Ödevlerinizi bu mesaja cevap olarak gönderebilirsiniz.
+13
esracakiray
hilal_calmasur
kübra aykın
bilgedayan
serdarbuyukkomurcu
sd.aknc
mervedgl35
esrademirel01
alprbyrz
sevcandmr
züleyha imran çınar
kubrademirci1990
Admin
17 posters
Ödevler Buraya
kubrademirci1990- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°2
ÖĞRENME NESNESİ
ÖĞRENME NESNESİ NEDİR?
Öğrenme nesneleri;
Birbirinden bağımsız olarak yapılandırılmış, farklı amaçlar ve bağlamlarda yeniden kullanılabilen, güncellenebilir, bir bütün içeriği oluşturmak üzere birleştirilebilir, tanımlayıcı bilgilerle etiketlenmiş, ağ üzerinden erişilip eğitsel amaçlarla kullanılabilir olan bilgi parçalarıdır. Öğrenme nesneleri, belli bir konuya odaklanmış bir dosya veya küçük bir dosyalar koleksiyonudur.
Örneğin,
Bir süreci veya bir işlemi gösteren kısa bir animasyon veya video filmi,
Bir bitkinin büyüme evreleri,
Bir endüstriyel üretim süreci animasyonu,
Belli bir yabancı dilde konuşan kişinin anlatmış olduğu bir öykü vs gibi bir metin parçası,
Bir görüntü veya diyagram,
Etkileşimli bilgisayar simülasyonu,
Bir ses dosyası,
Bazı örnek veriler,
Bir laboratuar deneyinin açıklaması
Kısaca, özel bir konu veya eğitsel amaçların biri veya birkaçını karşılamak amacıyla kullanılabilen bir bilgisayar dosyasıdır.
ÖĞRENME NESNESİNİN ÖZELLİKLERİ
Bir eğitim veya öğrenim teknolojisinden çok daha fazlasıdır. Otomatikleştirmiş, yöneltimli ve bilgisayar güdümlü bir öğrenim veya eğitim vizyonu sağlamaktadır. “Yeteri kadarını alma”, “zamanında ve hızlı şekilde ulaşma” ve “kişiye özel öğrenim” olanakları sunmaktadır.
Bir dersin tümü değil de sadece gereksinim duyulan bir parçası öğrenilmek isteniyorsa, kullanılabilmektedir. Tanımlayıcı bilgilere sahip olduklarından kolayca aranabilmekte, bulunabilmekte, böylelikle öğrenim içeriğine anında erişim olanağı ortaya çıkmaktadır. Ayrışık ve birbirinden bağımsız nesneler olduklarından her bir bireyin kendi öğrenim şekli veya yöntemine uygun şekilde dersler oluşturulmasını da sağlayarak özelleştirilmiş öğrenime de olanak tanımaktadır.
ÖĞRENME NESNESİNİN SINIRLILIKLARI
Öğretim nesnelerinin sınırlılığı internet ortamında olmasıdır. İnternete bağlanma imkianı olmazsa yararlanamayız.
ÖĞRENME NESNELERİNİN FAYDALARI
Yeniden kullanılabilirlik
Üretilebilirlik
Yeterliliğe göre öğrenme
Uydurulabilirlik
Satılabilirlik
Esneklik
Güncelleme, arama ve içerik yönetimi kolaylığı
ÖĞRENME NESNELERİNİN EĞİTİMDE KULLANIMI
Öğrenme nesnesini eğitimde eğitimciler ve öğrenciler kullanmaktadır.
Eğitimciler öğretim nesnelerini kullanırlarken kendileri tasarlarlar. Çünkü öğrencilerin seviyesi, eğitimcinin deneyimi, eğitim teknikleri, eğitim verilen konu eğitimcilere göre değişim göstermektedir. Eğitimciler öğrenme nesnelerini ders planlarında, ders programlarında be web sitelerinde bulundurabilirler.
Öğrenciler, öğrenme nesnelerinin en önemli kullanıcılarıdırlar. Öğretmenlerin öğrencileri kendi eğitim ortamlarını kendilerinin oluşturmasına teşvikleriyle, sonuçta öğrenciler kendilerine sağlanan herhangi bir öğrenme fırsatını değerlendirmeli ve bu fırsattı seçip seçmeme konusunda karar vermelidir.
ÖĞRENİM NESNELERİ AMBARI
Öğrenme nesnelerinin içinde toplandığı bir havuz gibi düşünebiliriz. Bu ambarlarda farklı türde çok sayıda öğrenme nesnesi bulunur. Bu ambarlar sayesinde öğretmenler daha önceden hazırlanmış nesneleri ele alıp geliştirebilirler, böylelikle daha kaliteli nesneler ortaya çıkmış olur.
Türkiye’den örnekler:
SKOOOL
ATANESE
NETDÖK
SAMAP
ÖĞRENİM NESNESİNİ BEN NASIL KULLANIRIM?
Öğrenme nesnelerini öğrencilerin derslerine yardımcı olmak amacıyla kullanabilirim. Derse gelemediklerinde, dersi anlamadıklarında veya pekiştirme yapmak istediklerinde sitede yayınlanmış olan tekrar videoları veya konu anlatımlarıyla konuyu anlayabilirler, pekiştirme yapıp sınavlara hazırlanabilirler.
YARARLANILAN KAYNAKLAR:
http://gamylmz.blogspot.com/2009/02/ogrenme-nesneleri.html http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%96%C4%9Frenme_nesneleri
http://www.antalya-teftis.gov.tr/teftis/dosya/Ogrenme_Nesneleri.pp
Öğrenme nesneleri;
Birbirinden bağımsız olarak yapılandırılmış, farklı amaçlar ve bağlamlarda yeniden kullanılabilen, güncellenebilir, bir bütün içeriği oluşturmak üzere birleştirilebilir, tanımlayıcı bilgilerle etiketlenmiş, ağ üzerinden erişilip eğitsel amaçlarla kullanılabilir olan bilgi parçalarıdır. Öğrenme nesneleri, belli bir konuya odaklanmış bir dosya veya küçük bir dosyalar koleksiyonudur.
Örneğin,
Bir süreci veya bir işlemi gösteren kısa bir animasyon veya video filmi,
Bir bitkinin büyüme evreleri,
Bir endüstriyel üretim süreci animasyonu,
Belli bir yabancı dilde konuşan kişinin anlatmış olduğu bir öykü vs gibi bir metin parçası,
Bir görüntü veya diyagram,
Etkileşimli bilgisayar simülasyonu,
Bir ses dosyası,
Bazı örnek veriler,
Bir laboratuar deneyinin açıklaması
Kısaca, özel bir konu veya eğitsel amaçların biri veya birkaçını karşılamak amacıyla kullanılabilen bir bilgisayar dosyasıdır.
ÖĞRENME NESNESİNİN ÖZELLİKLERİ
Bir eğitim veya öğrenim teknolojisinden çok daha fazlasıdır. Otomatikleştirmiş, yöneltimli ve bilgisayar güdümlü bir öğrenim veya eğitim vizyonu sağlamaktadır. “Yeteri kadarını alma”, “zamanında ve hızlı şekilde ulaşma” ve “kişiye özel öğrenim” olanakları sunmaktadır.
Bir dersin tümü değil de sadece gereksinim duyulan bir parçası öğrenilmek isteniyorsa, kullanılabilmektedir. Tanımlayıcı bilgilere sahip olduklarından kolayca aranabilmekte, bulunabilmekte, böylelikle öğrenim içeriğine anında erişim olanağı ortaya çıkmaktadır. Ayrışık ve birbirinden bağımsız nesneler olduklarından her bir bireyin kendi öğrenim şekli veya yöntemine uygun şekilde dersler oluşturulmasını da sağlayarak özelleştirilmiş öğrenime de olanak tanımaktadır.
ÖĞRENME NESNESİNİN SINIRLILIKLARI
Öğretim nesnelerinin sınırlılığı internet ortamında olmasıdır. İnternete bağlanma imkianı olmazsa yararlanamayız.
ÖĞRENME NESNELERİNİN FAYDALARI
Yeniden kullanılabilirlik
Üretilebilirlik
Yeterliliğe göre öğrenme
Uydurulabilirlik
Satılabilirlik
Esneklik
Güncelleme, arama ve içerik yönetimi kolaylığı
ÖĞRENME NESNELERİNİN EĞİTİMDE KULLANIMI
Öğrenme nesnesini eğitimde eğitimciler ve öğrenciler kullanmaktadır.
Eğitimciler öğretim nesnelerini kullanırlarken kendileri tasarlarlar. Çünkü öğrencilerin seviyesi, eğitimcinin deneyimi, eğitim teknikleri, eğitim verilen konu eğitimcilere göre değişim göstermektedir. Eğitimciler öğrenme nesnelerini ders planlarında, ders programlarında be web sitelerinde bulundurabilirler.
Öğrenciler, öğrenme nesnelerinin en önemli kullanıcılarıdırlar. Öğretmenlerin öğrencileri kendi eğitim ortamlarını kendilerinin oluşturmasına teşvikleriyle, sonuçta öğrenciler kendilerine sağlanan herhangi bir öğrenme fırsatını değerlendirmeli ve bu fırsattı seçip seçmeme konusunda karar vermelidir.
ÖĞRENİM NESNELERİ AMBARI
Öğrenme nesnelerinin içinde toplandığı bir havuz gibi düşünebiliriz. Bu ambarlarda farklı türde çok sayıda öğrenme nesnesi bulunur. Bu ambarlar sayesinde öğretmenler daha önceden hazırlanmış nesneleri ele alıp geliştirebilirler, böylelikle daha kaliteli nesneler ortaya çıkmış olur.
Türkiye’den örnekler:
SKOOOL
ATANESE
NETDÖK
SAMAP
ÖĞRENİM NESNESİNİ BEN NASIL KULLANIRIM?
Öğrenme nesnelerini öğrencilerin derslerine yardımcı olmak amacıyla kullanabilirim. Derse gelemediklerinde, dersi anlamadıklarında veya pekiştirme yapmak istediklerinde sitede yayınlanmış olan tekrar videoları veya konu anlatımlarıyla konuyu anlayabilirler, pekiştirme yapıp sınavlara hazırlanabilirler.
YARARLANILAN KAYNAKLAR:
http://gamylmz.blogspot.com/2009/02/ogrenme-nesneleri.html http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%96%C4%9Frenme_nesneleri
http://www.antalya-teftis.gov.tr/teftis/dosya/Ogrenme_Nesneleri.pp
züleyha imran çınar- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°3
öğrenme nesneleri
Öğrenme nesnesi; bilgisayar bilimlerinin nesneye dayalı yazılımını temel alan bir bilgisayar tabanlı eğitim elemanıdır.Bu nesneler belli bir konuya odaklanmış bir dosya veya küçük dosyalardan oluşan bir koleksiyondur.
Kısaca öğrenme nesneleri, özel bir konu veya eğitsel amaçların biri veya birkaçını karşılamak amacıyla kullanabilen bir bilgisayar dosyasıdır.
Öğrenme nesnelerinin özellikleri:
-Birbirinden bağımsız olarak yapılandırılırlar.
-Farklı amaçlar ve bağlamlarda yeniden kullanılabilir.
-Güncellenebilir.
-Bir bütün içeriği oluşturmak üzere birleştirilebilir.
-Tanımlayıcı bilgilerle etiketlenmiştir.
-Ağ üzerinden erişilip eğitsel amaçlarla kullanılabilirler.
Araştırma konusuna internet üzerinden bakacağımız için evimizden daha kolay şekilde ulaşabilir ve öğrenme nesnelerinden kolaylıkla yararlanabiliriz.
Öğrenme nesnelerini yeniden kullanılabilir, üretilebilir, yeterliliğe göre öğretir,güncelleme,arama ve içerik yönetimi kolaylığı sağlar, uydurulabilir ve satılabilir olması nedeniyle de üstünlük gösterir.
Öğrenme nesnelerine bilgisayarımız ve internetimiz olması halinde kolayca ulaşabiliriz.Olmaması durumunda tabi bunlara ulaşmamız mümkün değildir.
Eğitimde; öğrencilere görsel olarak derslerin alıştırmalarını veya görsel yöntemleri kullanarak daha zevkli hale getirebiliriz.
Öğrenme nesnesi ambarı insanların kolayca ulaşıp bilgi edinebilmesi için dosyalardan oluşmuş sitelerdir.
Türkiyedeki öğrenme nesnesi ambarlarından birkaçını söylememiz gerekirse:
http://skool.meb.gov.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr
http://www.ogrenmenesneleri.org
Öğrencilerimin katılamadıkları derslerde yardımcı olması, görsel olarak öğrenme gerektiren olaylarda video izlettirmek için kullanabilirim.
Yaralandığım kaynaklar:
www.antalya-teftis.gov.tr/teftis/dosya/Ogrenme_Nesneleri.ppt ve meb.gov.tr.
Kısaca öğrenme nesneleri, özel bir konu veya eğitsel amaçların biri veya birkaçını karşılamak amacıyla kullanabilen bir bilgisayar dosyasıdır.
Öğrenme nesnelerinin özellikleri:
-Birbirinden bağımsız olarak yapılandırılırlar.
-Farklı amaçlar ve bağlamlarda yeniden kullanılabilir.
-Güncellenebilir.
-Bir bütün içeriği oluşturmak üzere birleştirilebilir.
-Tanımlayıcı bilgilerle etiketlenmiştir.
-Ağ üzerinden erişilip eğitsel amaçlarla kullanılabilirler.
Araştırma konusuna internet üzerinden bakacağımız için evimizden daha kolay şekilde ulaşabilir ve öğrenme nesnelerinden kolaylıkla yararlanabiliriz.
Öğrenme nesnelerini yeniden kullanılabilir, üretilebilir, yeterliliğe göre öğretir,güncelleme,arama ve içerik yönetimi kolaylığı sağlar, uydurulabilir ve satılabilir olması nedeniyle de üstünlük gösterir.
Öğrenme nesnelerine bilgisayarımız ve internetimiz olması halinde kolayca ulaşabiliriz.Olmaması durumunda tabi bunlara ulaşmamız mümkün değildir.
Eğitimde; öğrencilere görsel olarak derslerin alıştırmalarını veya görsel yöntemleri kullanarak daha zevkli hale getirebiliriz.
Öğrenme nesnesi ambarı insanların kolayca ulaşıp bilgi edinebilmesi için dosyalardan oluşmuş sitelerdir.
Türkiyedeki öğrenme nesnesi ambarlarından birkaçını söylememiz gerekirse:
http://skool.meb.gov.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr
http://www.ogrenmenesneleri.org
Öğrencilerimin katılamadıkları derslerde yardımcı olması, görsel olarak öğrenme gerektiren olaylarda video izlettirmek için kullanabilirim.
Yaralandığım kaynaklar:
www.antalya-teftis.gov.tr/teftis/dosya/Ogrenme_Nesneleri.ppt ve meb.gov.tr.
sevcandmr- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°4
öğrenme nesnesi
Öğrenme nesneleri; uzaktan eğitim maksadıyla hazırlanan ve Öğrenme Yönetim Sistemi'nde çalıştırılan e-öğrenme içeriklerine denir.
Özellikleri
1-Genellikle birden fazla dosyadan oluşurlar.
2-Tekrar kullanılabilirler.
3-Tek başına bir bütün olabilir veya bir bütünün parçası olabilir.
SINIRLILIKLARI:
Bir kitap değil birkaç konuyla sınırlıdır.Genellikle süreleri 2 dakika ile 15 dakika arasında değişir. dersin bölümleri, kitabın bölümlerinin kısımları, ünitelerin konuları vb. örnek olarak verilebilir.Öğrenme nesneleri kendi varlıklarını sürdürebilecek kadar kaynak ve içeriğe sahip olmalıdır; fakat bu içeriğin ve kayanağın başka bir derste kullanılamayacak kadar kısıtlı olması da gerekir.
Faydaları:
Öğrenme nesneleri yeniden kullanılabilir ve kolay ulaşılabilir.
Öğrenme nesneleri kendi varlıklarını sürdürebilecek kadar kaynak ve içeriğe sahip olmalıdır; fakat bu içeriğin ve kayanağın başka bir derste kullanılamayacak kadar kısıtlı olması da gerekir.
EĞİTİMDE KULLANIMI
Öğrenme nesnelerinin eğitimde en belirgin kullanıcıları eğitimciler, öğrenciler ve eğitime yardımcı olan kişilerdir
ÖĞRENME NESNESİ AMBARI Öğrenme nesnelerinin saklandığı , toplandığı sitelerdir.Türkiyedeki başlıca öğrenme nesnesi ambarları şunlardır.
http://skoool.meb.gov.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr
http://samap.ibu.edu.tr
http://www.ogrenmenesneleri.org/
ÖĞRENME NESNELERİNDEN YARARLANARAK DERSE KATKI SAĞLARDIM. ONLARIA ÖNEREREK FAYDALANMALARINDA YARDIMCI OLURUM.
YARARLANILAN KAYNAKLAR:
http://skoool.meb.gov.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr
http://samap.ibu.edu.tr
http://www.ogrenmenesneleri.org/
Özellikleri
1-Genellikle birden fazla dosyadan oluşurlar.
2-Tekrar kullanılabilirler.
3-Tek başına bir bütün olabilir veya bir bütünün parçası olabilir.
SINIRLILIKLARI:
Bir kitap değil birkaç konuyla sınırlıdır.Genellikle süreleri 2 dakika ile 15 dakika arasında değişir. dersin bölümleri, kitabın bölümlerinin kısımları, ünitelerin konuları vb. örnek olarak verilebilir.Öğrenme nesneleri kendi varlıklarını sürdürebilecek kadar kaynak ve içeriğe sahip olmalıdır; fakat bu içeriğin ve kayanağın başka bir derste kullanılamayacak kadar kısıtlı olması da gerekir.
Faydaları:
Öğrenme nesneleri yeniden kullanılabilir ve kolay ulaşılabilir.
Öğrenme nesneleri kendi varlıklarını sürdürebilecek kadar kaynak ve içeriğe sahip olmalıdır; fakat bu içeriğin ve kayanağın başka bir derste kullanılamayacak kadar kısıtlı olması da gerekir.
EĞİTİMDE KULLANIMI
Öğrenme nesnelerinin eğitimde en belirgin kullanıcıları eğitimciler, öğrenciler ve eğitime yardımcı olan kişilerdir
ÖĞRENME NESNESİ AMBARI Öğrenme nesnelerinin saklandığı , toplandığı sitelerdir.Türkiyedeki başlıca öğrenme nesnesi ambarları şunlardır.
http://skoool.meb.gov.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr
http://samap.ibu.edu.tr
http://www.ogrenmenesneleri.org/
ÖĞRENME NESNELERİNDEN YARARLANARAK DERSE KATKI SAĞLARDIM. ONLARIA ÖNEREREK FAYDALANMALARINDA YARDIMCI OLURUM.
YARARLANILAN KAYNAKLAR:
http://skoool.meb.gov.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr
http://samap.ibu.edu.tr
http://www.ogrenmenesneleri.org/
alprbyrz- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°5
Alper BOYRAZ- Öğretim Nesnesi Ödevi
Öğrenme Nesnesi Nedir?
Öğrenme nesnesi: Web ve teknoloji amaçlı uzaktan veya yakın olarak teknoloji ve internete dayalı öğretime ve eğitime dayalı eğitim sistemine öğrenme nesnesi denir.
Etkin bir öğrenme aktivesinin gerçekleşmesi için bir e-öğrenme malzemesi şu bileşenleri içermelidir;
- Metin,
- Ses,
- Grafiksel sunumlar,
- Stream edilmiş video sunumlar,
- Animasyonlar,
- Simülasyonlar,
- Oyunlar,
- Test sistemleri,
- Geri bildirimlerle (Feedbacks) desteklenmiş etkileşimler (soru-cevap gibi).
Öğrenme Nesnelerinin Genel Özellikleri
1. Öğretimsel değeri olmak zorundadır.
2. Birden fazla dosyadan oluşur.
3. Tekrar kullanılabilir.
4. Tek başına bir bütün olmaz.
5. Bir bütünün parçası olabilir veya olamayabilir.
6. Kullanımı ve yönetimi genellikle zordur.
7. Öğrenme nesnelerinde bir süre yada boyut söz konusu değildir.Ancak, genellikle süreleri 2 dakika ile 15 dakika arasında değişmektedir.
8. Öğrenme nesneleri saklama ve yedekleme vasıtasıyla üs düzey güvenlik imkanı sağlarlar.
Öğrenme Nesnelerinin Kullanım Amaçları
Öğrenme nesneleri nesne tabanlı yazılım sistemiyle oluşturulur.Elektronik malzemelere yeni bakış açıları ve kullanım alanları getirir. Yeniden kullanılabilir olması ve üretilebilir olmasından dolayı, öğrenme yöntemine esneklik ve kolaylık sağlar.
Öğrenme Nesnelerinin Eğitimde Kullanımı
Eğitimciler kendi eğitim yöntemlerini kendileri tasarlarlar ve her çeşitten tekrar kullanılabilir öğrenme nesnelerini bu tasarımlara dahil ederler.Öğretmenler öğrenme nesnelerini ders planlarında, ders öğretme yöntemlerinde gösterebilirler.eğitim tasarımlar sınıfın bütünün katılımında , bireysel ve grup çalışmasındada başarıyla kullanılır.Fakat her öğretmen aynı ihtiyaca sahip değildir yani bi orta okul öğretmeni ile ve bir lise öğretmeni aynı eğitim nesnesine ihtiyac duymazlar çünkü arada belirli bir eğitim seviyesifarkı vardır.
Öğrenme Nesnesinin Sınırlılıkları
1.Çalışmak için elektrik gibi bi güç kanağına ihtiyaç duyarlar.
2.Belirli bir teknolojik yeterliliğe ulaşmış ortama hitiyacları vardır örneğin internet, elektrik, yeterli ve uygun masa sandalye vs.
3.Öğrenmede uygulamayı esas alır ama öğrenciyi bilgiye ulaşmada hazırcılığa alıştırır.(örneğin kopyala-yapıştır vs. gibi)
4.öğrenim nesnesi amabarları sayesinde paylaşımda ve bilgi erişiminde kolaylık sağlar.
5.Kullanılan materyaller(Bilgisayar, projektör) gibi materyaller Teknolojiye yenik düşerek zamanın gerisinde kalabilir.
Öğrenme Nesnesinin Faydaları
1.Öğrenciyi bilime ve teknolojiye ısındırır.2.Öğrenciyi eğitirken tebeşir tozu, bilgi kaybı(tahta silinince giden bilgi) gibi olumsuzluklardan uzak kılar.3.Bilgilerin saklaması ve bilgiye erişmesi çok kolaydır.4.Az zamanda çok bilgi aktarımına ve öğretilmesine imkan sağlar.
Öğrenme Nesnesi Sınıfları
Tüm öğrenme nesnelerinin belirli özellikleri vardır. Bir öğrenme nesnesini başkalarından ayıran, bu özelliklere sahip olurken gösterdikleri yöntem farklılıklarıdır.
1.Futbol oynayan birinin sadece resminin göterinmesi.2.Futbol oynayan birinin videosunun göterilmesi.3.Futbol oynayan birinin müzikle beraber videosunun göterilmesi.4.Futbol oynayan birinin gerçek sesleriyler beraber fotoğrafları ve videosunun gösterilmesi. (vs. gibi)
Siz Öğretim Nesneslerini Nasıl kullanırdınız?
Ben öğretim nesnelerini slayt göterimi, dosya ve bilgi paylaşımı, görsel ve işitsel yayınlama aracı olarak kullanırdım. Öğrencilere internet kullanımını yaygınlaştıracak ve aldıkları bilgileri öğrenmeleri ve daha sonrada kullamalarını sağlayacak şekilde kullanmalarına yönlendirirdim.
Bazı Öğrentim Nesnesi Ambarları
1.http://skoool.meb.gov.tr 2. http://samap.ibu.edu.tr/ 3. www.egitim.gov.tr 3. tr.wikipedia.org
Kullanılan Kaynaklar
http://tr.wikipedia.org/ - www.skool.meb.gov.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr - http://samap.ibu.edu.tr/
Hazırlayan : Alper BOYRAZ
Öğrenme nesnesi: Web ve teknoloji amaçlı uzaktan veya yakın olarak teknoloji ve internete dayalı öğretime ve eğitime dayalı eğitim sistemine öğrenme nesnesi denir.
Etkin bir öğrenme aktivesinin gerçekleşmesi için bir e-öğrenme malzemesi şu bileşenleri içermelidir;
- Metin,
- Ses,
- Grafiksel sunumlar,
- Stream edilmiş video sunumlar,
- Animasyonlar,
- Simülasyonlar,
- Oyunlar,
- Test sistemleri,
- Geri bildirimlerle (Feedbacks) desteklenmiş etkileşimler (soru-cevap gibi).
Öğrenme Nesnelerinin Genel Özellikleri
1. Öğretimsel değeri olmak zorundadır.
2. Birden fazla dosyadan oluşur.
3. Tekrar kullanılabilir.
4. Tek başına bir bütün olmaz.
5. Bir bütünün parçası olabilir veya olamayabilir.
6. Kullanımı ve yönetimi genellikle zordur.
7. Öğrenme nesnelerinde bir süre yada boyut söz konusu değildir.Ancak, genellikle süreleri 2 dakika ile 15 dakika arasında değişmektedir.
8. Öğrenme nesneleri saklama ve yedekleme vasıtasıyla üs düzey güvenlik imkanı sağlarlar.
Öğrenme Nesnelerinin Kullanım Amaçları
Öğrenme nesneleri nesne tabanlı yazılım sistemiyle oluşturulur.Elektronik malzemelere yeni bakış açıları ve kullanım alanları getirir. Yeniden kullanılabilir olması ve üretilebilir olmasından dolayı, öğrenme yöntemine esneklik ve kolaylık sağlar.
Öğrenme Nesnelerinin Eğitimde Kullanımı
Eğitimciler kendi eğitim yöntemlerini kendileri tasarlarlar ve her çeşitten tekrar kullanılabilir öğrenme nesnelerini bu tasarımlara dahil ederler.Öğretmenler öğrenme nesnelerini ders planlarında, ders öğretme yöntemlerinde gösterebilirler.eğitim tasarımlar sınıfın bütünün katılımında , bireysel ve grup çalışmasındada başarıyla kullanılır.Fakat her öğretmen aynı ihtiyaca sahip değildir yani bi orta okul öğretmeni ile ve bir lise öğretmeni aynı eğitim nesnesine ihtiyac duymazlar çünkü arada belirli bir eğitim seviyesifarkı vardır.
Öğrenme Nesnesinin Sınırlılıkları
1.Çalışmak için elektrik gibi bi güç kanağına ihtiyaç duyarlar.
2.Belirli bir teknolojik yeterliliğe ulaşmış ortama hitiyacları vardır örneğin internet, elektrik, yeterli ve uygun masa sandalye vs.
3.Öğrenmede uygulamayı esas alır ama öğrenciyi bilgiye ulaşmada hazırcılığa alıştırır.(örneğin kopyala-yapıştır vs. gibi)
4.öğrenim nesnesi amabarları sayesinde paylaşımda ve bilgi erişiminde kolaylık sağlar.
5.Kullanılan materyaller(Bilgisayar, projektör) gibi materyaller Teknolojiye yenik düşerek zamanın gerisinde kalabilir.
Öğrenme Nesnesinin Faydaları
1.Öğrenciyi bilime ve teknolojiye ısındırır.2.Öğrenciyi eğitirken tebeşir tozu, bilgi kaybı(tahta silinince giden bilgi) gibi olumsuzluklardan uzak kılar.3.Bilgilerin saklaması ve bilgiye erişmesi çok kolaydır.4.Az zamanda çok bilgi aktarımına ve öğretilmesine imkan sağlar.
Öğrenme Nesnesi Sınıfları
Tüm öğrenme nesnelerinin belirli özellikleri vardır. Bir öğrenme nesnesini başkalarından ayıran, bu özelliklere sahip olurken gösterdikleri yöntem farklılıklarıdır.
1.Futbol oynayan birinin sadece resminin göterinmesi.2.Futbol oynayan birinin videosunun göterilmesi.3.Futbol oynayan birinin müzikle beraber videosunun göterilmesi.4.Futbol oynayan birinin gerçek sesleriyler beraber fotoğrafları ve videosunun gösterilmesi. (vs. gibi)
Siz Öğretim Nesneslerini Nasıl kullanırdınız?
Ben öğretim nesnelerini slayt göterimi, dosya ve bilgi paylaşımı, görsel ve işitsel yayınlama aracı olarak kullanırdım. Öğrencilere internet kullanımını yaygınlaştıracak ve aldıkları bilgileri öğrenmeleri ve daha sonrada kullamalarını sağlayacak şekilde kullanmalarına yönlendirirdim.
Bazı Öğrentim Nesnesi Ambarları
1.http://skoool.meb.gov.tr 2. http://samap.ibu.edu.tr/ 3. www.egitim.gov.tr 3. tr.wikipedia.org
Kullanılan Kaynaklar
http://tr.wikipedia.org/ - www.skool.meb.gov.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr - http://samap.ibu.edu.tr/
Hazırlayan : Alper BOYRAZ
En son alprbyrz tarafından Ptsi Mart 23, 2009 7:35 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
esrademirel01- Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°6
öğrenme nesnesi
ÖĞRENME NESNESİ
Teknoloji alanındaki gelişmeler insanların öğrenme yolarında da değişikliklere yol açtı. Geleneksel sınıf ortamı, uzaktan eğitim gelişimine uyum sağladı ve okullar artan nüfus, masraf ve genişleyen coğrafi alanlar yüzünden çevrimiçi müfredatlar oluşturmaya başladı. web e dayalı formatta, düşük masraflı, yüksek kaliteli eğitim oluşturmak için geleneksel sınıfa dayalı eğitim, materyal ve bilgi alma ihtiyacı öğrenme nesnesi kavramına giden yolu açtı. Öğrenme nesneleri; uzaktan eğitim maksadıyla hazırlanan e-öğrenme içeriklerine denir. Öğrenme nesnesi kavramındaki temel düşünce eğitimle ilgili içeriğin çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmesidir. Geleneksel olarak, eğitimle ilgili içerik birkaç saatlik süreden oluşur. Öğrenme nesneleri ise süreleri 2 dakika ile 15 dakika arasında değişen çok daha küçük birimlerdir.
ÖĞRENME NESNESİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ
1. Öğretimsel değeri olmak zorundadır.
2. Genellikle birden fazla dosyadan oluşurlar.
3. Tek başına bir bütün olabilir.
4. Bir bütünün parçası olabilir.
5. Yönetimi genellikle zordur.
6. Bilgi nesnelerinde belli bir boyut ve süre söz konusu iken, öğrenme nesnelerinde kesin bir süre ya da boyut söz konusu değildir. Ancak, genellikle süreleri 2 dakika ile 15 dakika arasında değişir.
7. Öğrenme nesneleri, bilgisayar bilimlerinin nesneye dayalı yazılım paradigmasını temel alan yeni bir bilgisayar-tabanlı eğitim elemanıdır.
9. Örneğin,
1. Bir süreci veya bir işlemi gösteren kısa bir animasyon veya video filmi,
2. Bir bitkinin büyüme evreleri,
3. Bir endüstriyel üretim süreci animasyonu,
4. Belli bir yabancı dilde konuşan kişinin anlatmış olduğu bir öykü vs gibi bir metin parçası,
5. Bir görüntü veya diyagram,
6. Etkileşimli bilgisayar simülasyonu,
7. Bir ses dosyası,
8. Bazı örnek veriler,
9. Bir laboratuar deneyinin açıklaması
Öğrenme nesnesinin yararları
1- Tekrar kullanılabilir.
2- Enerji ve zamandan tasarrufu sağlar.
3- Yapılan bir çalışma tekrar kontrol edilirken eklemeler çıkarmalar yapılabilir böylece verimlilik artar.
4- İstenilen şekilde üretilebilirler böylece farkı türden insanlara cevap verir.
KULLANIM ALANLARI: Öğrenme nesneleri nesne tabanlı yazılım sistemleriyle oluşturulur. Aynı zamanda elektronik öğrenme ortamında da kullanılır. Elektronik materyallere yeni bakış açıları ve kullanım alanları getirmektedir. Yeniden kullanılabilir olması ve üretilebilirlik özelliklerin dolayı, öğrenme stiline esneklik katar. İstenilen şekilde üretilebildiklerinden dolayı farklı beceri ve yetenekleri olan insanların ihtiyaçlarına cevap verir.
EĞİTİMDE KULLANIMI: Eğitimciler ve öğretmenler öğrenim nesnelerinin başlıca kullanıcılarıdır. Çünkü kendi eğitim tarzlarını kendileri tasarlarlar ve her çeşitten tekrar kullanılabilir öğrenme nesnelerini bu tasarımlara dahil ederler. Öğrenme nesnesi kullanıcıları olarak eğitimcilerin ihtiyaçları farklıdır; çünkü eğitimcilerin deneyimi ve eğitim teknikleri, eğitim verdikleri yaş grubu ve eğitim verilen konu gibi birçok faktör değişkendir.
Öğrenme nesnesinin sınırlılıkları :Eğitimcilerin kullanım şekilleri, kendinden güdülenmeye ihtiyaç
Öğrenme nesnesinin ambarı
Öğrenme nesnesi ambarı birkaç bileşenden oluşur. Bunlar nesneler, nesnelere ait üst veriler(meta datalar) ve bu meta datalar üzerinden arama yapılmasını sağlayan bileşenlerdir. Nesne ambarlarında ‘ kalite, çeşitlilik ve verimlilik’ önemlidir.Daha önceden hazırlanmış olan birçok konu nesne ambarında bulunur ve öğretmenler aynı konuyu tekrar hazırlamak yerine hazırlanmış verileri kullanırlar. Nesne ambarları sayesinde herkes en iyi kaynaklara ulaşabilir. Öğretmenler bu ambarları kullanırken konuları tekrar ele alır konuyu parçalara ayırabilir başka konular ekleyebilir. Böylece çalışmanın verimini arttırabilir. Nesne ambarları sayesinde zamandan ve enerjiden tasarruf elde edilebilir. TÜRKİYE’DE Kİ NESNE AMBARI
• METU OpenCourseWare (Orta Doğu Teknik Üniversitesi)
ODTÜ kampüsü içerisinde kullanılan ders materyallerine erişimi sağlayan bir ortamdır.
-SKOOOL –MEB’in hazırlamış olduğu öğrenim nesnesi ambarıdır.Matematik,fizik, kimya ve biyoloji derslerinde ilk ve ortaöğretim program paralelinde nesnelere rastlamak mümkündür.
-ATANESA- orta ve yüksek ö!retim seviyesinde kimya, fizik, biyoloji ve matematik derslerinin yanı sıra yüksek ö!retim seviyesinde ö!retim teknolojileri ve programlama dilleri derslerine yönelik8.000’i aşkın öğrenme nesnesini bulundurmaktadır.
-NETDÖK- Lise matematik konularının yer aldığı LOM metadata yapısının kullanıldığı bir nesne ambarıdır.
-SAMAP- Türkiye’de tüm 1-8. Sınıflar düzeyindeki öğretmen ve öğrencilerinin matematik dersinde kullanabileceği projedir.
YARARLANILAN KAYNAKLAR
http://atanesa.atauni.edu.tr/Okumalar/OgrenmeNesnesi.htm
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%96%C4%9Frenme_nesneleri
http://www.ebit.hacettepe.edu.tr/Ogretim_Elemanlari/Petek_Askar/gazikongre.pdf
Teknoloji alanındaki gelişmeler insanların öğrenme yolarında da değişikliklere yol açtı. Geleneksel sınıf ortamı, uzaktan eğitim gelişimine uyum sağladı ve okullar artan nüfus, masraf ve genişleyen coğrafi alanlar yüzünden çevrimiçi müfredatlar oluşturmaya başladı. web e dayalı formatta, düşük masraflı, yüksek kaliteli eğitim oluşturmak için geleneksel sınıfa dayalı eğitim, materyal ve bilgi alma ihtiyacı öğrenme nesnesi kavramına giden yolu açtı. Öğrenme nesneleri; uzaktan eğitim maksadıyla hazırlanan e-öğrenme içeriklerine denir. Öğrenme nesnesi kavramındaki temel düşünce eğitimle ilgili içeriğin çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmesidir. Geleneksel olarak, eğitimle ilgili içerik birkaç saatlik süreden oluşur. Öğrenme nesneleri ise süreleri 2 dakika ile 15 dakika arasında değişen çok daha küçük birimlerdir.
ÖĞRENME NESNESİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ
1. Öğretimsel değeri olmak zorundadır.
2. Genellikle birden fazla dosyadan oluşurlar.
3. Tek başına bir bütün olabilir.
4. Bir bütünün parçası olabilir.
5. Yönetimi genellikle zordur.
6. Bilgi nesnelerinde belli bir boyut ve süre söz konusu iken, öğrenme nesnelerinde kesin bir süre ya da boyut söz konusu değildir. Ancak, genellikle süreleri 2 dakika ile 15 dakika arasında değişir.
7. Öğrenme nesneleri, bilgisayar bilimlerinin nesneye dayalı yazılım paradigmasını temel alan yeni bir bilgisayar-tabanlı eğitim elemanıdır.
9. Örneğin,
1. Bir süreci veya bir işlemi gösteren kısa bir animasyon veya video filmi,
2. Bir bitkinin büyüme evreleri,
3. Bir endüstriyel üretim süreci animasyonu,
4. Belli bir yabancı dilde konuşan kişinin anlatmış olduğu bir öykü vs gibi bir metin parçası,
5. Bir görüntü veya diyagram,
6. Etkileşimli bilgisayar simülasyonu,
7. Bir ses dosyası,
8. Bazı örnek veriler,
9. Bir laboratuar deneyinin açıklaması
Öğrenme nesnesinin yararları
1- Tekrar kullanılabilir.
2- Enerji ve zamandan tasarrufu sağlar.
3- Yapılan bir çalışma tekrar kontrol edilirken eklemeler çıkarmalar yapılabilir böylece verimlilik artar.
4- İstenilen şekilde üretilebilirler böylece farkı türden insanlara cevap verir.
KULLANIM ALANLARI: Öğrenme nesneleri nesne tabanlı yazılım sistemleriyle oluşturulur. Aynı zamanda elektronik öğrenme ortamında da kullanılır. Elektronik materyallere yeni bakış açıları ve kullanım alanları getirmektedir. Yeniden kullanılabilir olması ve üretilebilirlik özelliklerin dolayı, öğrenme stiline esneklik katar. İstenilen şekilde üretilebildiklerinden dolayı farklı beceri ve yetenekleri olan insanların ihtiyaçlarına cevap verir.
EĞİTİMDE KULLANIMI: Eğitimciler ve öğretmenler öğrenim nesnelerinin başlıca kullanıcılarıdır. Çünkü kendi eğitim tarzlarını kendileri tasarlarlar ve her çeşitten tekrar kullanılabilir öğrenme nesnelerini bu tasarımlara dahil ederler. Öğrenme nesnesi kullanıcıları olarak eğitimcilerin ihtiyaçları farklıdır; çünkü eğitimcilerin deneyimi ve eğitim teknikleri, eğitim verdikleri yaş grubu ve eğitim verilen konu gibi birçok faktör değişkendir.
Öğrenme nesnesinin sınırlılıkları :Eğitimcilerin kullanım şekilleri, kendinden güdülenmeye ihtiyaç
Öğrenme nesnesinin ambarı
Öğrenme nesnesi ambarı birkaç bileşenden oluşur. Bunlar nesneler, nesnelere ait üst veriler(meta datalar) ve bu meta datalar üzerinden arama yapılmasını sağlayan bileşenlerdir. Nesne ambarlarında ‘ kalite, çeşitlilik ve verimlilik’ önemlidir.Daha önceden hazırlanmış olan birçok konu nesne ambarında bulunur ve öğretmenler aynı konuyu tekrar hazırlamak yerine hazırlanmış verileri kullanırlar. Nesne ambarları sayesinde herkes en iyi kaynaklara ulaşabilir. Öğretmenler bu ambarları kullanırken konuları tekrar ele alır konuyu parçalara ayırabilir başka konular ekleyebilir. Böylece çalışmanın verimini arttırabilir. Nesne ambarları sayesinde zamandan ve enerjiden tasarruf elde edilebilir. TÜRKİYE’DE Kİ NESNE AMBARI
• METU OpenCourseWare (Orta Doğu Teknik Üniversitesi)
ODTÜ kampüsü içerisinde kullanılan ders materyallerine erişimi sağlayan bir ortamdır.
-SKOOOL –MEB’in hazırlamış olduğu öğrenim nesnesi ambarıdır.Matematik,fizik, kimya ve biyoloji derslerinde ilk ve ortaöğretim program paralelinde nesnelere rastlamak mümkündür.
-ATANESA- orta ve yüksek ö!retim seviyesinde kimya, fizik, biyoloji ve matematik derslerinin yanı sıra yüksek ö!retim seviyesinde ö!retim teknolojileri ve programlama dilleri derslerine yönelik8.000’i aşkın öğrenme nesnesini bulundurmaktadır.
-NETDÖK- Lise matematik konularının yer aldığı LOM metadata yapısının kullanıldığı bir nesne ambarıdır.
-SAMAP- Türkiye’de tüm 1-8. Sınıflar düzeyindeki öğretmen ve öğrencilerinin matematik dersinde kullanabileceği projedir.
YARARLANILAN KAYNAKLAR
http://atanesa.atauni.edu.tr/Okumalar/OgrenmeNesnesi.htm
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%96%C4%9Frenme_nesneleri
http://www.ebit.hacettepe.edu.tr/Ogretim_Elemanlari/Petek_Askar/gazikongre.pdf
mervedgl35- Mesaj Sayısı : 4
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°7
Merve Dağlı- Öğrenme Nesnesi Ödevi
Öğrenme nesnesi nedir?
Öğrenme nesneleri;
Birbirinden bağımsız olarak yapılandırılmış,
farklı amaçlar ve bağlamlarda yeniden kullanılabilen,
güncellenebilir,
bir bütün içeriği oluşturmak üzere birleştirilebilir,
tanımlayıcı bilgilerle etiketlenmiş,
ağ üzerinden erişilip eğitsel amaçlarla kullanılabilir olan
bilgi parçalarıdır.
Öğrenme nesneleri; uzaktan eğitim maksadıyla hazırlanan ve Öğrenme Yönetim Sistemi'nde çalıştırılan e-öğrenme içeriklerine denir. Öğrenme nesnesi kavramındaki temel düşünce eğitimle ilgili içeriğin çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmesidir. Geleneksel olarak, eğitimle ilgili içerik birkaç saatlik süreden oluşur.öğrenim nesneleri bir ders değil, dersin oluşturulmasında kullanılan parçalardır. David Wiley ise; öğrenme nesnelerini "Öğrenme nesnesi, öğrenimi desteklemek için kullanılabilen herhangi bir sayısal kaynaktır.” şeklinde tanımlamaktadır.
Öğrenme Nesnelerinin Genel Özellikleri
1. Öğretimsel değeri olmak zorundadır.
2. Genellikle birden fazla dosyadan oluşurlar.
3. Tekrar kullanılabilirler.
4. Tek başına bir bütün olabilir.
5. Bir bütünün parçası olabilir.
6. Yönetimi genellikle zordur.
7. Bilgi nesnelerinde belli bir boyut ve süre söz konusu iken, öğrenme nesnelerinde kesin bir süre ya da boyut söz konusu değildir. [8]Ancak, genellikle süreleri 2 dakika ile 15 dakika arasında değişir.
öğrenme nesnelerinin faydaları nelerdir?
Öğrencilerin konuya hakim olarak öğrenmelerine yardımcı olur.
Tekrar kullanılabilir.
Ambarların yer alması,küçük olması paylaşımı kolaylaştırır.
Erişim kolaylığı vardır.
Her ders için kullanılabilir.
Sınırlılıkları
Süreleri 2_15 dakika arasında değişir.
Küçük parçalar halindedir.
Dezavantajları arasında günümüzdeki kadar konuyu, geniş anlamda öğretememesi bulunur.çok iyi hazırlanmayanlar yanlış öğrenmelere neden olabilir.
Eğitimde Kullanımı
Hem öğretmenler hem öğrenciler tarafından kullanılabilir.Öğretmenler konuyu daha anlaşılır hale getirmek için kullanır.öğrencilerin dikkati canlı tutulur.konu ile ilgili fikirler öğrenciler tarafından tam anlamıyla alınır.
Öğrenme nesnesi ambarı
Öğrenme nesneleri ile ilgili örneklerin saklandığı,kullanılabildiği yerlerdir.
Türkiye’deki öğrenme nesneleri ambarları
http://skool.meb.gov.tr
http://samap.ibu.edu.tr
http://eğitim.gov.tr
Ben öğrencilerimin araştırma yapması,yaptığı araştırmaları anlaması için öğrenme nesnelerini kullanmalarını teşvik ederim.Her konuya kolayca ulaşabilecekleri için sık sık öğrenme nesnelerinden faydalanırım.
Yararlandığım kaynaklar
http://skool.meb.gov.tr
http://samap.ibu.edu.tr
http://eğitim.gov.tr
http://öğrenmenesneleri.gov.tr
Öğrenme nesneleri;
Birbirinden bağımsız olarak yapılandırılmış,
farklı amaçlar ve bağlamlarda yeniden kullanılabilen,
güncellenebilir,
bir bütün içeriği oluşturmak üzere birleştirilebilir,
tanımlayıcı bilgilerle etiketlenmiş,
ağ üzerinden erişilip eğitsel amaçlarla kullanılabilir olan
bilgi parçalarıdır.
Öğrenme nesneleri; uzaktan eğitim maksadıyla hazırlanan ve Öğrenme Yönetim Sistemi'nde çalıştırılan e-öğrenme içeriklerine denir. Öğrenme nesnesi kavramındaki temel düşünce eğitimle ilgili içeriğin çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmesidir. Geleneksel olarak, eğitimle ilgili içerik birkaç saatlik süreden oluşur.öğrenim nesneleri bir ders değil, dersin oluşturulmasında kullanılan parçalardır. David Wiley ise; öğrenme nesnelerini "Öğrenme nesnesi, öğrenimi desteklemek için kullanılabilen herhangi bir sayısal kaynaktır.” şeklinde tanımlamaktadır.
Öğrenme Nesnelerinin Genel Özellikleri
1. Öğretimsel değeri olmak zorundadır.
2. Genellikle birden fazla dosyadan oluşurlar.
3. Tekrar kullanılabilirler.
4. Tek başına bir bütün olabilir.
5. Bir bütünün parçası olabilir.
6. Yönetimi genellikle zordur.
7. Bilgi nesnelerinde belli bir boyut ve süre söz konusu iken, öğrenme nesnelerinde kesin bir süre ya da boyut söz konusu değildir. [8]Ancak, genellikle süreleri 2 dakika ile 15 dakika arasında değişir.
öğrenme nesnelerinin faydaları nelerdir?
Öğrencilerin konuya hakim olarak öğrenmelerine yardımcı olur.
Tekrar kullanılabilir.
Ambarların yer alması,küçük olması paylaşımı kolaylaştırır.
Erişim kolaylığı vardır.
Her ders için kullanılabilir.
Sınırlılıkları
Süreleri 2_15 dakika arasında değişir.
Küçük parçalar halindedir.
Dezavantajları arasında günümüzdeki kadar konuyu, geniş anlamda öğretememesi bulunur.çok iyi hazırlanmayanlar yanlış öğrenmelere neden olabilir.
Eğitimde Kullanımı
Hem öğretmenler hem öğrenciler tarafından kullanılabilir.Öğretmenler konuyu daha anlaşılır hale getirmek için kullanır.öğrencilerin dikkati canlı tutulur.konu ile ilgili fikirler öğrenciler tarafından tam anlamıyla alınır.
Öğrenme nesnesi ambarı
Öğrenme nesneleri ile ilgili örneklerin saklandığı,kullanılabildiği yerlerdir.
Türkiye’deki öğrenme nesneleri ambarları
http://skool.meb.gov.tr
http://samap.ibu.edu.tr
http://eğitim.gov.tr
Ben öğrencilerimin araştırma yapması,yaptığı araştırmaları anlaması için öğrenme nesnelerini kullanmalarını teşvik ederim.Her konuya kolayca ulaşabilecekleri için sık sık öğrenme nesnelerinden faydalanırım.
Yararlandığım kaynaklar
http://skool.meb.gov.tr
http://samap.ibu.edu.tr
http://eğitim.gov.tr
http://öğrenmenesneleri.gov.tr
sd.aknc- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°8
Öğrenme Nesnesi
ÖĞRENME NESNELERİ
Öğrenme nesneleri; uzaktan eğitim maksadıyla hazırlanan e-öğrenme içerikleridir. Yani belirli bir içeriğin yeniden kullanılmak üzere küçük parçalara bölümlenmiş halidir. Örneğin; bir süreci veya bir işlemi gösteren kısa bir animasyon, bir bitkinin büyüme evreleri,bir görüntü veya diyagram,bir ses dosyası,bazı örnek veriler…
Öğrenme Nesnesinin Özellikleri:
Öğrenme Nesnesinin Yararları
Öğrenme Nesnelerinin Sınırlılıkları
Öğrenme Nesnelerinin Eğitimde Kullanımı
Öğrenme Nesnesini Nasıl Kullanırdım?
Öğrencilerimin eksik olduğu konularda evlerinde vs. öğrenme nesnelerini kullanarak açıklarını kapatmalarını önerirdim. Onlara tekrar yapmaları için öğrenme nesnelerinden yararlanmalarını söylerdim.
Öğrenme nesnesi ambarı, nesneler ve onlara ait bilgileri depolayan birimlerdir.
Türkiye’deki Öğrenme Nesnesi Ambarları
http://skoool.meb.gov.tr/
http://www.atanesa.net/
http://ogrenmenesneleri.org/
http://tr.wikipedia.org/wiki/Ana_Sayfa
http://www.ttnetvitamin.com.tr/
Yararlanılan Kaynaklar
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%96%C4%9Frenme_nesneleri
http://atanesa.atauni.edu.tr/Okumalar/NesneAmbari.htm
http://ogrenmenesneleri.org
SEDA AKINCI
Öğrenme nesneleri; uzaktan eğitim maksadıyla hazırlanan e-öğrenme içerikleridir. Yani belirli bir içeriğin yeniden kullanılmak üzere küçük parçalara bölümlenmiş halidir. Örneğin; bir süreci veya bir işlemi gösteren kısa bir animasyon, bir bitkinin büyüme evreleri,bir görüntü veya diyagram,bir ses dosyası,bazı örnek veriler…
Öğrenme Nesnesinin Özellikleri:
- Öğretimsel değeri olmak zorundadır.
Genellikle birden fazla dosyadan oluşurlar.
Süreleri genellikle 2 dakika ile 15 dakika arasında değişir.
Tek başına bir bütün olabilir.
Bir bütünün parçası olabilir.
Öğrenme Nesnesinin Yararları
- Uzaktan eğitime olanak verirler.
Tekrar kullanılabilirler.
Küçük boyutlu olduklarından paylaşımları kolaydır.
Farklı konu veya derslerde kullanılabilir
Öğrenme Nesnelerinin Sınırlılıkları
- Öğrenme nesneleri uygulamadan uzak sadece anlatım tarzında oldukları için etkili öğrenme sağlamayabilirler.
Küçük boyutlu olduklarından anlatımlar sınırlıdır.
Bilgisayar veya internet bağlantısı olmadığında öğrenme nesnelerine ulaşılamaz.
Nitelikli olmayan öğrenme nesneleri yanlış öğrenmelere neden olabilir.
Öğrenme Nesnelerinin Eğitimde Kullanımı
- Öğretmen ve öğrenci arasındaki bilgi alışverişini hızlandırır.
Araştırılacak ya da öğrenilecek konuya hızlı ulaşım sağlarlar.
Bireyin kendi öğretim şekli ve yöntemine uygundur. (Birbirinden bağımsız dosyalar olabilirler.)
Öğrenme Nesnesini Nasıl Kullanırdım?
Öğrencilerimin eksik olduğu konularda evlerinde vs. öğrenme nesnelerini kullanarak açıklarını kapatmalarını önerirdim. Onlara tekrar yapmaları için öğrenme nesnelerinden yararlanmalarını söylerdim.
Öğrenme nesnesi ambarı, nesneler ve onlara ait bilgileri depolayan birimlerdir.
Türkiye’deki Öğrenme Nesnesi Ambarları
http://skoool.meb.gov.tr/
http://www.atanesa.net/
http://ogrenmenesneleri.org/
http://tr.wikipedia.org/wiki/Ana_Sayfa
http://www.ttnetvitamin.com.tr/
Yararlanılan Kaynaklar
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%96%C4%9Frenme_nesneleri
http://atanesa.atauni.edu.tr/Okumalar/NesneAmbari.htm
http://ogrenmenesneleri.org
SEDA AKINCI
serdarbuyukkomurcu- Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°9
öğrenme nesneleri
İNTERNET ARAŞTIRMASI ÇALIŞMASI
1.Öğrenme nesnesi nedir?
Öğrenmeyi desteklemek amacıyla yeniden kullanılabilen kaynaklardır.
2. Özellikleri nelerdir?
Öğretimsel değeri olmak zorundadır.
Tekrar kullanılabilirler.
Genellikle birden fazla dosyadan oluşurlar.
3.Faydaları nelerdir?
Kolayca ulaşılabilir,dijitaldir,
4.Sınırlılıkları nelerdir?
Okulda,sınıfta kullanılabilir.
5.Eğitimde kullanımı nasıldır?
Derslere yardımcı kaynaktır.
6.Öğrenme nesnesi ambarı nedir?
Nesneler ve onlarıa ait bilgileri depolayan birimlerdir.
7.Türkiyedeki öğrenme nesnesi ambarları?
http://skoool.meb.gov.tr/
http://www.atanesa.net/
8. Siz öğrenme nesnelerini nasıl kullanırdınız?
Konuyu derste anlatmadan önce öğrenciye konuyla ilgili ödev verip derste tartışma yapardım.
YARARLANDIĞIM KAYNAKLAR
http://ogrenmenesneleri.org/
http://atanesa.atauni.edu.tr/Okumalar/OgrenmeNesnesi.htm
http://www.egitim.gov.tr/ogrenmenesneleri.php?tur=MT
SERDAR BÜYÜKKÖMÜRCÜ
1.Öğrenme nesnesi nedir?
Öğrenmeyi desteklemek amacıyla yeniden kullanılabilen kaynaklardır.
2. Özellikleri nelerdir?
Öğretimsel değeri olmak zorundadır.
Tekrar kullanılabilirler.
Genellikle birden fazla dosyadan oluşurlar.
3.Faydaları nelerdir?
Kolayca ulaşılabilir,dijitaldir,
4.Sınırlılıkları nelerdir?
Okulda,sınıfta kullanılabilir.
5.Eğitimde kullanımı nasıldır?
Derslere yardımcı kaynaktır.
6.Öğrenme nesnesi ambarı nedir?
Nesneler ve onlarıa ait bilgileri depolayan birimlerdir.
7.Türkiyedeki öğrenme nesnesi ambarları?
http://skoool.meb.gov.tr/
http://www.atanesa.net/
8. Siz öğrenme nesnelerini nasıl kullanırdınız?
Konuyu derste anlatmadan önce öğrenciye konuyla ilgili ödev verip derste tartışma yapardım.
YARARLANDIĞIM KAYNAKLAR
http://ogrenmenesneleri.org/
http://atanesa.atauni.edu.tr/Okumalar/OgrenmeNesnesi.htm
http://www.egitim.gov.tr/ogrenmenesneleri.php?tur=MT
SERDAR BÜYÜKKÖMÜRCÜ
bilgedayan- Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°10
bılge dayan-öğrenme nesnesi
ÖĞRENME NESNESİ;
kendi başına bir bütün olan, bir bütünün de parçasıolabilen, bir kere tasarlandıktan sonra, paylaşılabilen ve yeniden kullanılabilen öğrenme amaçlı bir varlıktır.
Özellikleri:
1-Farklıortamlarda yeniden kullanılabilir.
2 -Üst verisi ile tanımlıdır. Böylece arama yapıldığında istenilen özellikteki nesnelere ulaşmak olanaklıdır
3-Geleneksel olarak, eğitimle ilgili içerik birkaç saatlik süreden oluşur. Öğrenme nesneleri ise süreleri 2 dakika ile 15 dakika arasında değişen çok daha küçük birimlerdir.
Faydaları:
Günümüzde en çok ilgi gören, tekrar kullanılabilen parçalardır. Düsük maliyettedirler.Ulasımı kolaydır.
SINIRLILIKLARI
2 İLE 15 DK SÜRELERİ VARDIR.BİR KONUNUN TAMAMI DEĞİL KISA BİR BÖLÜMÜDÜR.BİLGİSAYAR OLMAYAN YERDE KULLANILAMAZ. KESİN BİLGİ DEĞİLLERDİR.
EĞİTİMDE KULLANIMI
Öğrenme nesnelerinin eğitimde en belirgin kullanıcıları eğitimciler, öğrenciler ve eğitime yardımcı olan kişilerdir
ÖĞRENME NESNESİ AMBARI
EĞİTİM NESNELERİNİN TOPLANDIĞI YERLERDİR.BASLICA EGITIM NESNESI AMBARLARI;
http://skoool.meb.gov.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr
http://samap.ibu.edu.tr
http://www.ogrenmenesneleri.org/
ÖĞRENME NESNELERİNDEN YARARLANMALARI SÖYLERDİM.KENDİMDE BU SITELERDEN YARARLANIP ÖYLE DERS ANLATIRDIM.
YARARLANILAN KAYNAKLAR:
http://skoool.meb.gov.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr
http://samap.ibu.edu.tr
http://www.ogrenmenesneleri.org/
kendi başına bir bütün olan, bir bütünün de parçasıolabilen, bir kere tasarlandıktan sonra, paylaşılabilen ve yeniden kullanılabilen öğrenme amaçlı bir varlıktır.
Özellikleri:
1-Farklıortamlarda yeniden kullanılabilir.
2 -Üst verisi ile tanımlıdır. Böylece arama yapıldığında istenilen özellikteki nesnelere ulaşmak olanaklıdır
3-Geleneksel olarak, eğitimle ilgili içerik birkaç saatlik süreden oluşur. Öğrenme nesneleri ise süreleri 2 dakika ile 15 dakika arasında değişen çok daha küçük birimlerdir.
Faydaları:
Günümüzde en çok ilgi gören, tekrar kullanılabilen parçalardır. Düsük maliyettedirler.Ulasımı kolaydır.
SINIRLILIKLARI
2 İLE 15 DK SÜRELERİ VARDIR.BİR KONUNUN TAMAMI DEĞİL KISA BİR BÖLÜMÜDÜR.BİLGİSAYAR OLMAYAN YERDE KULLANILAMAZ. KESİN BİLGİ DEĞİLLERDİR.
EĞİTİMDE KULLANIMI
Öğrenme nesnelerinin eğitimde en belirgin kullanıcıları eğitimciler, öğrenciler ve eğitime yardımcı olan kişilerdir
ÖĞRENME NESNESİ AMBARI
EĞİTİM NESNELERİNİN TOPLANDIĞI YERLERDİR.BASLICA EGITIM NESNESI AMBARLARI;
http://skoool.meb.gov.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr
http://samap.ibu.edu.tr
http://www.ogrenmenesneleri.org/
ÖĞRENME NESNELERİNDEN YARARLANMALARI SÖYLERDİM.KENDİMDE BU SITELERDEN YARARLANIP ÖYLE DERS ANLATIRDIM.
YARARLANILAN KAYNAKLAR:
http://skoool.meb.gov.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr
http://samap.ibu.edu.tr
http://www.ogrenmenesneleri.org/
kübra aykın- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°11
Geri: Ödevler Buraya
Öğrenme Nesnesi Nedir?
Teknolojinin getirdiklerini yani interneti eğitimde kullanabilmek için oluşturulmuştur.Bilgisayar ile her zaman eğitim yapılabilir.her konu kendi içeriğine göre ayrılmış,videolarla.resimlerle,animasyonlarla desteklenmiştir.
Faydaları: Tekrar kullanılabilir oluşu ,kolayca ulaşılabilir oluşu,öğrencileri dijital ortama yakınlaştırması ve öğrenmenin kolaylaşması açısından oldukça faydalıdır
Örneğin
BİTKİLER HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA
BİR GÖRÜNTÜ BULABİLMEK İÇİN
BİR DENEYİN AÇIKLANMASI
HERHANGİ BİR MATEMATİK İŞLEMİNİN ÇÖZÜMÜN
BİR LABORATUVAR ÇALIŞMASI
gibi birçok konuda yardım sağlar
(Kısaca, özel bir konu veya eğitsel amaçların biri veya birkaçını karşılamak amacıyla kullanılabilen bir bilgisayar dosyasıdır. )
NERELERDE KULLANILABİLİR???
1. OKULLARDA
2. BİLGİSAYAR LAB.
3. ÖDEVLERDE
4. UZAKTAN EPİTİMDE
5. UNUTULAN BİLGİLERİN TAZELENMESİNDE….
ÖZELLİKLERİ:
EĞİTİM İÇİN UYGUNDUR
KONUNUN PARÇALARA AYIRILMIŞTIR
ÖĞRENCİYE AĞIRLIK OLAN MALZEMELERE GEREK OLMAZ
GERİYE DÖNÜLMESİ VE TEKRAR KULLANIMASI MÜMKÜNDÜR
HER KONU İÇİN HER DERS İÇİN KULLANILABİLİR
NESNE AMBARI: Araştırılan konu hakkında bir çok vedeğişik anlatımlı,uygulamalı belgenin olması durumudur.Bu şekildede araştıran kişinin zorlanmamasını ve birçok sağlam kaynağa ulaşmasını sağlar
BİZE BU KONULARDA YARDIM SAĞLAYABİLECEK KAYNAKLAR:
http://skoool.meb.gov.tr (SKOOOL)
http://atanesa.atauni.edu.tr/ (ATANESA)
http://www.ogrenmenesneleri.org/ (NETDÖK)
http://samap.ibu.edu.tr/ (SAMAP)
ÖĞRENME NESNELERİNİ;öğrencilerin derslerini tekrar etmelerinde,kaçırdıkları ve ya unuttukları dersin öğrenilmesinde;araştırmalarında… kullanabileceklerini düşünüyorum.
KULLANILAN KAYNAKLAR:
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%96%C4%9Frenme_nesneleri - Nesne_Ambarlar.C4.B1
http://www.egitim.gov.tr/index.php?sayfa=icerikler
http://ogrenmenesneleri.org/
Teknolojinin getirdiklerini yani interneti eğitimde kullanabilmek için oluşturulmuştur.Bilgisayar ile her zaman eğitim yapılabilir.her konu kendi içeriğine göre ayrılmış,videolarla.resimlerle,animasyonlarla desteklenmiştir.
Faydaları: Tekrar kullanılabilir oluşu ,kolayca ulaşılabilir oluşu,öğrencileri dijital ortama yakınlaştırması ve öğrenmenin kolaylaşması açısından oldukça faydalıdır
Örneğin
BİTKİLER HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA
BİR GÖRÜNTÜ BULABİLMEK İÇİN
BİR DENEYİN AÇIKLANMASI
HERHANGİ BİR MATEMATİK İŞLEMİNİN ÇÖZÜMÜN
BİR LABORATUVAR ÇALIŞMASI
gibi birçok konuda yardım sağlar
(Kısaca, özel bir konu veya eğitsel amaçların biri veya birkaçını karşılamak amacıyla kullanılabilen bir bilgisayar dosyasıdır. )
NERELERDE KULLANILABİLİR???
1. OKULLARDA
2. BİLGİSAYAR LAB.
3. ÖDEVLERDE
4. UZAKTAN EPİTİMDE
5. UNUTULAN BİLGİLERİN TAZELENMESİNDE….
ÖZELLİKLERİ:
EĞİTİM İÇİN UYGUNDUR
KONUNUN PARÇALARA AYIRILMIŞTIR
ÖĞRENCİYE AĞIRLIK OLAN MALZEMELERE GEREK OLMAZ
GERİYE DÖNÜLMESİ VE TEKRAR KULLANIMASI MÜMKÜNDÜR
HER KONU İÇİN HER DERS İÇİN KULLANILABİLİR
NESNE AMBARI: Araştırılan konu hakkında bir çok vedeğişik anlatımlı,uygulamalı belgenin olması durumudur.Bu şekildede araştıran kişinin zorlanmamasını ve birçok sağlam kaynağa ulaşmasını sağlar
BİZE BU KONULARDA YARDIM SAĞLAYABİLECEK KAYNAKLAR:
http://skoool.meb.gov.tr (SKOOOL)
http://atanesa.atauni.edu.tr/ (ATANESA)
http://www.ogrenmenesneleri.org/ (NETDÖK)
http://samap.ibu.edu.tr/ (SAMAP)
ÖĞRENME NESNELERİNİ;öğrencilerin derslerini tekrar etmelerinde,kaçırdıkları ve ya unuttukları dersin öğrenilmesinde;araştırmalarında… kullanabileceklerini düşünüyorum.
KULLANILAN KAYNAKLAR:
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%96%C4%9Frenme_nesneleri - Nesne_Ambarlar.C4.B1
http://www.egitim.gov.tr/index.php?sayfa=icerikler
http://ogrenmenesneleri.org/
hilal_calmasur- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°12
Geri: Ödevler Buraya
ÖĞRENME NESNELERİ
Uzaktan eğitim maksadıyla hazırlanan ve öğrenme yönetim sisteminde çalıştırılan öğrenme içeriklerine denir.Öğrenme nesnesi kavramındaki temel düşünce eğitimle ilgili içeriğin çesitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünebilmesidir.
ÖĞRENME NESNELERİNE ÖRNEKLER
1-Bir cerrahi işlemi gösteren sayısal video filmi
2-Şeker hastalığının semptomlarını açıklayan bir web sayfası
3-Matematik dersinde bir fonksiyonun türevini açıklayan bir “flash” animasyonu
ÖĞRENME NESNELERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ
1-Öğretimsel değeri olmalı
2-Birden fazla dosyadan olusurlar
3-Tekrar kullanılabilirler
4-Tek başına bir bütün olabilir
5-Bir bütünün parçası olabilir
6-Kesin bir süre yada boyut söz konusu değildir
EĞİTİMDE KULLANIMI
Öğrenme nesnelerinin eğitimde en belirgi kullanıcıları eğitimciler ,öğrenciler ve eğitime yardımcı olan kişilerdir.
NESNE AMBARLARI
Öğrenme nesnesi ambarı birkaç bileeşnden oluşur.Bunlar nesneler,nesnelere ait üstveriler ve bu üstveriler üzerinden arama yapılmasını sağlayan bileşenlerdir.
NESNE AMBARLARININ ÖĞREMEYE KATKILARI
1-kalite
2-verimlilik
3-çesitlik
TÜRKİYEDEKİ NESNE AMBARLARI
1-http://skoool.meb.gov.tr (SKOOOL)
2-http://atanesa.atauni.edu.tr/ (ATANESA)
3-http://www.ogrenmenesneleri.org/ (NETDÖK)
Kaynaklar
1.Wiley D. (ed.), 2000. Instructional Use od Learning Objects, Online Book,
http://reusability.org/read/
2.Karaman, S. (2005). Öğrenme Nesnelerine Dayal) Bir içerik Geliştirme Sisteminin
Hazırlanması ve Öğretmen Adaylarının Nesne Yaklaşım) ile içerik Geliştirme Profillerinin
Belirlenmesi, Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Ens., ****** Üni.
Uzaktan eğitim maksadıyla hazırlanan ve öğrenme yönetim sisteminde çalıştırılan öğrenme içeriklerine denir.Öğrenme nesnesi kavramındaki temel düşünce eğitimle ilgili içeriğin çesitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünebilmesidir.
ÖĞRENME NESNELERİNE ÖRNEKLER
1-Bir cerrahi işlemi gösteren sayısal video filmi
2-Şeker hastalığının semptomlarını açıklayan bir web sayfası
3-Matematik dersinde bir fonksiyonun türevini açıklayan bir “flash” animasyonu
ÖĞRENME NESNELERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ
1-Öğretimsel değeri olmalı
2-Birden fazla dosyadan olusurlar
3-Tekrar kullanılabilirler
4-Tek başına bir bütün olabilir
5-Bir bütünün parçası olabilir
6-Kesin bir süre yada boyut söz konusu değildir
EĞİTİMDE KULLANIMI
Öğrenme nesnelerinin eğitimde en belirgi kullanıcıları eğitimciler ,öğrenciler ve eğitime yardımcı olan kişilerdir.
NESNE AMBARLARI
Öğrenme nesnesi ambarı birkaç bileeşnden oluşur.Bunlar nesneler,nesnelere ait üstveriler ve bu üstveriler üzerinden arama yapılmasını sağlayan bileşenlerdir.
NESNE AMBARLARININ ÖĞREMEYE KATKILARI
1-kalite
2-verimlilik
3-çesitlik
TÜRKİYEDEKİ NESNE AMBARLARI
1-http://skoool.meb.gov.tr (SKOOOL)
2-http://atanesa.atauni.edu.tr/ (ATANESA)
3-http://www.ogrenmenesneleri.org/ (NETDÖK)
Kaynaklar
1.Wiley D. (ed.), 2000. Instructional Use od Learning Objects, Online Book,
http://reusability.org/read/
2.Karaman, S. (2005). Öğrenme Nesnelerine Dayal) Bir içerik Geliştirme Sisteminin
Hazırlanması ve Öğretmen Adaylarının Nesne Yaklaşım) ile içerik Geliştirme Profillerinin
Belirlenmesi, Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Ens., ****** Üni.
esracakiray- Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°13
Geri: Ödevler Buraya
Öğrenme Nesnesi
Öğrenme nesnesi,yapılan eğitim ve öğretimi desteklemek için kullanılan,internet üzerinden kolayca erişilebilen bilgi parçalarıdır.
Öğrenme nesnesinin özellikleri;
Öğrenme nesnesi amaca hizmet edebilecek yeterlilikte olmalı ancak yapılan çalışmanın başka şekilde kullanılmaması için de kısıtlı olması,sadece ele alınan konu veya dersi içermesi gerekir.Tek başına bir bütün olabilir veya bütünün parçası olabilir.
Öğrenme nesnesinin faydaları;
Hazırlanan öğrenme nesnesi kendini açıklar halde olmalıdır.Kendi kendine yetebilmelidir.Küçük ve dijital olması yönüylede kolay ulaşılabilir.Öğrencinin konuyu öğrenmesi ve akılda kalması açısından her eğitimcinin başvurabileceği bir yöntemdir.örnek olarak;cerrahi işlemi gösteren video klibi.
Öğrenme nesnesinin sınırlılıkları; okuyucu önceden okunmalı,eğitimcilerin kullanım şekilleri..
Eğitimde kullanımı; Eğitimdeki kullanıcıları eğitimciler,eğitime yardımcı olan kişiler ve öğrencilerdir
Türkiyedeki öğrenme nesnesi ambarları;
http://skoool.meb.gov.tr
hthttp://samap.ibu.edu.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr/
Kullanılan kaynaklar;
http://atanesa.atauni.edu.tr/
www.ogrenmenesneleri.org/
ESRA ÇAKIRAY
Öğrenme nesnesi,yapılan eğitim ve öğretimi desteklemek için kullanılan,internet üzerinden kolayca erişilebilen bilgi parçalarıdır.
Öğrenme nesnesinin özellikleri;
Öğrenme nesnesi amaca hizmet edebilecek yeterlilikte olmalı ancak yapılan çalışmanın başka şekilde kullanılmaması için de kısıtlı olması,sadece ele alınan konu veya dersi içermesi gerekir.Tek başına bir bütün olabilir veya bütünün parçası olabilir.
Öğrenme nesnesinin faydaları;
Hazırlanan öğrenme nesnesi kendini açıklar halde olmalıdır.Kendi kendine yetebilmelidir.Küçük ve dijital olması yönüylede kolay ulaşılabilir.Öğrencinin konuyu öğrenmesi ve akılda kalması açısından her eğitimcinin başvurabileceği bir yöntemdir.örnek olarak;cerrahi işlemi gösteren video klibi.
Öğrenme nesnesinin sınırlılıkları; okuyucu önceden okunmalı,eğitimcilerin kullanım şekilleri..
Eğitimde kullanımı; Eğitimdeki kullanıcıları eğitimciler,eğitime yardımcı olan kişiler ve öğrencilerdir
Türkiyedeki öğrenme nesnesi ambarları;
http://skoool.meb.gov.tr
hthttp://samap.ibu.edu.tr
http://atanesa.atauni.edu.tr/
Kullanılan kaynaklar;
http://atanesa.atauni.edu.tr/
www.ogrenmenesneleri.org/
ESRA ÇAKIRAY
gokcen.arslan- Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°14
Geri: Ödevler Buraya
ÖĞRENME NESNESİ NEDİR?
Öğrenme nesneleri,uzaktan eğitim maksadıyla hazırlanan ve öğrenme yönetim
Sisteminde çalıştırılan e-öğrenme içeriklerine denir.
• Bir bitkinin büyüme evreleridir
• Kısa animasyon veya video filmi
• Bir görüntüdür.
ÖĞRENME NESNESİNİN ÖZELLİKLERİ
1. KİŞİYE ÖZEL ÖĞRENİM SUNAR.
2. BİLGİYE ZAMANINDA VE HIZLI ŞEKİLDE ULAŞMA
3. BİRBİRİNDEN BAĞIMSIZ NESNELERDİR.
4. KOLAY ULAŞILABİLİR.
ÖĞRENME NESNESİNİN FAYDALARI
Öğrenim nesnesi paylaşımı kolaydır .
Erişimi kolaydır.
Farklı derslerde kullanılabilir.
ÖĞRENME NESNESİNİN SINIRLILIKLARI
EĞİTİMDE KULLANIMI NASILDIR?
Eğitim malzemelerini daha sonra küçük parçacıklar halinde kullanabilmeleri.
Öğrenme nesnesinin en önemli kullanıcılarıdır.
ÖĞRENME NESNESİ AMBARI
Öğrenim nesnesi depolamak aramak kullanmayı kolaylaştırmak amaçlarıyla oluşturulmuş sistemlerdir. Öğrenim nesnesi ambara sadece öğrenim nesne
Lerini depolamak olmayıp uygulamada yaygın olarak bu nesnelere tanımla
Yocı bilgilerde depolanmaktadır.
SİZ ÖĞRENME NESNESİNİ NASL KULLANIRDINIZ?
Animasyon yapardım.sunularla öğrencilerin dikkatini çekerdim.
KAYNAKLAR
http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak03/u03-26.pdf
zcebeci@cukurova.edu.tr
http://www.antalya-teftis.gov.tr/teftis/dosya/Ogrenme_Nesneleri.ppt
http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak03/u03-26.pdf
Öğrenme nesneleri,uzaktan eğitim maksadıyla hazırlanan ve öğrenme yönetim
Sisteminde çalıştırılan e-öğrenme içeriklerine denir.
• Bir bitkinin büyüme evreleridir
• Kısa animasyon veya video filmi
• Bir görüntüdür.
ÖĞRENME NESNESİNİN ÖZELLİKLERİ
1. KİŞİYE ÖZEL ÖĞRENİM SUNAR.
2. BİLGİYE ZAMANINDA VE HIZLI ŞEKİLDE ULAŞMA
3. BİRBİRİNDEN BAĞIMSIZ NESNELERDİR.
4. KOLAY ULAŞILABİLİR.
ÖĞRENME NESNESİNİN FAYDALARI
Öğrenim nesnesi paylaşımı kolaydır .
Erişimi kolaydır.
Farklı derslerde kullanılabilir.
ÖĞRENME NESNESİNİN SINIRLILIKLARI
EĞİTİMDE KULLANIMI NASILDIR?
Eğitim malzemelerini daha sonra küçük parçacıklar halinde kullanabilmeleri.
Öğrenme nesnesinin en önemli kullanıcılarıdır.
ÖĞRENME NESNESİ AMBARI
Öğrenim nesnesi depolamak aramak kullanmayı kolaylaştırmak amaçlarıyla oluşturulmuş sistemlerdir. Öğrenim nesnesi ambara sadece öğrenim nesne
Lerini depolamak olmayıp uygulamada yaygın olarak bu nesnelere tanımla
Yocı bilgilerde depolanmaktadır.
SİZ ÖĞRENME NESNESİNİ NASL KULLANIRDINIZ?
Animasyon yapardım.sunularla öğrencilerin dikkatini çekerdim.
KAYNAKLAR
http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak03/u03-26.pdf
zcebeci@cukurova.edu.tr
http://www.antalya-teftis.gov.tr/teftis/dosya/Ogrenme_Nesneleri.ppt
http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak03/u03-26.pdf
hacer çetinkaya- Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°15
öğrenme nesnesi
ÖĞRENME NESNESİ NEDİR?
Eğitim malzemelerini üreten kişilerin, bu eğitim malzemelerinisini daha sonra tekrar kullanabilecek biçimde küçük parçacıklara ayırarak tasarlaması ve bu parçacıkları farklı amaçlara yönelik olarak çeşitli şekillerde kullanabilmesidir.YANİ;belli bir konuya odaklanmış bir dosya veya küçük dosyalar koleksiyonudur.
ÖRNEĞİN;
Bir süreci ya da bir işlemi gösteren kısa animasyonlar ya da filmler,
Bir görüntü ya da ses dosyası gibi…
ÖĞRENME NESNESİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Öğretimsel değeri olmak zorundadır.
Genellikle birden fazla dosyadan oluşabilir.
Tekrar kullanılabilir.
Öğrenme nesnelerinde kesin bir süre ya da boyut söz konusu değildir.Ancak,genellikle süreleri
2-15 dakika arasında değişir.
ÖĞRENME NESNESİNİN FAYDALARI NELERDİR?
Eğitim içeriklerinin kolayca oluşturlabilen, tekrar kullanılabilen ve istenildiği zaman genişletilebilen parçalardan oluşturulması, paylaşım ve erşim kolaylığının olması, küçük olması nedeniyle farklı amaçlarla da kullanılabilmesi öğrenme nesnesinin faydalarından birkaçıdır.
EĞİTİMDE KULLANIMI NASILDIR?
Öğrenme nesnelerinin eğitimde en belirgin kullanıcıları eğitimciler, öğrenciler ve eğitime yardımcı olan kişilerdir.Eğitimciler eğitim tarzlarını kendileri tasarlarlar ve her çeşitten tekrar kullanılabilen öğrenme nesneleri oluştururlar.Öğrenciler ise öğrenme nesnelerinin en önemli kullanıcıları olarak eğitmicinin öğrenme nesnesinin değerlendirme konusunda en önemli kullanıcılarındandır.
ÖĞRENME NESNESİ AMBARI NEDİR?
Öğrenme nesnesini depolamak, aramak ve kullanmayı kolaylaştırmak amaçlarıyla oluşturulmuş sistemlerdir. Öğrenme nesnesi ambarı birkaç bileşenden oluşur.Bunlar nesneler, nesnelere ait üstveriler(metadatalar) ve bu metadatalar üzerinden arama yapılmasını sağlayan bileşenlerdir.
SİZ ÖĞRENME NESNESİNİ NASIL KULLANIRDINIZ?
İşlenilen konuyu çeşitli sunular ve animasyonlarla öğrenciler üzerinde daha etkili biçimde öğrenmesini sağlarım.Örneğin;10 Kasımda ****** ile ilgili bir sunu hazırlayabilirim. Ve yaptığım çalışmaları tekrar kullanıp geliştirebilme gibi özelliklerinden faydalanarak yaptığım çalışmaları kalıcı ve yaralı hale getirirdim.
YARARLANDIĞIM KAYNAKLAR;
http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=%C3%B6%C4%9Frenme+nesnesi+&meta=
Eğitim malzemelerini üreten kişilerin, bu eğitim malzemelerinisini daha sonra tekrar kullanabilecek biçimde küçük parçacıklara ayırarak tasarlaması ve bu parçacıkları farklı amaçlara yönelik olarak çeşitli şekillerde kullanabilmesidir.YANİ;belli bir konuya odaklanmış bir dosya veya küçük dosyalar koleksiyonudur.
ÖRNEĞİN;
Bir süreci ya da bir işlemi gösteren kısa animasyonlar ya da filmler,
Bir görüntü ya da ses dosyası gibi…
ÖĞRENME NESNESİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Öğretimsel değeri olmak zorundadır.
Genellikle birden fazla dosyadan oluşabilir.
Tekrar kullanılabilir.
Öğrenme nesnelerinde kesin bir süre ya da boyut söz konusu değildir.Ancak,genellikle süreleri
2-15 dakika arasında değişir.
ÖĞRENME NESNESİNİN FAYDALARI NELERDİR?
Eğitim içeriklerinin kolayca oluşturlabilen, tekrar kullanılabilen ve istenildiği zaman genişletilebilen parçalardan oluşturulması, paylaşım ve erşim kolaylığının olması, küçük olması nedeniyle farklı amaçlarla da kullanılabilmesi öğrenme nesnesinin faydalarından birkaçıdır.
EĞİTİMDE KULLANIMI NASILDIR?
Öğrenme nesnelerinin eğitimde en belirgin kullanıcıları eğitimciler, öğrenciler ve eğitime yardımcı olan kişilerdir.Eğitimciler eğitim tarzlarını kendileri tasarlarlar ve her çeşitten tekrar kullanılabilen öğrenme nesneleri oluştururlar.Öğrenciler ise öğrenme nesnelerinin en önemli kullanıcıları olarak eğitmicinin öğrenme nesnesinin değerlendirme konusunda en önemli kullanıcılarındandır.
ÖĞRENME NESNESİ AMBARI NEDİR?
Öğrenme nesnesini depolamak, aramak ve kullanmayı kolaylaştırmak amaçlarıyla oluşturulmuş sistemlerdir. Öğrenme nesnesi ambarı birkaç bileşenden oluşur.Bunlar nesneler, nesnelere ait üstveriler(metadatalar) ve bu metadatalar üzerinden arama yapılmasını sağlayan bileşenlerdir.
SİZ ÖĞRENME NESNESİNİ NASIL KULLANIRDINIZ?
İşlenilen konuyu çeşitli sunular ve animasyonlarla öğrenciler üzerinde daha etkili biçimde öğrenmesini sağlarım.Örneğin;10 Kasımda ****** ile ilgili bir sunu hazırlayabilirim. Ve yaptığım çalışmaları tekrar kullanıp geliştirebilme gibi özelliklerinden faydalanarak yaptığım çalışmaları kalıcı ve yaralı hale getirirdim.
YARARLANDIĞIM KAYNAKLAR;
http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=%C3%B6%C4%9Frenme+nesnesi+&meta=
ozlemdemir- Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 23/03/09
- Post n°16
Geri: Ödevler Buraya
ÖĞRENME NESNELERİ
Öğrenme nesnesi;birbirinden bağımsız olarak yapılandırılmış,farklı amaçlarla tekrar tekrar kullanılabilen bilgi parçalarıdır.
Öğrenme nesnesinin özellikleri:
*Öğretimsel değeri vardır.
*Tekrar kullanılabilrler.
*Tek başına bir bütün olabilir veya bir bütünün parçası olabilir.
*Yönetimi genellikle zordur.
Öğrenme nesnesinin faydaları:
*Küçük olası
*Dijital olması
Öğrenme nesnesinin sınırlılıkları:
*Okuyucu önceden okunmalı
*Kendinden güdülenmeye ihtiyaç
*Eğitimcilerin kullanım şekilleri
Eğitimde kullanımı:
Öğrenme nesnelerinin eğitimdeki kullanıcıları eğitimciler, öğrenciler ve eğitime yardımcı olan kişilerdir.Örneğin öğretmenler kendi eğitim tarzlarını kendileri tasarlarlar ve tekrar öğrenebilir nesnelerini bu tasarımlara ilave ederler.
Öğrenme nesnesi ambarı:
Öğrenme nesnesi ambarı birkaç bileşenden oluşur.
Türkiyede`ki öğrenme nesnesi ambarları:
http://skoool.meb.gov.tr (SKOOOL)
http://atanesa.atauni.edu.tr/ (ATANESA)
http://www.ogrenmenesneleri.org/ (NETDÖK)
http://samap.ibu.edu.tr/ (SAMAP)
yararlanılan kaynaklar:
www.ogrenmenesneleri.org
www.atanesa.atauni.edu.tr
Öğrenme nesnesi;birbirinden bağımsız olarak yapılandırılmış,farklı amaçlarla tekrar tekrar kullanılabilen bilgi parçalarıdır.
Öğrenme nesnesinin özellikleri:
*Öğretimsel değeri vardır.
*Tekrar kullanılabilrler.
*Tek başına bir bütün olabilir veya bir bütünün parçası olabilir.
*Yönetimi genellikle zordur.
Öğrenme nesnesinin faydaları:
*Küçük olası
*Dijital olması
Öğrenme nesnesinin sınırlılıkları:
*Okuyucu önceden okunmalı
*Kendinden güdülenmeye ihtiyaç
*Eğitimcilerin kullanım şekilleri
Eğitimde kullanımı:
Öğrenme nesnelerinin eğitimdeki kullanıcıları eğitimciler, öğrenciler ve eğitime yardımcı olan kişilerdir.Örneğin öğretmenler kendi eğitim tarzlarını kendileri tasarlarlar ve tekrar öğrenebilir nesnelerini bu tasarımlara ilave ederler.
Öğrenme nesnesi ambarı:
Öğrenme nesnesi ambarı birkaç bileşenden oluşur.
Türkiyede`ki öğrenme nesnesi ambarları:
http://skoool.meb.gov.tr (SKOOOL)
http://atanesa.atauni.edu.tr/ (ATANESA)
http://www.ogrenmenesneleri.org/ (NETDÖK)
http://samap.ibu.edu.tr/ (SAMAP)
yararlanılan kaynaklar:
www.ogrenmenesneleri.org
www.atanesa.atauni.edu.tr
iskender.unal- Mesaj Sayısı : 4
Kayıt tarihi : 12/03/09
- Post n°17
Geri: Ödevler Buraya
Öğrenme nesnesi nedir?
Öğrenme nesnesi: Web’de ve bilgisayar da eğitim amaçlı tekrar tekrar kullanılabilen bilgi parçacıklarıdır.
Örneğin: Ses, görüntü, resimler, videolar, animasyonlar örnek olarak verilebilir.
Öğrenme nesnelerinin faydaları nelerdir?
Öğrenme nesnelerinin faydaları : Öğrenmede kaliteyi, çeşitliliği,verimliliği artırıcı özellik gösterir .
Öğrenme nesnelerinin özellikleri nelerdir?
Öğrenme nesnelerinin özellikleri:
1-) Öğretimsel değeri olması.
2-) Tekrar tekrar kullanılabilir olması.
3-) Tek başına bir bütün olabilir veya bir bütünün parçası olması.
4-) Bilgiye zamanında ve hızlı şekilde ulaşmak
Öğrenme nesnesi: Web’de ve bilgisayar da eğitim amaçlı tekrar tekrar kullanılabilen bilgi parçacıklarıdır.
Örneğin: Ses, görüntü, resimler, videolar, animasyonlar örnek olarak verilebilir.
Öğrenme nesnelerinin faydaları nelerdir?
Öğrenme nesnelerinin faydaları : Öğrenmede kaliteyi, çeşitliliği,verimliliği artırıcı özellik gösterir .
Öğrenme nesnelerinin özellikleri nelerdir?
Öğrenme nesnelerinin özellikleri:
1-) Öğretimsel değeri olması.
2-) Tekrar tekrar kullanılabilir olması.
3-) Tek başına bir bütün olabilir veya bir bütünün parçası olması.
4-) Bilgiye zamanında ve hızlı şekilde ulaşmak