+35
songul_acar
sedat_karacan
Yusuf ŞİMŞEK
mehmet.yatkin
se^can
fundaergun
ahmetakman
kevser
SevkiAkturk
ozkan
Sevgi Karaca
ayşe
Gamze DOĞAN
Kadir_YILMAZ_40
satılmış
fatih mehmet
sametugur
Serdar Uzun
ibrahim_sarigul
muhammed
harun
Mikail Doğuş KARAKAŞ
Burhan
Hsn
suzantoprak
BayramKaymakçı
Omer_GUL
unal_zorca
aslı
erdemir46
sedat_bayram
Duygu
eda_ve_belgin
Eray_Gedikoğlu
Admin
39 posters
2. Ödevler buraya
Eray_Gedikoğlu- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°2
Geri: 2. Ödevler buraya
KONU:BİLGİSAYAR TANITIMI VE TARİHÇESİ
İÇERİK
Alt konu başlıkları
Bilgisayarın tarihçe ve tarihinin öğrenciye verilmesinin önemi (Sami)
1-Bilgisayarın tarihçesi
a-)İlk bilgisayar(abacüs)
b-)Delikli kartlar ve hesap makinaları
c-)Elektronik devrelerin keşfi ve Z makinalarının ortaya çıkışı.
d-)Transistörlü bilgisayarlar
e-)Mikroişlemcilerden oluşan bilgisayarlar
f-)Avuçiçi bilgisayarlar
2-Bilgisayarın Tanıtımı
a-)Bilgisayar nedir?
b-)Bilgisayara neden ihtiyaç duyulmuştur?
c-)Bilgisayarı ortaya çıkaran birimler nelerdir?
d-)Temel düzeyde(bilgisayarı açıp-kapama klavye,mause kullanabilme) bilgisayar kullanabilme becerisi
Kullanılacak yöntem: Bu konunun anlatımında resim,video,animasyon gibi materyaller kullanılarak öğrencilerin bu konuda mümkün oldugunca yüksek düzeyde bilgilenmeleri sağlanmalıdır.Bu konu anlatılırken mümkün olduğunca farklı mataryellerden yararlanılarak tek düzelikten çıkıp öğretim sağlanmalıdır.Düz anlatımın yanı sıra sunum yoluyla anlatım yöntemine de başvurulmalıdır.
Eray, go on.. (Sami)
İÇERİK
Alt konu başlıkları
Bilgisayarın tarihçe ve tarihinin öğrenciye verilmesinin önemi (Sami)
1-Bilgisayarın tarihçesi
a-)İlk bilgisayar(abacüs)
b-)Delikli kartlar ve hesap makinaları
c-)Elektronik devrelerin keşfi ve Z makinalarının ortaya çıkışı.
d-)Transistörlü bilgisayarlar
e-)Mikroişlemcilerden oluşan bilgisayarlar
f-)Avuçiçi bilgisayarlar
2-Bilgisayarın Tanıtımı
a-)Bilgisayar nedir?
b-)Bilgisayara neden ihtiyaç duyulmuştur?
c-)Bilgisayarı ortaya çıkaran birimler nelerdir?
d-)Temel düzeyde(bilgisayarı açıp-kapama klavye,mause kullanabilme) bilgisayar kullanabilme becerisi
Kullanılacak yöntem: Bu konunun anlatımında resim,video,animasyon gibi materyaller kullanılarak öğrencilerin bu konuda mümkün oldugunca yüksek düzeyde bilgilenmeleri sağlanmalıdır.Bu konu anlatılırken mümkün olduğunca farklı mataryellerden yararlanılarak tek düzelikten çıkıp öğretim sağlanmalıdır.Düz anlatımın yanı sıra sunum yoluyla anlatım yöntemine de başvurulmalıdır.
Eray, go on.. (Sami)
En son Eray_Gedikoğlu tarafından Cuma Mart 13, 2009 3:24 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
eda_ve_belgin- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°3
Geri: 2. Ödevler buraya
İÇERİK ANALİZİ - ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
1. Öğretim stratejisi tanımı
2. Öğretim stratejisi çeşitleri
3. Öğretim stratejilerinin ayrı ayrı (Sunuş, Buluş, Araştırma-inceleme) tanımı
4. Öğretim stratejilerinin seçiminde dikkat edilmesi gereken unsurların belirtilmesi
5. Sunuş yolu ile öğretim stratejisinin bilişim teknolojileri dersinde kullanılması
a. Avantajları
b. Dezavantajları
c. Kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar
6. Buluş yolu ile öğretim stratejisinin bilişim teknolojileri dersinde kullanılması
a. Avantajları
b. Dezavantajları
c. Kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar
7. Araştırma-inceleme yolu ile öğretim stratejisinin bilişim teknolojileri dersinde kullanılması
a. Avantajları
b. Dezavantajları
c. Kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar
8. BOTE öğretmen adaylarına yol gösterici olması adına Bilişim Teknolojileri dersi kapsamında yer alan konulardan birkaçı seçilerek, bu konuların işlenmesinde kullanılabilecek öğretim stratejilerinin gerekçeleriyle açıklanması
Çok iyi... (Sami)
1. Öğretim stratejisi tanımı
2. Öğretim stratejisi çeşitleri
3. Öğretim stratejilerinin ayrı ayrı (Sunuş, Buluş, Araştırma-inceleme) tanımı
4. Öğretim stratejilerinin seçiminde dikkat edilmesi gereken unsurların belirtilmesi
5. Sunuş yolu ile öğretim stratejisinin bilişim teknolojileri dersinde kullanılması
a. Avantajları
b. Dezavantajları
c. Kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar
6. Buluş yolu ile öğretim stratejisinin bilişim teknolojileri dersinde kullanılması
a. Avantajları
b. Dezavantajları
c. Kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar
7. Araştırma-inceleme yolu ile öğretim stratejisinin bilişim teknolojileri dersinde kullanılması
a. Avantajları
b. Dezavantajları
c. Kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar
8. BOTE öğretmen adaylarına yol gösterici olması adına Bilişim Teknolojileri dersi kapsamında yer alan konulardan birkaçı seçilerek, bu konuların işlenmesinde kullanılabilecek öğretim stratejilerinin gerekçeleriyle açıklanması
Çok iyi... (Sami)
En son Admin tarafından Ptsi Mart 16, 2009 11:24 am tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi (Sebep : Dönüt)
Duygu- Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°4
İçerik Analizi - Başarı Testleri
-Başarı testinin tanımı, güçlü ve zayıf yanları, sınırlılıkları
-Başarı testinin hangi durumlarda kullanılması gerektiği ve bilgisayar eğitimdeki yeri
-Başarı testinin hazırlanmaı ve dikkat edilecek hususlar
---Madde Analizleri (madde güçlüğü ve ayırt ediciliği)
---Geçerlik ve Güvenirliği
-Başarı testinin uyulanması ve dikkat edilecek hususlar
-Başarı testinin puanlanması ve dikkat edilacek hususlar
Değişiklikler yaptım (Sami)
-Başarı testinin hangi durumlarda kullanılması gerektiği ve bilgisayar eğitimdeki yeri
-Başarı testinin hazırlanmaı ve dikkat edilecek hususlar
---Madde Analizleri (madde güçlüğü ve ayırt ediciliği)
---Geçerlik ve Güvenirliği
-Başarı testinin uyulanması ve dikkat edilecek hususlar
-Başarı testinin puanlanması ve dikkat edilacek hususlar
Değişiklikler yaptım (Sami)
En son Admin tarafından Ptsi Mart 16, 2009 11:30 am tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi (Sebep : Geribildirim)
sedat_bayram- Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°5
İçerik Analizi : Grafik Tasarımı
İçerik: Grafik Tasarımı
Konu İçeriği:
• İhtiyaç analizi sonucuna göre Grafik Tasarımı konusunun kavramsal olarak ele alınması ve açıklanması
• Grafik tasarlama da kullanılacak bilgisayar programları hakkında bilgi vermek
• Bilgisayar programını öğretmekten ziyade öğrenciye bu konunun alt yapısı kazandırılarak, herhangi bir bilgisayar programına bağımlı kalmasını önlemek
• Grafik Tasarımı sürecinde dikkat etmesi gereken hususları belirtmek
• Tasarım sırasında animasyon tasarımı gerekecekse bu konu ile ilgili ihtiyaç analizi sonucuna göre konular anlatılmalı
• Yeterli bilgiler verildikten sonra kavramsal boyut bırakılıp bilgisayar ortamında gösterip yaptırma yöntemi ile öğrencilere Grafik Tasarımın nasıl yapıldığı anlatılır onlardan bu uygulamaları yapmaları istenir
• Yaptıkları uygulamaları farklı Grafik Tasarım programları ile yapabilecekleri de anlatılmalı ve örnekler verilemelidir
• Grafik Tasarımı konusunda kullanabileceği bilgisayar yazılımları tanıtılmalıdır. Örnek olarak (Photoshop, Freehand, CorelDraw, Flash, InDesign, illustrator, AutoCAD, MSPaint)
• Bu programlarda yapılmış olan uygulamalar öğrencilere gösterilir ve değerlendirmeleri istenir
Kullanılacak Yöntem: Konunun kavramsal boyutu anlatım yöntemiyle uygulanırken, uygulama boyutu gösterip yaptırma yöntemi ile öğrencilere sunulacak ve değerlendirme kısmı öğrencileri proje yapmaları ile sınanacaktır.[b][u]
Çok iyi, Devam et.. (Sami)
Konu İçeriği:
• İhtiyaç analizi sonucuna göre Grafik Tasarımı konusunun kavramsal olarak ele alınması ve açıklanması
• Grafik tasarlama da kullanılacak bilgisayar programları hakkında bilgi vermek
• Bilgisayar programını öğretmekten ziyade öğrenciye bu konunun alt yapısı kazandırılarak, herhangi bir bilgisayar programına bağımlı kalmasını önlemek
• Grafik Tasarımı sürecinde dikkat etmesi gereken hususları belirtmek
• Tasarım sırasında animasyon tasarımı gerekecekse bu konu ile ilgili ihtiyaç analizi sonucuna göre konular anlatılmalı
• Yeterli bilgiler verildikten sonra kavramsal boyut bırakılıp bilgisayar ortamında gösterip yaptırma yöntemi ile öğrencilere Grafik Tasarımın nasıl yapıldığı anlatılır onlardan bu uygulamaları yapmaları istenir
• Yaptıkları uygulamaları farklı Grafik Tasarım programları ile yapabilecekleri de anlatılmalı ve örnekler verilemelidir
• Grafik Tasarımı konusunda kullanabileceği bilgisayar yazılımları tanıtılmalıdır. Örnek olarak (Photoshop, Freehand, CorelDraw, Flash, InDesign, illustrator, AutoCAD, MSPaint)
• Bu programlarda yapılmış olan uygulamalar öğrencilere gösterilir ve değerlendirmeleri istenir
Kullanılacak Yöntem: Konunun kavramsal boyutu anlatım yöntemiyle uygulanırken, uygulama boyutu gösterip yaptırma yöntemi ile öğrencilere sunulacak ve değerlendirme kısmı öğrencileri proje yapmaları ile sınanacaktır.[b][u]
Çok iyi, Devam et.. (Sami)
En son Admin tarafından Ptsi Mart 16, 2009 11:32 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi (Sebep : Dönüt)
erdemir46- Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°6
içerik-anlatım yöntemi
ÇERİK ANALİZİ – ANLATIM YÖNTEMİ
1. Anlatım yönteminin tanımı
2. Anlatım yönteminin özellikleri
3. Anlatım yönteminin yararları
4. Anlatım yönteminin sınırlılıkları
5. Anlatım yönteminde dikkat edilmesi gereken hususlar
6. Anlatım yöntemine ne zaman baş vurulmalı
7.Anlatım yöntemi hangi yöntemlerle desteklenmeli
8. Anlatım yöntemini en iyi kullanım için rehber ilkeler
a.Hedef kitleyi iyi tanıma
b.Kullanan öğretmende bulunması gereken özellikler
c.Süreci iyi planlama
9. BOTE öğretmen adaylarının dikkatini çekmesi adına örnek olay yöntemiyle anlatılacaktır. Bu konuda yapılmış anketleri inceleyerek sonuçları hakkında tartışma ortamı oluşturarak anlatım tamamlanacaktır. BOTE öğretmen adaylarına kısa birer sunum şeklimde görevler verilerek performansları ölçülecektir.
Çok iyi... (Sami)
1. Anlatım yönteminin tanımı
2. Anlatım yönteminin özellikleri
3. Anlatım yönteminin yararları
4. Anlatım yönteminin sınırlılıkları
5. Anlatım yönteminde dikkat edilmesi gereken hususlar
6. Anlatım yöntemine ne zaman baş vurulmalı
7.Anlatım yöntemi hangi yöntemlerle desteklenmeli
8. Anlatım yöntemini en iyi kullanım için rehber ilkeler
a.Hedef kitleyi iyi tanıma
b.Kullanan öğretmende bulunması gereken özellikler
c.Süreci iyi planlama
9. BOTE öğretmen adaylarının dikkatini çekmesi adına örnek olay yöntemiyle anlatılacaktır. Bu konuda yapılmış anketleri inceleyerek sonuçları hakkında tartışma ortamı oluşturarak anlatım tamamlanacaktır. BOTE öğretmen adaylarına kısa birer sunum şeklimde görevler verilerek performansları ölçülecektir.
Çok iyi... (Sami)
En son Admin tarafından Ptsi Mart 16, 2009 11:23 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi (Sebep : Dönüt)
aslı- Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°7
Geri: 2. Ödevler buraya
KONU : Öğretim Tasarımı – İhtiyaç Analizi
İÇERİK BAŞLIKLARI
Okul gelişiminde önceliklerin belirlenmesi neden önemlidir?
İhtiyaç analizi nedir?
Eğitimde ihtiyaç analizinin amacı nedir?
İhtiyaç analizinden beklenen yararlar nelerdir?
İhtiyaç analizi sürecinde takip edilmesi gereken aşamalar nelerdir?
İhtiyaç analizinde bilgi toplamak için başvurulacak kaynaklar nelerdir?
Problem durumunu ve bu problem hakkında ne tür bilgilerin toplanacak?
Hedef kitle analizi
Bu bilgiler nasıl toplayacak?
Bilgi toplama kaynaklarının belirlenmesi ve bilgi toplama araçlarını geliştirilmesi
Bilgileri kimlerden ya da nelerden yararlanarak toplayacak?
Toplanılan bilgiler nasıl değerlendirilecek?
Problemin kaynağını ve muhtemel çözümleri belirlenmesi nasıl yapılacak?
Aslı, çok iyi çalışma (sami)
İÇERİK BAŞLIKLARI
Okul gelişiminde önceliklerin belirlenmesi neden önemlidir?
İhtiyaç analizi nedir?
Eğitimde ihtiyaç analizinin amacı nedir?
İhtiyaç analizinden beklenen yararlar nelerdir?
İhtiyaç analizi sürecinde takip edilmesi gereken aşamalar nelerdir?
İhtiyaç analizinde bilgi toplamak için başvurulacak kaynaklar nelerdir?
Problem durumunu ve bu problem hakkında ne tür bilgilerin toplanacak?
Olması Gereken Durum
Mevcut Durum
Duygular
Hedef kitle analizi
- Hedef kitlenin ihtiyaçlarını karşılıyor mu?
Hedef kitlenin özellikleri nelerdir?
Hazırbulunuşluk düzeylerine uygun mu?
Beklentilerine uygun mu?
Bilişsel hazırbulunuşluk düzeyi uygun mu?
Duyuşsal ve sosyal hazırbulunuşluk düzeyi uygun mu?
Bu bilgiler nasıl toplayacak?
Bilgi toplama kaynaklarının belirlenmesi ve bilgi toplama araçlarını geliştirilmesi
- Görüşme (mülakat)
Anket
Gözlem
Arşivlerin İncelenmesi
Bilgileri kimlerden ya da nelerden yararlanarak toplayacak?
Toplanılan bilgiler nasıl değerlendirilecek?
Problemin kaynağını ve muhtemel çözümleri belirlenmesi nasıl yapılacak?
Aslı, çok iyi çalışma (sami)
En son Admin tarafından Ptsi Mart 16, 2009 11:47 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi (Sebep : dönüt)
unal_zorca- Mesaj Sayısı : 7
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°8
Performans Testleri
Konu:Performans testleri
İÇERİK
• Öğretimin Değerlendirmesinde Performans testleri nedir?
• Performans testlerinin öğretim değerlendirilmesinde ki yeri ve önemi nedir?
• Performans testlerini avantajları
• Performans testlerinin sınırlılıkları
• Performans testlerin özellikleri
• Performans testlerinde hangi kriterleri kullanılıyor
• Performans testlerin de bilgiler kimlerden ya da nelerden yararlanılarak uygulanıyor
• Örnek bir performans testi hazırlanacak
• Dereceli puanlama sistemi öğrenilecek
• Performans testinde uygulanacak puanlama sistemi belirlenecek
• Uygulanan performans testinde dereceli olan puanlamayla hangi ölçütlere uyulduğu belirlenecek
• Bu öğretim sonunda neler öğretileceğini belirlemeye çalışılır ve bunu da yaparken bütün unsurları göz önüne alarak değerlendirilir.
Kullanılacak yöntem:
Bu uygulama ile öğrencilerin eksiklik ve yanlışlıklarını görme ve düzeltilmesine imkân sağlar.
Öğretimin değerlendirilmesinde Performans testlerini uygulama yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi kullanılarak yapılacak.
Öğrenciye etkili bir geribildirim olması için ne çok kapsamlı olacak nede az kapsamlı olacak, konular belirgin bir şekilde geneli kapsayacak.
Bu uygulama yapılırken öğrenci sayısına, öğretim ortamına, öğretim sürecine ve öğretim ortamında ki araç gereç durumuna dikkat edilecek.
İÇERİK
• Öğretimin Değerlendirmesinde Performans testleri nedir?
• Performans testlerinin öğretim değerlendirilmesinde ki yeri ve önemi nedir?
• Performans testlerini avantajları
• Performans testlerinin sınırlılıkları
• Performans testlerin özellikleri
• Performans testlerinde hangi kriterleri kullanılıyor
• Performans testlerin de bilgiler kimlerden ya da nelerden yararlanılarak uygulanıyor
• Örnek bir performans testi hazırlanacak
• Dereceli puanlama sistemi öğrenilecek
• Performans testinde uygulanacak puanlama sistemi belirlenecek
• Uygulanan performans testinde dereceli olan puanlamayla hangi ölçütlere uyulduğu belirlenecek
• Bu öğretim sonunda neler öğretileceğini belirlemeye çalışılır ve bunu da yaparken bütün unsurları göz önüne alarak değerlendirilir.
Kullanılacak yöntem:
Bu uygulama ile öğrencilerin eksiklik ve yanlışlıklarını görme ve düzeltilmesine imkân sağlar.
Öğretimin değerlendirilmesinde Performans testlerini uygulama yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi kullanılarak yapılacak.
Öğrenciye etkili bir geribildirim olması için ne çok kapsamlı olacak nede az kapsamlı olacak, konular belirgin bir şekilde geneli kapsayacak.
Bu uygulama yapılırken öğrenci sayısına, öğretim ortamına, öğretim sürecine ve öğretim ortamında ki araç gereç durumuna dikkat edilecek.
Omer_GUL- Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°9
Geri: 2. Ödevler buraya
.
.
.
....... Ömer GÜL - 060535017
....... İÇERİK ANALİZİ - "İnternette Etik ve Güvenlik"
.......1. Etik nedir?
.......2. Web Kullanım Etiği
.......3. E-Posta Etiği
...............3.1 E-Posta kullanırken dikkat edilecek hususlar
...............3.2 Haber, Web Haber ve Liste Gruplarını kullanırken dikkat edilecek kurallar
.......4. Anında Mesajlaşma (Sohbet) Etiği
...............4.1 İnternet'te Sohbet ederken dikkat edilmesi gereken kurallar
.......5. İnternet kullanımında okulda göz önünde bulundurması gereken konular
...............5.1 Yönetici ve öğretmenlerin dikkat etmesi gerekenler
...............5.2 Öğrencilerin dikkat etmesi gerekenler
.......6. İnternet'ten dosya indirirken ya da araştırma yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar
...............6.1 Telif Hakları
...............6.2 Bilgi Aşırmacılığı
.
.
.
.
.
.
....... Ömer GÜL - 060535017
....... İÇERİK ANALİZİ - "İnternette Etik ve Güvenlik"
.......1. Etik nedir?
.......2. Web Kullanım Etiği
.......3. E-Posta Etiği
...............3.1 E-Posta kullanırken dikkat edilecek hususlar
...............3.2 Haber, Web Haber ve Liste Gruplarını kullanırken dikkat edilecek kurallar
.......4. Anında Mesajlaşma (Sohbet) Etiği
...............4.1 İnternet'te Sohbet ederken dikkat edilmesi gereken kurallar
.......5. İnternet kullanımında okulda göz önünde bulundurması gereken konular
...............5.1 Yönetici ve öğretmenlerin dikkat etmesi gerekenler
...............5.2 Öğrencilerin dikkat etmesi gerekenler
.......6. İnternet'ten dosya indirirken ya da araştırma yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar
...............6.1 Telif Hakları
...............6.2 Bilgi Aşırmacılığı
.
.
.
.
BayramKaymakçı- Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 16/03/09
- Post n°10
Geri: 2. Ödevler buraya
Konu: Gösteri Yöntemi
1. Gösteri yönteminin tanımı
2. Gösteri yönteminin avantajları
3. Gösteri yönteminin dezavantajları
4. Gösteri yönteminin uygulanmasında izlenecek aşamalar
5. Gösteri yönteminin uygulanmasında dikkat edilecek noktalar
1. Gösteri yönteminin tanımı
2. Gösteri yönteminin avantajları
3. Gösteri yönteminin dezavantajları
4. Gösteri yönteminin uygulanmasında izlenecek aşamalar
5. Gösteri yönteminin uygulanmasında dikkat edilecek noktalar
suzantoprak- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°11
Geri: 2. Ödevler buraya
1.Kelime işlem nedir?
a)Tarihi ve günümüze kadarki gelişimi.
b)Kelime işlem kullanımının özellikleri nelerdir?
2.Kelime işlemcilerin sağladığı kolaylıklar ve avantajlar nelerdir?
3.En çok kullanılan kelime işlemciler ve genel özellikleri.
a)Microsoft Office Word
b)OpenOffice.org/Writer
4.Kelime işlemciler anlatılırken hangi noktalar üzerinde durulmalı?
5.Öğretmenin kelime işlemcilerle en az yapabilmesi gerekenler.
6.Konu gösterip yaptırma yöntemi ile sunulacak, değerlendirme kısmı için ise öğrencilere proje verilecektir.
a)Tarihi ve günümüze kadarki gelişimi.
b)Kelime işlem kullanımının özellikleri nelerdir?
2.Kelime işlemcilerin sağladığı kolaylıklar ve avantajlar nelerdir?
3.En çok kullanılan kelime işlemciler ve genel özellikleri.
a)Microsoft Office Word
b)OpenOffice.org/Writer
4.Kelime işlemciler anlatılırken hangi noktalar üzerinde durulmalı?
5.Öğretmenin kelime işlemcilerle en az yapabilmesi gerekenler.
6.Konu gösterip yaptırma yöntemi ile sunulacak, değerlendirme kısmı için ise öğrencilere proje verilecektir.
Hsn- Mesaj Sayısı : 6
Kayıt tarihi : 08/03/09
- Post n°12
Geri: 2. Ödevler buraya
İçerik Analizi: Ses, video ve görüntü yakalama yazılımları
..1.Ses, video ve görüntü yakalama teknolojilerinin geniş tanıtımı
..2.Ses ve video dosya türleri
.....2.a.ses ve video dosya türlerinin özellikleri
.....3.b.ses ve video dosya türleri arasındaki farklar
..3.Ses, video ve görüntü yakalama yazılımlarının tanıtımı
.....3.a.özellikleri
.....3.b.sınırlılıkları
.....3.c.avantaj ve dezavantajları
.....3.d.en fazla kullanılan yazılımlar hangileri
.....3.e.temin edilme yolları ve dikkat edilmesi gereken hususlar
..4.Ses, video ve görüntü yakalama yazılımlarının kullanımının öğretilmesi
..5.Ses, video ve görüntü yakalama teknolojilerinin eğitimdeki yeri
..6.Ses, video ve görüntü yakalama teknolojilerinin öğretim teknolojilerindeki yeri
..7.Ses, video ve görüntü yakalama teknolojileri eğitimde ve öğretim teknolojilerinde etkin bir şekilde nasıl kullanılabilir?
.....7.a.Bu alanda bu teknolojilerden ne şekilde faydalanabiliriz?
.....7.b.çoklu ortamda,
.....7.c.öğretim nesnesi geliştirmede,
.....7.d.eğitim yazılımı geliştirmede,
.....7.e.web tabanlı eğitimde bu teknoloji ve yazılımların mevcut kullanımı, amaçlar doğrultusunda nasıl daha etkin kullanılabileceği?
..8.İstenilen bu amaçlar doğrultusunda uygulama, proje ve mataryeller geliştirme
..1.Ses, video ve görüntü yakalama teknolojilerinin geniş tanıtımı
..2.Ses ve video dosya türleri
.....2.a.ses ve video dosya türlerinin özellikleri
.....3.b.ses ve video dosya türleri arasındaki farklar
..3.Ses, video ve görüntü yakalama yazılımlarının tanıtımı
.....3.a.özellikleri
.....3.b.sınırlılıkları
.....3.c.avantaj ve dezavantajları
.....3.d.en fazla kullanılan yazılımlar hangileri
.....3.e.temin edilme yolları ve dikkat edilmesi gereken hususlar
..4.Ses, video ve görüntü yakalama yazılımlarının kullanımının öğretilmesi
..5.Ses, video ve görüntü yakalama teknolojilerinin eğitimdeki yeri
..6.Ses, video ve görüntü yakalama teknolojilerinin öğretim teknolojilerindeki yeri
..7.Ses, video ve görüntü yakalama teknolojileri eğitimde ve öğretim teknolojilerinde etkin bir şekilde nasıl kullanılabilir?
.....7.a.Bu alanda bu teknolojilerden ne şekilde faydalanabiliriz?
.....7.b.çoklu ortamda,
.....7.c.öğretim nesnesi geliştirmede,
.....7.d.eğitim yazılımı geliştirmede,
.....7.e.web tabanlı eğitimde bu teknoloji ve yazılımların mevcut kullanımı, amaçlar doğrultusunda nasıl daha etkin kullanılabileceği?
..8.İstenilen bu amaçlar doğrultusunda uygulama, proje ve mataryeller geliştirme
Burhan- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 18/03/09
- Post n°13
060535029 Burhan KAYGISIZ
060535029 BURHAN KAYGISIZ
1.Arama Motoru nedir?
2.Arama Motorlarına Neden İhtiyaç Duyulmuştur?
2.1 Arama Motorları Olmasaydı Hayat Nasıl Olurdu?
3.Arama Motorlarının Yapısı Nasıldır?
3.1 Arama Motorlarının 3 Parçası
3.1.1 Spider
3.1.2 Veritabanı
3.1.3 Sıralama mekanizması
4.Arama Motorlarından Nasıl Daha İyi Sonuçlar Elde Ederiz?
4.1 Arama Parametreleri
4.2 Populer Arama Motorları
4.3 Arama Motorları Arasında Google’ın Yeri
1.Arama Motoru nedir?
2.Arama Motorlarına Neden İhtiyaç Duyulmuştur?
2.1 Arama Motorları Olmasaydı Hayat Nasıl Olurdu?
3.Arama Motorlarının Yapısı Nasıldır?
3.1 Arama Motorlarının 3 Parçası
3.1.1 Spider
3.1.2 Veritabanı
3.1.3 Sıralama mekanizması
4.Arama Motorlarından Nasıl Daha İyi Sonuçlar Elde Ederiz?
4.1 Arama Parametreleri
4.2 Populer Arama Motorları
4.3 Arama Motorları Arasında Google’ın Yeri
Mikail Doğuş KARAKAŞ- Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°14
İçerik Analizi - Arama Motorları
İçerik Analizi - Arama Motorları
-------------------------------------------------
1- Arama motoru nedir ? (Tanımı ve Tarihçesi)
2- Arama motorlarının çalışma mantığı ve yapısı nedir ? (Spider,bot,veritabanı, pagerank v.b.)
3- Arama motorlarının çeşitleri nelerdir ? (Google, Yahoo, Altavista v.b.)
4- Arama motorlarını etkili bir şekilde eğitimde nasıl kullanabiliriz ? (Öğretmen ve Öğrenci açısından da)
5- Bilinçli bir arama motoru kullanıcısı olmak için neler yapabiliriz ? (Nitelikli arama parametreleri v.b.)
6- Arama motorlarında etkili anahtar sözcükleri seçerken dikkat etmemiz gerekenler nelerdir ? (Sade ve anlaşılabilir olmalı v.b.)
7- Arama motoru teknolojisinde gelecekte neler olabilir ? (Microsoft ve Google yarışıyor)
-------------------------------------------------
1- Arama motoru nedir ? (Tanımı ve Tarihçesi)
2- Arama motorlarının çalışma mantığı ve yapısı nedir ? (Spider,bot,veritabanı, pagerank v.b.)
3- Arama motorlarının çeşitleri nelerdir ? (Google, Yahoo, Altavista v.b.)
4- Arama motorlarını etkili bir şekilde eğitimde nasıl kullanabiliriz ? (Öğretmen ve Öğrenci açısından da)
5- Bilinçli bir arama motoru kullanıcısı olmak için neler yapabiliriz ? (Nitelikli arama parametreleri v.b.)
6- Arama motorlarında etkili anahtar sözcükleri seçerken dikkat etmemiz gerekenler nelerdir ? (Sade ve anlaşılabilir olmalı v.b.)
7- Arama motoru teknolojisinde gelecekte neler olabilir ? (Microsoft ve Google yarışıyor)
harun- Mesaj Sayısı : 5
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°15
İçerik Analizi - Tutum Ölçekleri
060535021 Harun IŞIK
1. Tutum Nedir?
2. Tutum ölçeği nedir?
3. Tutum ölçekleri kullanım amaçları?
4. Tutum ölçeği çeşitleri nelerdir?
- Thurstone
- Likert
- Bogardus
5. Ölçek çeşitlerinin Tanımları, avantaj ve dezavantajları nelerdir?
6. Tutum ölçeği geliştirme ve değerlendirme aşamaları?
7. Tutum ölçeklerini nasıl ve nerelerde kullanabiliriz?
1. Tutum Nedir?
2. Tutum ölçeği nedir?
3. Tutum ölçekleri kullanım amaçları?
4. Tutum ölçeği çeşitleri nelerdir?
- Thurstone
- Likert
- Bogardus
5. Ölçek çeşitlerinin Tanımları, avantaj ve dezavantajları nelerdir?
6. Tutum ölçeği geliştirme ve değerlendirme aşamaları?
7. Tutum ölçeklerini nasıl ve nerelerde kullanabiliriz?
muhammed- Mesaj Sayısı : 7
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°16
Geri: 2. Ödevler buraya
KONU: AĞLAR
I. AĞ KAVRAMI
* Ağ ( Network ) Nedir ?
* Neden Bilgisayar Ağlarına Gereksinim Duyulur?
* Ağ Nasıl Çalışır?
II. AĞ TÜRLERi
* Yerel Alan Ağları (LAN :Local Area Network)
* Metropol Alan ağları(MAN):
* Geniş Alan ağları (Şehirlerarası) (WAN: Wide Area Network)
III. AĞ CİHAZLARI
* Ağ Kartı
* Hub
* Anahtar Cihazı (Switch)
* Yönlendirici (Router)
* Yineleyici (Repeater)
Muhammed YASAVUR
I. AĞ KAVRAMI
* Ağ ( Network ) Nedir ?
* Neden Bilgisayar Ağlarına Gereksinim Duyulur?
* Ağ Nasıl Çalışır?
II. AĞ TÜRLERi
* Yerel Alan Ağları (LAN :Local Area Network)
* Metropol Alan ağları(MAN):
* Geniş Alan ağları (Şehirlerarası) (WAN: Wide Area Network)
III. AĞ CİHAZLARI
* Ağ Kartı
* Hub
* Anahtar Cihazı (Switch)
* Yönlendirici (Router)
* Yineleyici (Repeater)
Muhammed YASAVUR
En son muhammed tarafından Cuma Mart 27, 2009 11:41 am tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
ibrahim_sarigul- Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°17
İçerik Analizi(Web)-H.ibrahim Sarıgül
İçerik Analizi
Konu: Web
1- www ve web nedir?
2- Web in kısa tarihçesi
3- İnternet ve web kavramları ve aralarındaki farklar.
4- Web ortamında kullanılan programlar
5- Web tarayıcıları(Firefox,İe,Safari)
6- Protokoller(Ftp,Http)
7- Dünyada ve Türkiye de en önemli web siteleri
8- Web ortamında kullanılan kavramlar(Url,Html,Host,Domain,Page,Link)
9- Mobil ortamlarda webin kullanılması
Konu: Web
1- www ve web nedir?
2- Web in kısa tarihçesi
3- İnternet ve web kavramları ve aralarındaki farklar.
4- Web ortamında kullanılan programlar
5- Web tarayıcıları(Firefox,İe,Safari)
6- Protokoller(Ftp,Http)
7- Dünyada ve Türkiye de en önemli web siteleri
8- Web ortamında kullanılan kavramlar(Url,Html,Host,Domain,Page,Link)
9- Mobil ortamlarda webin kullanılması
Serdar Uzun- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 19/03/09
- Post n°18
içerik analizi 060535036 Serdar Uzun
1.Forumun tanımı
2.Forum çeşitleri
3.Forumların özellikleri ve kullanım alanları
4.Forumların avantajları ve sınırlılıkları
5.Etkili forum kullanma teknikleri(Forum kullanırken dikkat edilecek hususlar)
6.Forumlarda oluşan bilgi kirliliği ve alınabilecek önlemler
2.Forum çeşitleri
3.Forumların özellikleri ve kullanım alanları
4.Forumların avantajları ve sınırlılıkları
5.Etkili forum kullanma teknikleri(Forum kullanırken dikkat edilecek hususlar)
6.Forumlarda oluşan bilgi kirliliği ve alınabilecek önlemler
sametugur- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 18/03/09
- Post n°19
icerikanalizi-070535038-sametugur
Konu: İçeriğin belirlenmesi
Konu içeriği
1-Giriş:
*Eğitimde “içeriğin belirlenmesi” nedir?
-İçerik dediğimiz zaman ilk aklımıza gelenler nelerdir?
-Gerçek anlamda içerik nedir?
2-Gelişme:
*Eğitimde “içeriğin belirlenmesi” neden önemlidir?
*İçeriği belirlerken hedef kitle neden önemlidir?
* İçeriğin belirlenmesinde karşılaşılan güçlükler ve yapılması
gerekenler nelerdir?
*İçerik belirlerken nelere dikkat etmemiz gereklidir?
*İçerik neye göre belirlenmelidir?
*İçeriği belirlerken nasıl bir yol izlenmelidir?
* Amaçla içerik arasında nasıl bir bağ vardır?
-Hedefe ulaşmakta içeriğin önemi nedir?
-Öğrencilerin yeni davranışları kazanmalarında yardımcı
olacak et etkili içerik nasıl hazırlanır?
*Öğretim hedeflerine uymayan bir içerikle karşılaştığımızda neler
yapmamız gereklidir?
-Hedef kitlenin ve eğitimcinin yanlış bir içerikte kayıpları
nelerdir?
3-Sonuç:
*Tüm bunlar göze alındığında öğretim teknologu olarak nasıl bir içerik
hazırlamamız ve içerik hazırlarken nelere dikkat etmemiz gerekir?
Konu içeriği
1-Giriş:
*Eğitimde “içeriğin belirlenmesi” nedir?
-İçerik dediğimiz zaman ilk aklımıza gelenler nelerdir?
-Gerçek anlamda içerik nedir?
2-Gelişme:
*Eğitimde “içeriğin belirlenmesi” neden önemlidir?
*İçeriği belirlerken hedef kitle neden önemlidir?
* İçeriğin belirlenmesinde karşılaşılan güçlükler ve yapılması
gerekenler nelerdir?
*İçerik belirlerken nelere dikkat etmemiz gereklidir?
*İçerik neye göre belirlenmelidir?
*İçeriği belirlerken nasıl bir yol izlenmelidir?
* Amaçla içerik arasında nasıl bir bağ vardır?
-Hedefe ulaşmakta içeriğin önemi nedir?
-Öğrencilerin yeni davranışları kazanmalarında yardımcı
olacak et etkili içerik nasıl hazırlanır?
*Öğretim hedeflerine uymayan bir içerikle karşılaştığımızda neler
yapmamız gereklidir?
-Hedef kitlenin ve eğitimcinin yanlış bir içerikte kayıpları
nelerdir?
3-Sonuç:
*Tüm bunlar göze alındığında öğretim teknologu olarak nasıl bir içerik
hazırlamamız ve içerik hazırlarken nelere dikkat etmemiz gerekir?
fatih mehmet- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 13/03/09
Yıllık planın tanımı
Ünite planının tanımı
Günlük ders planının tanımı
Etkinlik planının tanımı
Yıllık plan, ünite planı, günlük ders planı ve etkinlik planını hazırlamanın avantajları
Yıllık plan, ünite planı, günlük ders planı ve etkinlik planını hazırlarken izlenecek aşamalar
Yıllık plan, ünite planı, günlük ders planı ve etkinlik planını hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Ünite planının tanımı
Günlük ders planının tanımı
Etkinlik planının tanımı
Yıllık plan, ünite planı, günlük ders planı ve etkinlik planını hazırlamanın avantajları
Yıllık plan, ünite planı, günlük ders planı ve etkinlik planını hazırlarken izlenecek aşamalar
Yıllık plan, ünite planı, günlük ders planı ve etkinlik planını hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
satılmış- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°21
İçerik Analizi - Projeler
1) Proje nedir?
2) Proje değerlendirmesi nedir?
3) Proje değerlendirilmesi neden kullanılır?
4) Projelerin değerlendirilme aşamaları nelerdir?
5) Projelerin değerlendirme ölçekleri nelerdir?
2) Proje değerlendirmesi nedir?
3) Proje değerlendirilmesi neden kullanılır?
4) Projelerin değerlendirilme aşamaları nelerdir?
5) Projelerin değerlendirme ölçekleri nelerdir?
En son satılmış tarafından Paz Mart 29, 2009 8:04 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Kadir_YILMAZ_40- Mesaj Sayısı : 7
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°22
Geri: 2. Ödevler buraya
=================Kadir_YILMAZ=====================
İÇERİĞİN BELİRLENMESİ (Yazlım)
A-TANIM
1- Yazlımın tanımı,
2- Yazlım türleri,
3- Yazılımın kullanım yerleri,
------------------------------------------------
B-TELİF HAKKI
1- Yazılımın telif hakkı nedir?
2- Telif Hakkı olan yazılımlar nasıl kullanılır?
3- Her yazılımın telif hakkı saklımıdır?
4- Telif hakkı saklı olan bir yazılımı yasadışı yollardan kullanmanın ne gibi zararları olabilir?
------------------------------------------------
C-SÜRÜM
1-Yazılımın sürümleri nedir?
2-Yazılımda ne zaman sürüm yükseltmeye gidilmeli?
------------------------------------------------
D-YAZILIM TEMİN EDİLME YOLLARI
1-İstenilen yazılım nerelerden temin edilebilir?
2-Eğer yazılım internet üzerinden temin ediliyorsa nelere dikkat edilmeli?
3-Yazılım satın alırken nelere dikkat edilmeli?
İÇERİĞİN BELİRLENMESİ (Yazlım)
A-TANIM
1- Yazlımın tanımı,
2- Yazlım türleri,
3- Yazılımın kullanım yerleri,
------------------------------------------------
B-TELİF HAKKI
1- Yazılımın telif hakkı nedir?
2- Telif Hakkı olan yazılımlar nasıl kullanılır?
3- Her yazılımın telif hakkı saklımıdır?
4- Telif hakkı saklı olan bir yazılımı yasadışı yollardan kullanmanın ne gibi zararları olabilir?
------------------------------------------------
C-SÜRÜM
1-Yazılımın sürümleri nedir?
2-Yazılımda ne zaman sürüm yükseltmeye gidilmeli?
------------------------------------------------
D-YAZILIM TEMİN EDİLME YOLLARI
1-İstenilen yazılım nerelerden temin edilebilir?
2-Eğer yazılım internet üzerinden temin ediliyorsa nelere dikkat edilmeli?
3-Yazılım satın alırken nelere dikkat edilmeli?
En son Kadir_YILMAZ_40 tarafından Cuma Nis. 03, 2009 11:01 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Gamze DOĞAN- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 14/03/09
- Post n°23
Geri: 2. Ödevler buraya
SUNU
1. Sunu Nedir?
2. Sununun kullanım yerleri nelerdir?
3. Sunu hazırlama programları nelerdir?
4. Amaca uygun sunu hazırlarken nelere dikkat edilmelidir?
5. Sunuda kullanılacak görsel ve işitsel öğeler sunuya nasıl eklenir?
6. Etkili bir sunum için bağlantılar ve zaman ayarları nasıl yapılır?
7. Daha ilgi çekici sunu hazırlamak için slayt geçişleri nasıl düzenlenir?
060535009 - Gamze DOĞAN
1. Sunu Nedir?
2. Sununun kullanım yerleri nelerdir?
3. Sunu hazırlama programları nelerdir?
4. Amaca uygun sunu hazırlarken nelere dikkat edilmelidir?
5. Sunuda kullanılacak görsel ve işitsel öğeler sunuya nasıl eklenir?
6. Etkili bir sunum için bağlantılar ve zaman ayarları nasıl yapılır?
7. Daha ilgi çekici sunu hazırlamak için slayt geçişleri nasıl düzenlenir?
060535009 - Gamze DOĞAN
En son Gamze DOĞAN tarafından C.tesi Mart 21, 2009 12:37 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
ayşe- Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°24
Geri: 2. Ödevler buraya
Ayşe Horasan
====İçerik Analizi – Probleme Dayalı Öğretim====
Yapılan ihtiyaç analizi doğrultusunda probleme dayalı öğrenmenin ve eğitimin önemi kavrandıktan sonra bu öğretim yöntemi şu şekilde incelenecektir
1) Probleme dayalı öğrenme nedir?
2) Probleme dayalı öğrenmenin önemi ve amacı nedir?
2.1) Neden probleme dayalı öğretim?
2.2) Klasik yöntemler ile arasındaki farklar
2.3) Probleme dayalı öğretimin avantajları ve dezavantajları
3) Probleme dayalı öğretimin aşamaları
4) Probleme dayalı öğretimin öğeleri ve bu öğelerin bilgisayar dersine uygun olarak seçilmesi ve uyarlanması
• Senaryolar
• Gerçeğe uygun öyküler
• Öykülere uygun problemler
5) Probleme dayalı öğretimin aşamaları
6) Probleme dayalı öğretim nasıl ve hangi durumlarda uygulanır
7) Bilgisayar dersi kapsamında bazı konuların probleme dayalı öğretim yöntemiyle anlatılması ve örneklere yer verilmesi
Yukarıda verilen başlıklar altında BÖTE öğretmen adaylarına, probleme dayalı öğretim ile bilgisayar dersini nasıl aktif olarak verecekleri anlatılacaktır. Bunun için öncelikle söz konusu olan öğretim yönteminin yeterince anlaşılması gerekmektedir.
====İçerik Analizi – Probleme Dayalı Öğretim====
Yapılan ihtiyaç analizi doğrultusunda probleme dayalı öğrenmenin ve eğitimin önemi kavrandıktan sonra bu öğretim yöntemi şu şekilde incelenecektir
1) Probleme dayalı öğrenme nedir?
2) Probleme dayalı öğrenmenin önemi ve amacı nedir?
2.1) Neden probleme dayalı öğretim?
2.2) Klasik yöntemler ile arasındaki farklar
2.3) Probleme dayalı öğretimin avantajları ve dezavantajları
3) Probleme dayalı öğretimin aşamaları
4) Probleme dayalı öğretimin öğeleri ve bu öğelerin bilgisayar dersine uygun olarak seçilmesi ve uyarlanması
• Senaryolar
• Gerçeğe uygun öyküler
• Öykülere uygun problemler
5) Probleme dayalı öğretimin aşamaları
6) Probleme dayalı öğretim nasıl ve hangi durumlarda uygulanır
7) Bilgisayar dersi kapsamında bazı konuların probleme dayalı öğretim yöntemiyle anlatılması ve örneklere yer verilmesi
Yukarıda verilen başlıklar altında BÖTE öğretmen adaylarına, probleme dayalı öğretim ile bilgisayar dersini nasıl aktif olarak verecekleri anlatılacaktır. Bunun için öncelikle söz konusu olan öğretim yönteminin yeterince anlaşılması gerekmektedir.
Sevgi Karaca- Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°25
Geri: 2. Ödevler buraya
..Sevgi KARACA..
..:: Animasyon Tasarım ::..
1. Animasyon tasarımı konusunda genel bilgilerin, kavramların verilmesi
2. Animasyon tasarlama için kullanılacak bilgisayar programları hakkında bilgi verilmesi
3. Animasyon tasarlamada kullanılacak bilgisayar programlarının öğretilmesi. (Flash, 3d Max)
4. Animasyon tasarlarken önemli olan noktaların vurgulanması, çizim tekniklerinin anlatılması
5. Bilgisayar ortamında animasyon tasarlanmaya başlanması
6. Öğrencilerin hayal güçleri genişletilerek, tasarladıkları animasyonları ne amaçlarla kullanabilecekleri bilincine vardırılması
7. Öğrencilerden bir animasyon tasarlamaları istenir.
..:: Animasyon Tasarım ::..
1. Animasyon tasarımı konusunda genel bilgilerin, kavramların verilmesi
2. Animasyon tasarlama için kullanılacak bilgisayar programları hakkında bilgi verilmesi
3. Animasyon tasarlamada kullanılacak bilgisayar programlarının öğretilmesi. (Flash, 3d Max)
4. Animasyon tasarlarken önemli olan noktaların vurgulanması, çizim tekniklerinin anlatılması
5. Bilgisayar ortamında animasyon tasarlanmaya başlanması
6. Öğrencilerin hayal güçleri genişletilerek, tasarladıkları animasyonları ne amaçlarla kullanabilecekleri bilincine vardırılması
7. Öğrencilerden bir animasyon tasarlamaları istenir.
ozkan- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 13/03/09
Nerden : ankara
- Post n°26
portfolyo
Ödev 1(ihtiyaç analizi)
Hedef Kitle: Böte Öğretmen Adayları
Amaç: Portfolyo ile ilgili böte öğretmen adaylarının bilgi birikimini artırmak
Konu: Portfolyo (Görev Dosyaları)
İçerik: Öğrencinin bilişsel,duyuşsal ve motor gelişimini izlemek
Ödev 2
PORTFOLYO
- Portfolyo Nedir?
- Portfolyonun Amacı?
- Portfolyoda Neler Bulunur?
- Portfolyo Çalışmasında Öğretmen
- Portfoy Çalışmasında Öğrenci
- Portfoy Çalışmasında Veli
- Çalışma Portfolyosu?
- Sunum Portfolyosu?
- Portfolyo Değerlendirme Süreci
- Portfolyo Değerlendirme Kriterleri
- Örnek Portfolyo Sunumu
Hedef Kitle: Böte Öğretmen Adayları
Amaç: Portfolyo ile ilgili böte öğretmen adaylarının bilgi birikimini artırmak
Konu: Portfolyo (Görev Dosyaları)
İçerik: Öğrencinin bilişsel,duyuşsal ve motor gelişimini izlemek
Ödev 2
PORTFOLYO
- Portfolyo Nedir?
- Portfolyonun Amacı?
- Portfolyoda Neler Bulunur?
- Portfolyo Çalışmasında Öğretmen
- Portfoy Çalışmasında Öğrenci
- Portfoy Çalışmasında Veli
- Çalışma Portfolyosu?
- Sunum Portfolyosu?
- Portfolyo Değerlendirme Süreci
- Portfolyo Değerlendirme Kriterleri
- Örnek Portfolyo Sunumu
SevkiAkturk- Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 20/03/09
- Post n°27
İçerik Analizi 070535004 Şevki AKTÜRK
İŞLETİM SİSTEMLERİ
İşletim sistemi nedir?
İşletim sistemi ne işe yarar?
İşletim sistemi hangi alanlarda kullanılır?
İşletim sistemin gelişim aşamaları nelerdir?
İşletim sistemleri kaça ayrılı?
Günümüzde en yaygın olarak kullanılan işletim sistemleri hangileridir?
İşletim sistemi nedir?
İşletim sistemi ne işe yarar?
İşletim sistemi hangi alanlarda kullanılır?
İşletim sistemin gelişim aşamaları nelerdir?
İşletim sistemleri kaça ayrılı?
Günümüzde en yaygın olarak kullanılan işletim sistemleri hangileridir?
kevser- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 20/03/09
- Post n°28
Geri: 2. Ödevler buraya
Kevser Hava 060535019
Konu:Veritabanı
İçerik Analizi
1.Veritabanı tanımı
2.Veri Modelleme
3.Veri tabanı yönetim sistem yazılımları
a.Oracle
b.DB2
c.Filemaker
d.MySQL
e.PostgreSQL
f.Sybase
g.MsSQL
4.Veritabanı dilleri
a.SQL
b.PL/SQL
c.QQL
5.Access veritabanı yönetim sistem yazılımının incelenmesi
a.Avantajları
b.Dezavantajları
6.SQL veritabanı dilini kullanan veritabanları
7.SQL veritabanı dilinin anlatılması
a.Select sorgu deyimin anlatılması
b.Update sorgu deyimin anlatılması
c.Insert sorgu deyimin anlatılması
d.Delete sorgu deyiminin anlatılması
Konu:Veritabanı
İçerik Analizi
1.Veritabanı tanımı
2.Veri Modelleme
3.Veri tabanı yönetim sistem yazılımları
a.Oracle
b.DB2
c.Filemaker
d.MySQL
e.PostgreSQL
f.Sybase
g.MsSQL
4.Veritabanı dilleri
a.SQL
b.PL/SQL
c.QQL
5.Access veritabanı yönetim sistem yazılımının incelenmesi
a.Avantajları
b.Dezavantajları
6.SQL veritabanı dilini kullanan veritabanları
7.SQL veritabanı dilinin anlatılması
a.Select sorgu deyimin anlatılması
b.Update sorgu deyimin anlatılması
c.Insert sorgu deyimin anlatılması
d.Delete sorgu deyiminin anlatılması
ahmetakman- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 16/03/09
- Post n°29
Geri: 2. Ödevler buraya
1-)Elektronik tabloya niçin ihtiyaç duyulmuş?
a-)elektronik tablo neden öğreniyoruz
b-)günlük hayatta kullanılabilirliği
2-Excel in tanıtımı
a-)Excel nedir?
b-)Excel neden ihtiyaç duyulmuştur?
c-)Excel ile neler yapılabilir?
3-Excel uygulamaları
a-)hücre bilgisi
b-)Satır sutun bilgisi
c-)iki hücre arsı dört işlem
d-)hücrelerin sıralanması
Kullanılacak yöntem:
ilk önce sunum yöntemi ile sözel konular anlatılır ve gösterip yaptırma yöntemi ile bilgisayar başında uygulanır.günlük hayattan örn:öğrenci kendi notlarının ortlamasını hesaplamak istiyor.Buna benzer bir probleme yönelik proje şeklinde ev ödevleri verile bilir.proje ve probleme dayalı öğretim yöntemleri kullanılmış olur…
a-)elektronik tablo neden öğreniyoruz
b-)günlük hayatta kullanılabilirliği
2-Excel in tanıtımı
a-)Excel nedir?
b-)Excel neden ihtiyaç duyulmuştur?
c-)Excel ile neler yapılabilir?
3-Excel uygulamaları
a-)hücre bilgisi
b-)Satır sutun bilgisi
c-)iki hücre arsı dört işlem
d-)hücrelerin sıralanması
Kullanılacak yöntem:
ilk önce sunum yöntemi ile sözel konular anlatılır ve gösterip yaptırma yöntemi ile bilgisayar başında uygulanır.günlük hayattan örn:öğrenci kendi notlarının ortlamasını hesaplamak istiyor.Buna benzer bir probleme yönelik proje şeklinde ev ödevleri verile bilir.proje ve probleme dayalı öğretim yöntemleri kullanılmış olur…
fundaergun- Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 20/03/09
- Post n°30
Geri: 2. Ödevler buraya
Konu: Donanım
1.Bilgisayarı oluşturan parçalar nedir?
2.Bilgisayarı oluşturan parçaların genel tanıtımı.
3.Kasanın içindeki donanım elemanlarının tanıtılarak gösterilmesi ve birbirine bağlanması
4.CPU' nun tanımı
5.Anakartın tanımı ve görevleri
6.Bellekler
7.Sabit diskin tanımı
8.Bilgisayar içinde bulunan kartların tanımı (ses kartı, ekran kartı, ethernet kartı, fax-modem kartı,...)
1.Bilgisayarı oluşturan parçalar nedir?
2.Bilgisayarı oluşturan parçaların genel tanıtımı.
3.Kasanın içindeki donanım elemanlarının tanıtılarak gösterilmesi ve birbirine bağlanması
4.CPU' nun tanımı
5.Anakartın tanımı ve görevleri
6.Bellekler
7.Sabit diskin tanımı
8.Bilgisayar içinde bulunan kartların tanımı (ses kartı, ekran kartı, ethernet kartı, fax-modem kartı,...)
se^can- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°31
İçerik Analizi - Örnek Olay Yöntemi
060535026 - Sevcan KARATAŞ
İÇERİK ANALİZİ
Konu: Örnek Olay Yöntemi
İçerik :
1. Örnek Olay Yönteminin Tanımı
2. Örnek Olay Yönteminin Özellikleri (amaçları, kavrama düzeyleri, etkileri)
3. Örnek Olay Yönteminin Faydaları
4. Örnek Olay Yönteminin Sınırlılıkları
5. Örnek Olay Yöntemi Uygulanırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
6. Örnek Olay Yönteminin Sınıfta Kullanımı (hangi durumlarda daha etkili kullanılabileceği ve buna ilişkin örnekler)
7. Örnek Olay Yönteminin bilgisayar dersi kapsamında içeriklere nasıl uygulanabileceği (uyarlanabileceği) ve buna ilişkin örnekler.
8. Örnek Olay Yönteminin duyuşsal yönden etkileri ve kazandırdıkları.
İÇERİK ANALİZİ
Konu: Örnek Olay Yöntemi
İçerik :
1. Örnek Olay Yönteminin Tanımı
2. Örnek Olay Yönteminin Özellikleri (amaçları, kavrama düzeyleri, etkileri)
3. Örnek Olay Yönteminin Faydaları
4. Örnek Olay Yönteminin Sınırlılıkları
5. Örnek Olay Yöntemi Uygulanırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
6. Örnek Olay Yönteminin Sınıfta Kullanımı (hangi durumlarda daha etkili kullanılabileceği ve buna ilişkin örnekler)
7. Örnek Olay Yönteminin bilgisayar dersi kapsamında içeriklere nasıl uygulanabileceği (uyarlanabileceği) ve buna ilişkin örnekler.
8. Örnek Olay Yönteminin duyuşsal yönden etkileri ve kazandırdıkları.
mehmet.yatkin- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 13/03/09
050535038_MEHMET YATKIN
KONU: YÖNTEM VE TEKNİKLERİN BELİRLENMESİ
KONU İÇERİK BAŞLIKLARI
1-Temel Kavramlar
1.1-Strateji nedir?
1.2-Yöntem nedir?
1.3-Teknik nedir?
2.Öğretmenlerin Derslerde Farklı Yöntemler Kullanmasını Gerektiren Başlıca Nedenler Nelerdir?
3.Yöntem ve Tekniklerin Seçiminde Etkili Olan Etmenler Nelerdir?
3.1- Ulaşılacak kazanımlar-hedefler
3.2- İçeriğin yapısı(konunun özelliği)
3.3- Öğrencilerin özellikleri
3.4- Öğretmenin yöntem ve teknik konusundaki bilgi ve becerisi
3.5- Öğrenme-öğretme ortamının fiziksel özellikleri
3.6- Ekonomiklilik(Zaman ve maliyet)
3.7- Kullanım kolaylığı
4.Bilgisayar Öğretiminde Kullanılabilecek Yöntem ve Teknikler Nelerdir?
5.Bilgisayar Öğretmenleri Öğrenme Alanlarındaki Kazanımlara Göre Hangi Yöntem ve Teknikleri Kullanmalıdır?
5.1.Bilişsel alan kazanımlarda(Yöntem ve teknikler kullanılmalı)
5.2.Duyuşsal alan kazanımlarda(Yöntem ve teknikler kullanılmalı)
5.2.Psikomotor alan kazanımlarda (Yöntem ve teknikler kullanılmalı)
6.Özet
7.Değerlendirme Formu
[b]
KONU: YÖNTEM VE TEKNİKLERİN BELİRLENMESİ
KONU İÇERİK BAŞLIKLARI
1-Temel Kavramlar
1.1-Strateji nedir?
1.2-Yöntem nedir?
1.3-Teknik nedir?
2.Öğretmenlerin Derslerde Farklı Yöntemler Kullanmasını Gerektiren Başlıca Nedenler Nelerdir?
3.Yöntem ve Tekniklerin Seçiminde Etkili Olan Etmenler Nelerdir?
3.1- Ulaşılacak kazanımlar-hedefler
3.2- İçeriğin yapısı(konunun özelliği)
3.3- Öğrencilerin özellikleri
3.4- Öğretmenin yöntem ve teknik konusundaki bilgi ve becerisi
3.5- Öğrenme-öğretme ortamının fiziksel özellikleri
3.6- Ekonomiklilik(Zaman ve maliyet)
3.7- Kullanım kolaylığı
4.Bilgisayar Öğretiminde Kullanılabilecek Yöntem ve Teknikler Nelerdir?
5.Bilgisayar Öğretmenleri Öğrenme Alanlarındaki Kazanımlara Göre Hangi Yöntem ve Teknikleri Kullanmalıdır?
5.1.Bilişsel alan kazanımlarda(Yöntem ve teknikler kullanılmalı)
5.2.Duyuşsal alan kazanımlarda(Yöntem ve teknikler kullanılmalı)
5.2.Psikomotor alan kazanımlarda (Yöntem ve teknikler kullanılmalı)
6.Özet
7.Değerlendirme Formu
[b]
Yusuf ŞİMŞEK- Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°33
İçerik Analizi-Forumlar
060535043 - Yusuf ŞİMŞEK
Konu: Forumlar
İçerik:
-Forum nedir?
-Frumların tarihi
-Forumlara nasıl girilir, nasıl üye olunur?
-Forumlar nasıl kullanılır?
-Forumların kullanım amaçları?
-Forumları kullanırken nelere dikkat edilmelidir?
-Forum çeşitleri nelerdir?
-Forumların avantajları dezavantajları nelerdir?
-Forumların sınırlılıkları nelerdir?
Konu: Forumlar
İçerik:
-Forum nedir?
-Frumların tarihi
-Forumlara nasıl girilir, nasıl üye olunur?
-Forumlar nasıl kullanılır?
-Forumların kullanım amaçları?
-Forumları kullanırken nelere dikkat edilmelidir?
-Forum çeşitleri nelerdir?
-Forumların avantajları dezavantajları nelerdir?
-Forumların sınırlılıkları nelerdir?
sedat_karacan- Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°34
grup çalışması
İçerik:
1- Grup nedir?
2- Bir grubun özellikleri neler olabilir?
3- Grup oluştururken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?
4- Grup çeşitleri nelerdir?
5- Bilgisayar derslerinde grup çalışması ne amaçla yapılmalıdır?
6- Bilgisayar derslerinde grup çalışması nerelerde kullanılabilir?
7- Bilgisayar dersinde grup çalışması nasıl takip edilebilir?
8- Bilgisayar dersinde grup çalışması nasıl değerlendirilmelidir?
1- Grup nedir?
2- Bir grubun özellikleri neler olabilir?
3- Grup oluştururken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?
4- Grup çeşitleri nelerdir?
5- Bilgisayar derslerinde grup çalışması ne amaçla yapılmalıdır?
6- Bilgisayar derslerinde grup çalışması nerelerde kullanılabilir?
7- Bilgisayar dersinde grup çalışması nasıl takip edilebilir?
8- Bilgisayar dersinde grup çalışması nasıl değerlendirilmelidir?
songul_acar- Mesaj Sayısı : 6
Kayıt tarihi : 13/03/09
- Post n°35
E-posta(içerik analizi)
E-POSTA(İÇERİK ANALİZİ)
1.E-posta nedir?
2.E-posta adresi nedir?
2.1.E-posta adresi nasıl alınır?
2.2.E-posta içinde Türkçe karakter kullanımı nasıl olmalıdır?
3.E-posta programlarinda görülen,
From:
To:
Subject:
Cc:
Bcc:
Forward To:
gibi kısaltmalar ne anlama gelir?
4.Attachment (Eklenmiş Dosya) Nedir?
5.E-posta adresini bildiğimiz birine nasıl e-posta yollayabiriz?
6.Nickname, signature(imza) nedir, nasıl kullanılır?
7.Folder nedir?
8.Bir binary dosyayı (program, sıkıştırılmış dosya vb) e-mail ile nasıl gönderebiliriz?
10.Gönderdigimiz e-posta yerine ulaşmadan geri döndü. Sorun ne olabilir?
11.E-posta ile iletişim ne kadar güvenlidir?
12.E-posta gönderirken dikkat edilecek noktalar nelerdir?
13.E-posta ile gelen iletilerden sistemimize virüs bulaşır mı?
14.Yazışmalarda gördüğümüz. :-(, :-(, (-* gibi karakterler ne anlama gelir?
15.İstemediğimiz kişilerden gelen e-posta iletilerini filtreleyebilir miyiz?
16."Return Receipt" ve "Acknowledgement" nedir?
17.POP3 nedir? Ne gibi avantajlar sağlar?
17.Tanımadığınız bir yerden hoşlanmadığınız içerikte bir e-posta aldınız. Ne yapmalısınız?
18.Dünya üzerinde bedava e-posta servisi veren siteler var mıdır?
SONGÜL ACAR
070535002
1.E-posta nedir?
2.E-posta adresi nedir?
2.1.E-posta adresi nasıl alınır?
2.2.E-posta içinde Türkçe karakter kullanımı nasıl olmalıdır?
3.E-posta programlarinda görülen,
From:
To:
Subject:
Cc:
Bcc:
Forward To:
gibi kısaltmalar ne anlama gelir?
4.Attachment (Eklenmiş Dosya) Nedir?
5.E-posta adresini bildiğimiz birine nasıl e-posta yollayabiriz?
6.Nickname, signature(imza) nedir, nasıl kullanılır?
7.Folder nedir?
8.Bir binary dosyayı (program, sıkıştırılmış dosya vb) e-mail ile nasıl gönderebiliriz?
10.Gönderdigimiz e-posta yerine ulaşmadan geri döndü. Sorun ne olabilir?
11.E-posta ile iletişim ne kadar güvenlidir?
12.E-posta gönderirken dikkat edilecek noktalar nelerdir?
13.E-posta ile gelen iletilerden sistemimize virüs bulaşır mı?
14.Yazışmalarda gördüğümüz. :-(, :-(, (-* gibi karakterler ne anlama gelir?
15.İstemediğimiz kişilerden gelen e-posta iletilerini filtreleyebilir miyiz?
16."Return Receipt" ve "Acknowledgement" nedir?
17.POP3 nedir? Ne gibi avantajlar sağlar?
17.Tanımadığınız bir yerden hoşlanmadığınız içerikte bir e-posta aldınız. Ne yapmalısınız?
18.Dünya üzerinde bedava e-posta servisi veren siteler var mıdır?
SONGÜL ACAR
070535002
alper_ozocak- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 02/04/09
- Post n°36
Alper Özocak 060535032
İÇERİK ANALİZİ – SOHBET (İNTERNET VE BİLİŞİM)
1. Sohbet nedir? Kelime anlamı nedir? Niye İhtiyaç duyulur? Kişiler için önemi nedir?
2. Sohbet türleri nelerdir? Sohbet türlerini birbirinden ayıran farklar nelerdir?(Genel olarak bir bilgi verilecek)
3.Karşımızdaki şahıs ile sağlıklı bir şekilde nasıl sohbet ederiz? Sohbetin vazgeçilmezleri nelerdir?
4. Başkaları ile sohbet ederken onlara neleri söylemeli neleri söylememeliyiz?
5. Sohbet ettiğimiz insana karşı dürüst olmamız niçin önemlidir?
6.Sohbet türleri
a. Aynı ortamlda senkronize ve göz teması kurularak yapılan sohbet
b. Farklı ortamlarda senkronize ve göz teması kurularak yapılan sohbet
c. Farklı ortamlarda senkronize fakat göz teması kurulmadan yapılan sohbet
d. Farklı ortamlarda asenkron ve de göz teması kurulmadan yapılan sohbet
7. Bilginlerin Sohbet konusundaki fikirleri nelerdir?
8. Bir öğretmen olarak etkili bir sohbetin eğitimdeki yeri nedir?
1. Sohbet nedir? Kelime anlamı nedir? Niye İhtiyaç duyulur? Kişiler için önemi nedir?
2. Sohbet türleri nelerdir? Sohbet türlerini birbirinden ayıran farklar nelerdir?(Genel olarak bir bilgi verilecek)
3.Karşımızdaki şahıs ile sağlıklı bir şekilde nasıl sohbet ederiz? Sohbetin vazgeçilmezleri nelerdir?
4. Başkaları ile sohbet ederken onlara neleri söylemeli neleri söylememeliyiz?
5. Sohbet ettiğimiz insana karşı dürüst olmamız niçin önemlidir?
6.Sohbet türleri
a. Aynı ortamlda senkronize ve göz teması kurularak yapılan sohbet
b. Farklı ortamlarda senkronize ve göz teması kurularak yapılan sohbet
c. Farklı ortamlarda senkronize fakat göz teması kurulmadan yapılan sohbet
d. Farklı ortamlarda asenkron ve de göz teması kurulmadan yapılan sohbet
7. Bilginlerin Sohbet konusundaki fikirleri nelerdir?
8. Bir öğretmen olarak etkili bir sohbetin eğitimdeki yeri nedir?
aydogduseyhmus- Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 30/03/09
- Post n°37
060535007 Şeyhmus Aydoğdu
Programlama İçerik Analizi
1. Programlama Kavramları
2. Programlama ve Aritmetik İşlemler ( Döngüler vb. )
3. Programalama Temelleri
4. Nesne tabanlı programlama
5. Programlama Dilleri
6. Program yazma yöntemleri ve örnek programlar
1. Programlama Kavramları
2. Programlama ve Aritmetik İşlemler ( Döngüler vb. )
3. Programalama Temelleri
4. Nesne tabanlı programlama
5. Programlama Dilleri
6. Program yazma yöntemleri ve örnek programlar
EmrahAYDIN- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 22/03/09
- Post n°38
içerik analizi Emrah AYDIN wiki-blog
İÇERİK ANALİZİ – WIKIler ve BLOGlar
1-Wikiler ve bloglar nedir?
2-Wiki ve blog türleri.
3-wiki ve blogların kullanımı ve neler yapılabildiğini detayları ile açıklamak.
4-Wiki ve blog araçları nelerdir.
5-Öğrenim ve öğretim sürecinde wikiler ve bloglara neden ihtiyaç duyulabileceğini açıklamak.
6-Wikiller ve bloglarla eğitim ortamını zenginleştirirken hangi öğretim yöntem ve tekinklerinin kullanılabileceğini açıklamak ve örnek vermek.
7-Wikiler ve blogların kullanılabilceği bir örnek uygulama göstermek.
1-Wikiler ve bloglar nedir?
2-Wiki ve blog türleri.
3-wiki ve blogların kullanımı ve neler yapılabildiğini detayları ile açıklamak.
4-Wiki ve blog araçları nelerdir.
5-Öğrenim ve öğretim sürecinde wikiler ve bloglara neden ihtiyaç duyulabileceğini açıklamak.
6-Wikiller ve bloglarla eğitim ortamını zenginleştirirken hangi öğretim yöntem ve tekinklerinin kullanılabileceğini açıklamak ve örnek vermek.
7-Wikiler ve blogların kullanılabilceği bir örnek uygulama göstermek.
bekir- Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 13/03/09
050535024 - Bekir Lafcı
İÇERİK ANALİZİ – GÖSTERİP YAPTIRMA
1. Gösterip yaptırma yönteminin tanımı.
2. Gösterip yaptırma yönteminin özellikleri.
3. Gösterip yaptırma yönteminin yararları.
4. Gösterip yaptırma yönteminin sınırlılıkları.
5. Gösterip yaptırma yönteminde dikkat edilmesi gereken hususlar.
6. Gösterip yaptırma yönteminin kullanıldığı yerler.
7. Gösterip yaptırma yönteminin etkili kullanım ilkeleri
İÇERİK ANALİZİ – GÖSTERİP YAPTIRMA
1. Gösterip yaptırma yönteminin tanımı.
2. Gösterip yaptırma yönteminin özellikleri.
3. Gösterip yaptırma yönteminin yararları.
4. Gösterip yaptırma yönteminin sınırlılıkları.
5. Gösterip yaptırma yönteminde dikkat edilmesi gereken hususlar.
6. Gösterip yaptırma yönteminin kullanıldığı yerler.
7. Gösterip yaptırma yönteminin etkili kullanım ilkeleri