Eğitimde ölçülen davranışlar 3' e ayrılır
1)bilişsel davranışlar
2)duyuşsal davranışlar
3)psikomotor davranışlar
1)bilişsel davranışlar: bloom taksonamisine göre 6' ya ayrılır.
bilgi:Bilginin hatırlanması ve anlaşılmasında kullanılır.
örnek:Bir futbol takımında kaç oyuncunu oynadığını öğrenciye sormak bilgi basamağında bir sorudur.
kavrama: Bilgilerin anlayarak kendi yorumları katma olarka tanımlanır.
örnek: Öğretmenin Dört işlemi öğrenen bir öğrenciden verdiği sayıları toplamasını ve bunları farklı bir sayıyla çarparak yine istediği bir sayıya bölme işlemlerini yapması öğrencinin öğrendiği tüm bilgileri işlemesini sağlayacağı için kavrama basamağına girer.
uygulama: Bilgileri kullanarak bu bilgileri farklı ortamlara aktarma yeteneği olarak tanımlanır.
örnek: Öğrenciden haritada ülkemizin istenilen bölgesini göstermesini istemek.
analiz: Ayrıntıları saptayıp bunları parçalara ayırarak daha iyi anlamaya çalışma sürecidir.
örnek:Öğrenciye biyoloji dersinde solunun sistemi ile dolaşım sistemi arasındaki farkı sormak olabilir.
sentez: Parçaları birleştirerek bütüne varma veya bilgileri birleştirerek bir bütün oluşturma olarak tanımlanabilir.
örnek: Öğretmenin gösterdiği bir programlama kodu öğrencinin kendi bilgilerinide katarak daha fazla geliştirmesi olarak tanımlanabilir.
değerlendirme: Belli kriterlere göre bilgileri sorgulama yeteneğidir.
örnek: Ülkemizde görülen iklim değişikliklerinin nedenlerini araştırarak etki ettiği sonuçları kendi içerisinde değerlendiriniz demek bir değerlendirme sorusu olabilir.
2. Duyuşsal Davranışlar
3. Psikomotor Davranışlar
Onur KARAHAN --- Hüsnü TURHAN
1)bilişsel davranışlar
2)duyuşsal davranışlar
3)psikomotor davranışlar
1)bilişsel davranışlar: bloom taksonamisine göre 6' ya ayrılır.
bilgi:Bilginin hatırlanması ve anlaşılmasında kullanılır.
örnek:Bir futbol takımında kaç oyuncunu oynadığını öğrenciye sormak bilgi basamağında bir sorudur.
kavrama: Bilgilerin anlayarak kendi yorumları katma olarka tanımlanır.
örnek: Öğretmenin Dört işlemi öğrenen bir öğrenciden verdiği sayıları toplamasını ve bunları farklı bir sayıyla çarparak yine istediği bir sayıya bölme işlemlerini yapması öğrencinin öğrendiği tüm bilgileri işlemesini sağlayacağı için kavrama basamağına girer.
uygulama: Bilgileri kullanarak bu bilgileri farklı ortamlara aktarma yeteneği olarak tanımlanır.
örnek: Öğrenciden haritada ülkemizin istenilen bölgesini göstermesini istemek.
analiz: Ayrıntıları saptayıp bunları parçalara ayırarak daha iyi anlamaya çalışma sürecidir.
örnek:Öğrenciye biyoloji dersinde solunun sistemi ile dolaşım sistemi arasındaki farkı sormak olabilir.
sentez: Parçaları birleştirerek bütüne varma veya bilgileri birleştirerek bir bütün oluşturma olarak tanımlanabilir.
örnek: Öğretmenin gösterdiği bir programlama kodu öğrencinin kendi bilgilerinide katarak daha fazla geliştirmesi olarak tanımlanabilir.
değerlendirme: Belli kriterlere göre bilgileri sorgulama yeteneğidir.
örnek: Ülkemizde görülen iklim değişikliklerinin nedenlerini araştırarak etki ettiği sonuçları kendi içerisinde değerlendiriniz demek bir değerlendirme sorusu olabilir.
2. Duyuşsal Davranışlar
3. Psikomotor Davranışlar
Onur KARAHAN --- Hüsnü TURHAN