BOTE

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Dersler


2 posters

    3.Ödev:İçeriğin Yazılması

    avatar
    çiğdem


    Mesaj Sayısı : 2
    Kayıt tarihi : 13/03/09

    3.Ödev:İçeriğin Yazılması Empty 3.Ödev:İçeriğin Yazılması

    Mesaj  çiğdem Cuma Nis. 03, 2009 9:38 am

    Çiğdem GÖZ

    İÇERİK ANALİZİ - PROJE YÖNTEMİ

    1.Proje tabanlı öğrenmenin tanımı
    Proje yöntemi; belli öğretim amaçlarını gerçekleştirmek düşüncesiyle, öğrencilerin ilgi ve istekleri doğrultusunda çevreden seçilen ünite ve konuların, yine öğrencilerin, aktif çalışmasıyla bir iş, bir eser olarak sonuçlandırmasıdır.Kısa, etkileşimsiz,öğretmen merkezli derslerin yerine uzun zamanlı, disiplinler arası , öğrenci merkezli ve hayat problemleriyle bütünleşmiş öğrenme etkinliklerini vurgulamaktadır. Bilişim Teknolojileri Dersi uygulamaya yatkın bir ders olduğu için, derslerin işlenişinde bu yönteme uygun şekilde yer vermek, dersin başarısını artıracaktır.

    2.Proje tabanlı öğrenmenin özellikleri
    • Projeler öğrencilerin ilgilendikleri gerçek dünya problemlerini ele alır.
    • Projeler çoklu ortam teknolojisi gibi bilişsel araçlardan yararlanmayı sağlar.
    • Proje tabanlı öğrenmenin temel özelliklerinden biri öğrenci yönelimli olmasıdır.
    • Projeler, bir ürün, sunu ya da performans geliştirmeyi içerir.
    • Öğretmen rehber ve yardımcıdır.
    • Hem bireysel hem de grup çalışması olarak uygulanabilir.

    3.Proje tabanlı öğrenmenin yararları
    • Projeler, öğrenciye kendi yetenekleri ve gayretleri ölçüsünde ilerleme imkanı sağlar.
    • Birlikte iş yapma ve iş bitirme alışkanlığı kazandırır.
    • Motivasyonu artırır ve yeni ilgi alanlarının doğmasına sebep olur.
    • Eğitim öğretim faaliyetlerini kitap sayfası ve dört duvar arasından kurtararak eğitim ve öğretime hayatilik kazandırır.

    4.Proje tabanlı öğrenmenin aşamaları.
    • Hedeflerin belirlenmesi
    • Yapılacak işin ya da ele alınacak sorunun belirlenip, tanımlanması
    • Sonuç raporunun özelliklerinin ve sunuş biçiminin belirlenmesi
    • Değerlendirme ölçütlerinin ve yeterlik düzeylerinin belirlenmesi
    • Takımların oluşturulması
    • Alt soruların belirlenmesi, bilgi toplama sürecinin planlanması
    • Çalışma takviminin oluşturulması
    • Kontrol noktalarının belirlenmesi
    • Bilgilerin toplanması
    • Bilgilerin örgütlenip raporlaştırılması
    • Projenin sunulması

    5.Proje tabanlı öğrenmenin sınırlılıkları
    • Bir projeyi tamamlamak uzun zaman alabilir.
    • Öğrencilerin kazanacakları bilgi ve beceriler yönünden aynı düzeyde tutulması çok zordur.
    • Öğrenciye ilginç gelecek proje konusu bulmada sıkıntı olabilir.
    • Öğrenci tüm zamanını projenin fiziksel yönünde harcayarak eğitim yanını görmeyebilir.

    6.Proje tabanlı öğrenmede öğretmenin rolü
    Proje tabanlı öğrenmede öğretmenler daha fazla rehberlikte bulunurlar ve daha az ders anlatırlar .Bilişim teknolojileri dersi bazında düşünecek olursak ; örneğin programlama dilleri öğretilirken öğretmen küçük programlar verip; daha sonra geniş ve biraz daha karmaşık programlar isteyebilir.Donanım derslerinde uygulama yapılırken öğretmen sadece yönlendirebilir.

    7.Proje tabanlı öğrenmenin bilişim teknolojileri dersinde kullanılması(Etkinlik örneği).
    Proje tabanlı öğrenmenin özellikleri incelediğinde, bu yöntemin Bilişim Teknolojileri Dersinde rahatlıkla kullanılabileceği görülmektedir.Çünkü bu yöntem gerçek hayattan problemlere çözümler getirmeyi ve daha çok uygulama yapmayı öngörüyor.Bu durum ise bilişim teknolojileri dersi ile paralellik gösteriyor. Bu yöntem ile bilişim teknolojileri dersinde pek çok konu rahatlıkla zevkli, dikkat çekici hale getirilebilir. Örneğin; programlama dilleriyle öğrencilere gerçek hayatta kullanılabilecek küçük programlar yazdırılabilir.Öğrencilere belirli konular(güncel konular,belirli gün ve haftalar olabilir) dağıtılarak Office programları yardımıyla sunular hazırlatılabilir.Donanım derslerinde gruplar oluşturularak, küçük problemler çözdürülebilir. Öğrencilerin kendi yörelerini tanıtan web siteleri yaptırılabilir.

    Etkinlik Örneği
    DERS: BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
    SINIF:5
    Hedef1: Basit bir veri tabanı dosyası oluşturabilme.
    Hedef2: Bilgisayarda kayıt yapıp silebilme.
    Hedef3: Grafikleri kullanabilme.
    Konu: MS Excel
    Etkinlikler:
    • İnternetten nüfus sayımı ile ilgili sayısal veriler bulunur.
    • Bu veriler MS Excel programıyla tablolara yerleştirildi.
    • Yıllara göre şehirlerin bölgelerin nüfusunun sütun grafiği, çizgi grafiği, pasta grafiği oluşturulur.
    avatar
    kevser


    Mesaj Sayısı : 2
    Kayıt tarihi : 20/03/09

    3.Ödev:İçeriğin Yazılması Empty İçeriğin Yazılması

    Mesaj  kevser Cuma Nis. 03, 2009 10:55 am

    VERİTABANI

    Veritabanı sistematik erişim imkânı olan, yönetilebilir, güncellenebilir, taşınabilir, birbirleri arasında tanımlı ilişkiler bulunan bilgiler kümesidir. Veritabanında bilgiye gerekli olduğunda ulaşabilmek esastır. Veritabanı kavramı ilk olarak 1980'li yıllarda ortaya çıkmıştır. Günümüzde ise pek çok uygulamalarda kullanılmaktadır.

    Veritabanı yönetim sistemi; yeni bir veritabanı oluşturmak, veritabanını düzenlemek, kullanmak, geliştirmek, bakımını yapmak için çeşitli karmaşık işlemlerin gerçekleştirildiği bir yazılım sistemidir. Birçok yazılım bilgi depolayabilir ama aradaki fark; veritabanı yönetim sisteminin bu bilgiyi hızlı bir şekilde yönetip, değiştirebilmesidir.

    Örneğin; bir veritabanı yönetim sistemi bir kütüphanedeki mükemmel indeks sistemi olduğu gibi, veritabanı da kütüphanenin kendisidir. İndeks sistemi olmayan bir kütüphane ve bütün kitapların aynı kapağa sahip olduğu düşünülürse; kullanıcıların ne kadar zorlanacağı tahmin edilebilir. İşte bu anlamda veritabanı yönetim sisteminin önemi daha iyi anlaşılabilir.


    Uygulanacak Yöntem: Bu bölümde sunuş yoluyla öğrenme stratejisi kullanılır. Öğrencilerin ön bilgi düzeylerini artırmak hedeflenmelidir. Ayrıca anlatılan teorik bilgiler; güncel örneklerle açıklanmalıdır. Bu sayede; bilgilerin akılda kalıcı olması sağlanmalıdır.

    Veritabanı Yönetim Sistemlerinin Sınıflandırılması


    a.Hiyerarşik: Veri tabanları için kullanılan ilk modeldir. Hiyerarşik veritabanları; bilgileri bir ağaç yağısında saklarlar.

    b.Ağ: Hiyerarşik veritabanları yetersiz kalınca 1960’ların sonunda verilerin; ağaçların daha gelişmiş hali olan graflar şeklinde saklandığı yapı ortaya çıkmıştır.

    c.İlişkisel: 1970’lerin başında geliştirilmiştir.
    Bu sistemde veriler tablo şeklinde saklanır.
    Günümüzdeki hemen hemen tüm veri tabanı programları bu yapıdadır.

    d.Nesneye Yönelik: Günümüzdeki pek çok kelime işlemci ve hesap tablosu programında kullanılan nesneler artık veritabanlarında da kullanılmaktadır.

    Veritabanı Yönetim Sistemleri

    1.Microsoft Access: Microsoft Office paketi içinde beraber olarak gelen Access; diğer veritabanlarına kıyasla fiyatı daha düşüktür. Küçük ölçekli uygulamalar için idealdir. Tek bir veri tablosunda 2 GB kadar veri saklanabilir.

    2.MySql:
    Access ile karşılaştırıldığında daha güvenlidir. Windows'un yanı sıra Linux, OS/2 gibi bir çok işletim sistemi tarafından desteklenmektedir. Kullanımı ve kurulumu çok kolaydır. Tablo başına 8 TB veri depolayabilmektedir. En büyük eksikliği destek eksikliğidir.

    3.DB2:
    IBM firmasının ürünü olan DB2, Access ve MySQL’e göre daha performanslı, ancak küçük işletmelere göre daha yüksek maliyete sahiptir. Windows ve Linux türevi sistemlerinde çalışabilir.

    4.Microsoft SQL Server: Microsoft firmasının bir ürünü olan Microsoft SQL Server (MSSQL), iyi bir performansa sahiptir. En büyük dezavantajı, sadece Windows üzerinde çalışabilmesidir. Kullanım kolaylığı, güvenilirliği ve işlem gücüyle dikkat çekmektedir.
    Maliyeti diğer veritabanlarına göre daha yüksektir. Tablo başına 4 TB veri depolayabilmektedir.

    5.Oracle: Dünyanın en güçlü ve güvenilir veritabanı olarak gösterilmektedir, ancak çok yüksek maliyeti nedeniyle sadece büyük kurumların tercih edebilecekleri bir veritabanı yönetim sistemidir. Windows ye Unix sistemlerinde kullanılabilmektedir. Oracle, sınırsız sayıda tabloları desteklemektedir. Çok büyük yazılım desteği vardır.

    6.PostegreSQL:
    SQL standart sorgu dilini destekleyen bir veritabanı yönetim sistemidir. Aynı zamanda iyi performans veren, güvenli ve geniş özellikleri olan bir veritabanı yönetim sistemidir. Ücretsiz ve açık kodludur.

    Uygulanacak Yöntem:
    bu bölümde araştırma_inceleme yoluyla öğrenme stratejisi kullanılabilir. Sınıftaki öğrenciler 6 gruba ayrıldıktan sonra her bir grubun; bir veritabanı yönetim sisteminin araştırması istenir. Bir sonraki derste her bir grup; sunum şeklinde araştırmış oldukları veritabanı yönetim sistemi hakkında bilgi verirler. Ders sonunda ise öğretmen eksik kalan veya anlaşılmamış kısımları açıklar.

    Veritabanı Dilleri

    1.SQL:
    İngilizce "Structured Query Language" kelimelerinin baş harfleri ile oluşturulmuş, Türkçesiyle “Yapısal Sorgulama Dilinin” kısa adıdır. SQL ile yalnızca veri tabanı üzerinde işlem yapılabilir. SQL’e özgü cümleler kullanarak veri tabanına kayıt eklenebilir, olan kayıt silinebilir.

    2.PL/SQL:
    Oracle tarafından geliştirilen, Oracle veritabanı yönetim sistemine ait özel bir dildir.

    Not:
    SQL ve PL/SQL dışında veritabanı dilleri bulunmaktadır. Ancak bu iki dil; günümüzde en popüler olanlarıdır.

    Access Veritabanı Yönetim Sisteminin İncelenmesi

    1.Veri türlerinin anlatılması ve örneklerle açıklanması
    Sayı, Metin, Para Birimi, Tarih/Saat, Ole nesnesi ve not
    2.Anahtarların anlatılması ve örneklerle açıklanması
    Primary key, Foreign key
    3.Tablo kavramının açıklanması ve uygulamalı olarak gösterilmesi
    4.İlişkilerin kurulması ve uygulamalı olarak gösterilmesi
    5. Örnek veritabanın oluşturulması
    6.Access veritabanın avantajlarının ve dezavantajlarının söylenmesi

    Uygulanacak Yöntem: Bu bölümde tam öğrenme stratejisi kullanılabilir. Öğrencilere önce bilgi düzeyindeki içerik sunulur. Daha sonra öğrencilerin bu içeriği kavraması sağlanır. Bu bölümden sonra uygulama kısmına geçilir. Öğrencilerden öğrenmiş oldukları bilgileri uygulanması istenir. Konuyu anladıklarından emin olduktan sonra Access de yapılmış bir veritabanını değerlendirmeleri istenir.

    SQL Dilini Kullanan Veritabanı Yönetim Sistemleri

    a. MySQL
    b. Mssql
    c. PostgreSql
    d. Microsoft Sql Server
    e. Oracle
    f. Firebird

    SQL


    Veritabanları üzerinde karmaşık sorgular yapmak için tasarlanmış bir dildir. SQL ile veritabanına kayıt eklenebilir, olan kayıtlar değiştirilebilir veya silinebilir.

    SQL Tarihçesi


     Veri Tabanı Yaklaşımı ile birlikte bir veri sorgulama diline veya aracına ihtiyaç duyulmuştur.
     İlk başta matematiksel bir sözdizimine sahip olan SQUARE adlı bir dil geliştirilmiştir.
     SQUARE dilinden vazgeçilerek, İngilizce’ye benzer sözdizimine sahip bir dil oluşturulmuştur. Bu dil SEQUEL (Structured English Query Language) olarak adlandırılmıştır.



    SQL Komutları



    1.Select Komutu: SQL dilinde bir tablodan kayıt çekmek için SELECT komutu kullanılır.

    Genel Yazılımı:SELECT alan1,alan2….[*] FROM tablo_adi;

    Örnek: Select * from kullanici_bilgileri;
    (Bu ifadeyle; kullanici_bilgileri tablosundaki tüm kayıtlar çekilmiş olur.)

    2.Delete Komutu:
    Tablodan kayıt silmek için kullanılır.

    Genel Yazılımı: Delete from tablo_adi where şart;

    Örnek:Delete from kullanici_bilgileri where soyad='Hava';
    (Bu ifade; soyad değeri hava olan tüm kayıtları siler.)

    3.Update Deyimi: Kayıtları güncellemek için kullanılır. Hangi kayıtların güncelleneceği bir koşul veya koşullarla belirtilmelidir.

    Genel Yazımı: Update tablo_adi Set alan_adi=deger Where şart

    Örnek: Update kullanici_bilgileri Set ad=’Kevser’ Where soyad=’Hava’; biçimindeki bir bildirim soyadı Hava olan kayıtların ad bilgisini Kevser olarak değiştirir.

    4.Insert Komutu: Veri tabanına yeni bir kayıt eklemek için kullanılır.

    Genel Yazımı:INSERT INTO tablo_adi (alan1 [alan2,..]) VALUES (deger1 [,deger2, ..]);

    Örnek: Insert Into kullanici_bilgileri(ad,soyad) Values(‘Kevser’,’Hava’); şeklindeki ifadeyle kullanici_bilgileri tablosunun ad ve soyad alanlarına yeni değerler ekler.


    Uygulanacak Yöntem:
    GösteripYaptırma Yöntemi(Öğretmen komutları anlatırken; bir yandan da daha önceden oluşturulan veritabanında bu komutların kullanımına örnek verir. Ve öğrencilerden de bu komutları uygulamalarını ister.)

    Not: SQL dilinde yukarıdaki komutların dışında birçok komut bulunmaktadır. Ancak zamanın yetersizliğinden dolayı; yalnızca önemli komutlara yer verilmiştir.

    Kaynak:
    tr.wikipedia.org/wiki/Veri_tabanı
    www.turkboard.com/veritabani-nedir
    www.bote.gazi.edu.tr/boteabd/veritabani/veri_tabani_temel_kavramlar.ppt
    İnan,Y(2005).SQL SERVER.Palme Yayıncılık.Ankara

      Forum Saati Perş. Mayıs 09, 2024 2:44 pm