuçlarının kıyaslanıp bir karara varılmasıdır.
1.Mutlak Değerlendirme : Daha önceden belli olan ölçütlere göre yapılan değerlendirme şeklidir.
Örnek : ÖSS'de tercih için konulan baraj puanı.
2.Bağıl Değerlendirme : Değerlendirme ölçütlerinde farklılıklar gösterebilen değerlendirmedir.
Örnek : Çan Eğrisi Sistemi
1.Doğrudan Ölçme: Doğrudan ölçmede, ölçme konusu olan özelliği kendi cinsinden bir birim ile ve dolaysız olarak ölçeriz. Örneğin; boyu metre ile, ağırlığı terazi ile ölçmemiz gibi. Bunu şöyle de örnekleyebiliriz; kitaplığımda 220 kitap var, masamın genişligi 163 cm, yarışı 5. sırada tamamladı gibi.
2.Dolaylı Ölçme: Ölçmek istediğimiz özelliği başka özelliklerle ilişkilendirerek yapılan ölçme işlemidir.
Örneğin; zekayı zeka testleri ile ölçmek, sıcaklığı termometre ile ölçmek, öğrencilerin başarı düzeylerini sınavlarla ölçmek, yarışçının performansını zamanla ölçmek gibi.
Değerlendirme : Gözlem ve deney sonuçlarının kıyaslanıp bir karara varılmasıdır.
1.Mutlak Değerlendirme : Daha önceden belli olan ölçütlere göre yapılan değerlendirme şeklidir.
Örnek : ÖSS'de tercih için konulan baraj puanı.
2.Bağıl Değerlendirme : Değerlendirme ölçütlerinde farklılıklar gösterebilen değerlendirmedir.
Örnek : Çan Eğrisi Sistemi