BOTE

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Dersler


+8
aydogduseyhmus
erdemir46
SevkiAkturk
fatih mehmet
ibrahim_sarigul
BayramKaymakçı
Omer_GUL
sedat_bayram
12 posters

    Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi

    sedat_bayram
    sedat_bayram


    Mesaj Sayısı : 3
    Kayıt tarihi : 13/03/09

    Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi Empty Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi

    Mesaj  sedat_bayram Paz Mart 15, 2009 8:04 pm

    Grafik Tasarlama

    Giriş:
    Hedef Kitle: BÖTE öğretmen adayları
    Dersin Amacı: BÖTE öğretmen adaylarının öğretim teknoloğluğu yönünü kullanmak ve derslerinde grafik tasarımı konularının kavramsal ve örnek olay yöntemiyle anlatımını amaçlamaktadır.
    Konu: Grafik Tasarlama

    İhtiyaç Analizi:
    Bu dersin içeriği öğrencilere anlatılmadan, öğrencilere Grafik Tasarlama denildiğinde zihinlerinde canlanan kavramlar kâğıt üzerine yazdırılıp öğrencilerin bu konu hakkında ne kadar bilgi sahibi oldukları fikrine vararak konuyu anlatma durumuna geçebilir.
    Grafik Tasarlama konusu görsel olarak hafızaya yer etmesi ve gösterip uygulama stratejisi ile anlatılarak öğrencide tam öğrenme gerçekleştirilebilir.
    Kavramlarla ilgili teknik bilgiler verildikten sonra öğrencilere örnek uygulamalar gösterilerek bunları kendilerinin de yapması sağlanabilir.
    Öğrenciler proje gruplarına ayrılarak konuyu daha verimli öğrenmeleri sağlanabilir.

    Tercih Edilebilecek Öğretim Stratejileri:
    Konu anlatılırken tercih edilecek yöntem, gösterip yaptırma ve yaparak öğrenme stratejileridir.

    Örnek Uygulama:
    Konu içeriğinin verildiği sıralarda konuları pekiştirici örnek uygulamalar gerçekleştirilmeli ve öğrencilere bu uygulamalara benzer uygulamalar gerçekleştirilmesi istenilebilir.

    Değerlendirme Kriterleri:
    Başta uygulamış olduğumuz zihin haritasını yeniden düzenleriz ve konu ile ilgili hangi bilgiler ve düşüncelerin kazandırılıp kazandırılamadığı hakkında bilgi sahibi olabilir. Diğer bir değerlendirme yöntemi, öğrencilere herhangi bir konu hakkında bir grafik tasarımı çalışması gerçekleştirilmesini istemek ve bunu sergilemek.
    avatar
    Omer_GUL


    Mesaj Sayısı : 3
    Kayıt tarihi : 13/03/09

    Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi Empty Geri: Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi

    Mesaj  Omer_GUL Salı Mart 17, 2009 6:38 pm

    - ÖMER GÜL - 060535017

    Hedef Kitle : BÖTE ÖĞRETMEN ADAYLARI

    Amaç : Hedef kitlenin konu hakkında bilgi birikimini artırmak ve internet kullanımı hakkında bazı alışkanlıklar edinmelerini sağlamak..


    Konu : İnternet başlığı altında "Etik ve Güvenlik"


    İhtiyaç Analizi : Günümüzde "internet" ile yaşamımızın her noktasında karşı karşıyayız. Hayatımıza bu kadar entegre olmuş bir sistemin de etkili ve verimli kullanılması için bazı kurallara uyulması gereklidir. Yani, gerçek hayatta sörf yaparken veya diğer etkinliklere katılırken olduğu gibi, kabul görmüş davranış kuralları veya etik değerler bulunmaktadır. İnternet etiği olarak adlandırılan bu kurallar, internet kullanılırken diğer insanların haklarına saygılı olmak için ne yapılıp ne yapılamayacağına yön verir. Kullanıcı sayısı arttıkça etik anlamda kirlenme ve olumsuzlukların artacağı düşünülürse, internette sorunsuz olarak iletişim kurmak için internet etik kurallarının bilinmesi ve uygulanması gerekmektedir. İletişim kurduğunuz ortam, ister e-posta olsun, ister haber grupları ve tartışma listeleri olsun, isterse sohbet olsun, uyulması gereken bazı hususlar vardır. Bunlar, internette sohbet ederken, e-posta gönderirken, herhangi bir araştırma yaparken (paylaşım-telif hakkı), alışveriş yaparken vs. gibi başlıklardır. Bu hususlara dikkat edildiğinde interneti etkili ve verimli bir şekilde "güvenle" kullanabiliriz.


    Hikaye : Tuncay, 14 yaşında sıkı bir internet kullanıcısıdır. İnternette forumlara yazı yazmayı ve chat programları ile sohbet etmeyi çok sevmektedir. Ancak Tuncay, sohbet ederken kendisini olduğundan farklı göstermekte ve forumlarda ise başkalarının paylaşımlarının altına kendi ismini yazaraktan kendine mal etmektedir.
    Tuncay'a bir gün ilginç bir mail gelir.. Mail "internet güvenliği" başlıklı bir konudadır. Tuncay bu maili okur ve pek çok şey o anda değişir.....


    Uygulama etkinlikleri ve Değerlendirme soruları : Uygulama etkinliği olarak öğrencilere çeşitli örnek olaylar üzerinden sorular sorulacak. Ve öğrencilerden bu konu hakkında neler duydukları hakkında bilgi toplanıp tartışma ortamı yaratılacak.
    avatar
    BayramKaymakçı


    Mesaj Sayısı : 3
    Kayıt tarihi : 16/03/09

    Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi Empty Geri: Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi

    Mesaj  BayramKaymakçı Çarş. Mart 18, 2009 5:16 pm

    Hedef kitle: BÖTE Öğretmen Adayları.

    Amaç: Bir bilgisayar öğretmeninin gösteri yöntemini etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmesini sağlamak.

    Konu: Gösteri Yöntemi

    İhtiyaç analizi: Gösteri, izleyici grubuna bir işin nasıl yapılacağını göstermek ya da genel ilkeleri açıklamak için başvurulan bir yöntemdir. Bu yöntem, her öğrencinin deney yapması için yeterli sayıda araç ve gerecin olmadığı zamanlarda ve anlatma yönteminin yetersiz kaldığı durumlarda uygulanır. Özellikle psikomotor becerilerin öğretilmesinde etkili bir şekilde uygulanabilecek bir yöntemdir. Bu yöntem sayesinde öğrenci hem işitir hem de görür.

    Örnek uygulama: Bilgisayar laboratuvarında 5 öğrenciye 1 bilgisayar düşecek sayıda bilgisayar bulunmaktadır.
    Böyle bir durumda öğretmen bilgisayar donanımlarını nasıl tanıtmalıdır?...

    Uygulama etkinlikleri ve Değerlendirme soruları: Öğrencilere süre verilerek gösterilenleri gruplar halinde uygulamaları sağlanabilir. Değerlendime kısmında görsel öğelerden faydalanarak sınav soruları hazırlanabilir.
    avatar
    ibrahim_sarigul


    Mesaj Sayısı : 3
    Kayıt tarihi : 13/03/09

    Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi Empty ihtiyac analizi(web)-h.ibrahim sarıgül

    Mesaj  ibrahim_sarigul Perş. Mart 19, 2009 7:18 pm

    Bilgisayar ve Öğretim Yöntemleri: Web
    Hedef Kitle: Böte Öğretmen Adayları
    Amaç: Böte öğretmen adaylarını web kavramı konusunda bilgilendirmek ve web ortamlarının derslerde etkin ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak.
    Konu: Web
    İhtiyaç Analizi: Web internet üzerinde çalışan servislerden biridir. Fakat birçok kişi tarafından internet ve web aynı kavramlar olarak bilinmektedir. Öncelikli olarak bu yanlış görüşün ortadan kaldırılması gerekir. Örnek olay ve yaparak yaşayarak öğrenme yöntemlerinden yararlanılarak çeşitli web ortamları(e-posta web siteleri forumlar vb.) ders içeriğinde avantajlı olduğu durumlarda öğrencilere kullandırılmalıdır. Cep telefonu ve mobil araçların yaygınlaşmasıyla web ortamları mobil ortamlarda kullanılmaktadır. Bu bilincinde öğrencilere verilmesi gerekmektedir.
    Örn Hikâye: Öğrenciye bir konu hakkında ödev verilir. Öğrenci web ortamlarından yararlanarak ödevini yapmaya çalışır. Uzakta bulunan uzman kişilerle web ortamından görüşme yapar. Ödevde amaç web ortamının avantajının öğrenci tarafından anlamasını sağlamaktır.
    Değerlendirme: Öğrencilere çeşitli web ortamları kullandırılarak (blog,forum,sohbet) avantaj ve dezavantajları öğrencilere sorulur.
    avatar
    fatih mehmet


    Mesaj Sayısı : 2
    Kayıt tarihi : 13/03/09

    Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi Empty ihtiyaç analizi 080535027 Fatih Mehmet Güneş

    Mesaj  fatih mehmet Perş. Mart 19, 2009 7:40 pm

    Hedef kitle: BÖTE Öğretmen Adayları.

    Amaç: Öğretmen adaylarının yıllık planın, ünite planın, günlük planın ve ders etkinlik planının etkin bir şekilde amaçlar doğrultusunda kullanılabilmesini ve öneminin kavratılması

    Konu: Yıllık plan, ünite planı, günlük plan ve ders etkinlik planı

    İhtiyaç Analizi: Bir öğretmenin yılın, ayın, günün hatta her hangi ders saatinde ne konuların işleneceğini, hangi uygulamaların, hangi tekniklerin ve hangi durumların ortaya çıkacağını tek tek belli programlar dahilinde düzenlenmesini gösteren kılavuzluk yapan uygulamalar ve çizelgeleri kullanmak mecburiyetindedir. Bir öğretmen bu planları en etkin şekilde kullanmalıdır. Planlarda geçen hedeflere bağlı kalarak, ortama ve derse göre belirlenmiş teknikleri uygulamak durumundadır. Her öğretmenin bu planlara bağlı kalarak eğitimde bütünlüğü sağlaması gerekmektedir. Bu planların hazırlanması ve uygulamaya konması için stajyer ve mesleğe yeni başlayacak öğretmen adaylarına bu planların gerekliliği ve önemi açıklanmalı ve hazırlama aşamasında ön ayak olunarak bu uygulamaya alışmaları sağlanmalı.

    Örnek uygulama: 2008-2009 öğretim yılının 13. Ders haftasında hangi dersler, hangi konular, hangi uygulamalar, hangi teknikler kullanılacağı bilinebilir mi?

    Uygulama etkinlikleri ve Değerlendirme soruları: eğitim öğretim yılına başlanılırken her öğretmen kendine bir kılavuz çizerek bu planı hazırlar. Bu yüzden eğitim adına sorulan tüm sorular yıllık plan, ünite planı, günlük plan ve ders etkinlik planında mevcuttur.
    avatar
    SevkiAkturk


    Mesaj Sayısı : 3
    Kayıt tarihi : 20/03/09

    Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi Empty İhtiyaç Analizi 070535004 Şevki AKTÜRK

    Mesaj  SevkiAkturk Cuma Mart 20, 2009 2:45 am

    İŞLETİM SİSTEMLERİ
    Giriş:
    Hedef Kitle: BÖTE Öğretmen Adayları
    Dersin Amacı: BÖTE öğretmen adaylarının öğretim teknoloğluğu yönünü kullanmak ve derslerinde işletim sistemleri konularının hakkında yeterince bilgiye sahip olmalarını sağlamak ve derste bu konuyu etkin bir şekilde kullanabilmelerini sağlamak.
    Konu: İşletim Sistemleri

    İhtiyaç Analizi:
    Bu dersin içeriğinde öğrencinin işletim sistemleri uygulamalarını yetkin bir şekilde kullanabilmelerini sağlamak. Çeşitli işletim sistemleri hakkında yeteri kadar bilgiye sahip olmalarını sağlamak ve bu işletim sistemlerini etkin bir şekilde kullanabilmelerini sağlayacak bilgiye sahip olmalarını sağlamak.
    Öğrencilere etkin bir şekilde anlatım sağlanarak saha sonra öğrencilerin bu işletim sistemleri üzerinde deneyim kazanmalarını sağlayabilmek için laboratuar ortamında uygulamalar gerçekleştirerek yeterince deneyim kazanmalarını sağlayarak öğrencilerin farklı işletim sistemlerini etkin bir şekilde kullanabilmelerini sağlamak.

    Tercih Edilebilecek Öğretim Stratejileri:
    İşletim sistemleri anlatılırken tercih edilecek yöntemler olarak, gösterip yaptırma, yaparak öğrenme stratejileri kullanılabilir. Proje grupları oluşturarak farklı işletim sistemleri üzerinde yoğunlaşmalarını sağlamak.

    Örnek Uygulama:
    Laboratuar ortamında farklı işletim sistemlerini kullanmaları sağlamak ve bu işletim sistemleri hakkında yeterince bilgiye sahip olmalarını sağlayabilmek. Farklı işletim sistemlerini yetkin bir şekilde kullanabilmelerini sağlayabilmek.

    Değerlendirme Kriterleri:
    Proje gruplarının yaptıkları projeleri sınıf içinde sunmaları sağlamak ve bunlar üzerinde uygulama yapmalarını imkan vererek bu uygulamalar üzerinde başarılarının değerlendirmesi sağlanabilir.
    avatar
    erdemir46


    Mesaj Sayısı : 3
    Kayıt tarihi : 13/03/09

    Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi Empty Geri: Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi

    Mesaj  erdemir46 Ptsi Mart 23, 2009 8:47 pm

    Hedef Kitle: BÖTE öğretmen adayları

    Amaç: BÖTE öğretmen adaylarının konu hakkındaki bilgi birikimini
    arttırmak ve anlatım yönteminin, bilgisayar öğretiminde doğru şekilde kullanılmasını sağlamak.

    Konu:Anlatım yöntemi

    İçerik:Anlatım yöntemi nedir? Anlatım yöntemini hangi durumlarda seçmeli?
    Anlatım yönteminin eksileri ve artıları, uygulamada dikkat edilecek hususlar nelerdir?

    Örnek: Lise 1.sınıfta yaşadığım bir olay, örnek niteliği taşıyacağı kanaatindeyim. Okulumuzun kısıtlı sayıdaki bilgisayarlarına karşılık sınıfımızın kalabalık olması sebebiyle bilgisayar derslerini sınıfta işlemek zorunda kalmıştık, öğretmenim kara tahtaya çizdiği bilgisayar resmiyle anlatmıştı, kasa, monitör, klavye, maus gibi dış birimler anlatmakta zorlanmadı, bizde anlamakta fakat konu Internet olunca öğretmenimin anlattıklarını o derece farklı anlamıştım ki, dünyanın herhangi bir yerinden bir kamera varmışçasına görüntü alınabildiğini sanıyordum.

    Uygulama etkinlikleri ve Değerlendirme soruları: Uygulamada anlatım yöntemi, somut örneklerle desteklenmelidir, özelliklede bilgisayar öğretiminde donanım parçalarını anlatırken o parçayı göstererek anlatmalıyız. Anlatma yöntemini genelde diğer yöntemlere yardımcı yöntem olarak kullanılmalıdır. Değerlendirmede ise öğrenciye küçük görevler verilerek, araştırması sağlanabilir ve sınıfta anlattırılabilir.

    ali erdemir
    avatar
    aydogduseyhmus


    Mesaj Sayısı : 3
    Kayıt tarihi : 30/03/09

    Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi Empty İhtiyaç Analizi: 060535007 Şeyhmus Aydoğdu

    Mesaj  aydogduseyhmus Ptsi Mart 30, 2009 11:07 am

    Programlama

    Hedef Kitle: BÖTE Öğretmen Adayları

    Dersin Amacı: Öğretmen adaylarının programlama bilgisini kullanarak dersi daha etkili bir şekilde işlemesini sağlamak

    İhtiyaç Analizi:

    Var olan durum: Şu anda programlama derslerinde ilköğretimde visual basic ortaöğretimde ise visual basic - ve pascal programlama bir arada öğretilmektedir. Dersler işlenirken öğretmenler programlamanın mantığını öğretmek yerine programlama dilinin standartları üzerinde durmaktadırlar. Fakat programlamada önemli olan programlama dilinin standartlarının yanısıra programın algoritmasını oluşturabilmektir.

    Olması gereken durum: Programlama derslerinde öğrencilere programlamanın kod ezberlemek olmadığını öğrencilere öğreterek, herhangi bir programlama dili yerine programlama mantığı(algoritma yazma) öğretilmeli ve olşuturulan algoritma çeşitli programlama dillerinde öğrencilere sunulmalıdır. Bunun yanısıra öğrencilere verileri yazdırmak yerine veriler üzerinde işlemler yaptırılmalıdır.

    Tercih Edilebilecek Öğretim Stratejileri:
    Öğrenmede en etkili yöntem olan yaparak - yaşayarak öğrenme yöntemi kullanılmalıdır. Bu yöntemde öğretmenler öncelikle derslerinde kendi örnekler yaparak öğrencilere düşündürücü sorular yöneltmelidirler. Buradaki amaç öğrencinin doğru cevabı vermesi değil öğrencinin o konu üzerinde düşünebilmesidir.

    Örnek Uygulama:
    Öncelikle sınıf ortamında teorik bilgi verilir, daha sonra öğrencileri labvaratourda uygulama yapma olanağı sağlanır.

    Değerlendirme Kriterleri:
    Öğrencinin herhangi bir programı yazmasından ziyade öğrencinin öğrencinin problemlere çözüm üretmesini sağlayacak değerlendirme soruları hazırlanmalı ve öğrencilere sunulmalıdır.
    avatar
    ömür gökçe


    Mesaj Sayısı : 1
    Kayıt tarihi : 01/04/09

    Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi Empty proje yönetimi

    Mesaj  ömür gökçe Çarş. Nis. 01, 2009 2:18 pm

    kısa zamanda ekliyorum.
    avatar
    alper_ozocak


    Mesaj Sayısı : 2
    Kayıt tarihi : 02/04/09

    Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi Empty Alper Özocak 060535032

    Mesaj  alper_ozocak Perş. Nis. 02, 2009 12:59 pm

    Hedef Kitle:Böte Öğretmen Adayları
    Amaç:İnternet üzerinden çeşitli yöntemlerle sohbet ederek böte
    öğretmen adaylarının yeni bilgiler kazanmalarını sağlamak.
    Konu:Sohbet
    İçerik:Böte mezunu öğretmenlerin öğrencilerine internet üzerinden
    sohbet etmenin fayda ve zararlarını kurallarını ve eiğini
    öğrencilerine öğretmesi gerekmektedir. Dikkat edilmesi gereken birkaç
    husus şunlardır.
    1.İnternet ortamındaki sohbetle yüzyüze sohbetin farkları nelerdir?
    2.Sohbet ortamında karşımızdaki kişi ile hangi bilgilerimizi
    paylaşmalı hangi bilgilerimizi kesinlikle paylaşmamalıyız?
    3.İnternet üzerinden sohbet ederken uymamız gereken kurallar nelerdir?
    4.internet üzerinde belli etikler varmıdır?
    Örnek :Sohbet ederken karşımızdaki insana kendimizi doğru
    tanıtmalıyız, onlara cinsiyet gibi bigilerimizi yanlış vermemeliyiz
    ama kişiye kredi kartı bilgileri gibi bilgilerimizi kesinlikle
    vermemeliyiz. Bazen internet yaptığımız yanlışlara izin versede bu
    yaptıklarımız etiğe uymadığı için yanlıştır ve yapmamalıyız. İnterneti
    bilgilerimizi paylaşma yolu ile çoğaltmakta ve yeni bilgiler edinmekte
    kullanmalıyız. İnternet üzerinden yeni insanlar ve yeni kültürler
    tanımalıyız.
    Değerlendirme: Değerlendirme yapmadan önce sınıf içi bir mikro öğretim
    yaparak örnek bir sohbet ortamı yapmalıyız. Kişileri belli kriterler
    çerçevesinde her şekilde sınav yapabiliriz.
    avatar
    EmrahAYDIN


    Mesaj Sayısı : 2
    Kayıt tarihi : 22/03/09

    Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi Empty Emrah AYDIN 060535006 wiki, blog

    Mesaj  EmrahAYDIN Salı Nis. 07, 2009 9:44 pm

    Hedef Kitle: BÖTE Öğretmen Adayları.
    Amaç : Böte öğretmen adaylarını WIKI ve BLOGLAR hakkında bilgilendirmek, eğitim öğretim sürecinde wiki ve blogları daha etkin kullanılması konusunda yönlendirmede bulunmak.
    Konu: Wiki ve bloglar
    İçerik: Böte öğretmen adayları mezun olduktan sonra gittikleri okullarda yapmaları gereken işlerden bir taneside süphesiz internet ansiklopedileri(wiki) ve blogları eğitimde etkili olarak kullanmalarını sağlamaktır. Bunun için ilk olarak böte mezunu olacak kişilerin wiki ve bloglar hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları gerekmektedir.
    Wiki: İngilizce what i know is sözcüğünün kısaltması wiki(bildiğim kadarıyla) olarak çevrilebilir. Wiki : herksin üzerin de istediği gibi düzenlemeler yapmasına olanak sağlayan bilgi sayfaları topluluğudur. Guruplar, wiki sayesinde büyük doküman arşivleri oluşturabilirler. Sayfalar arasındaki bağlantılar ve sayfa biçimlendirmeleri otomatik olarak yapılacağından, bilgi erişimi ve bilgi belgeleme wiki ile çok kolaydır.
    Blog: Blog kelimesi web-log kelimesinden gelmiştir. Webloglar internette seyir defteri olarak da adlandırılmaktadır. Blog, teknik bilgiye gerek duymadan, kişilerin kendi istedikleri şeyleri, istedikleri şekilde insanların oluşturdukları günlüğe benzeyen web sayfalarıdır. Genelde yazı sonunda yazan kişinin adı ve tarih yazılır. İsteyen kişilerde bu yazılara yorum yapabilir. Bloglar kişisel,temasal,topluluk ve şirket olmak üzere dört guruba ayrılır.
    Eğitimde wiki ve bogların kullanılabilmesi için öğrencilere bunlar hakkında detaylı bilgi verilmelidir. Ayrıca kullanımı ve bilgilerin nasıl paylaşıldığı nasıl ulaşılabildiği gibi konular uygulamalı olarak gösterilmelidir.
    Uygulama ve Değerlendirme:
    Eğitimde kullanılabileceği belli başlı dalları şu şekilde sıralayabiliriz:
    • Ders içi notları, ödevler, sınıf içi ve okul ile ilgili etkinliklerin yayınlanabileceği bir ortam oluşturulabilir.
    • Sınıf içi ve sınıflar arası etkileşim sağlanılabilir.
    • Online kaynaklar sunulabilir.
    • Güzel ve başarılı uygulamalar paylaşılabilir.
    • Öğrenciler çalışma dosyaları oluşturabilir.
    • Eğitimde bilgi paylaşımı sınırlılığı ortadan kaldırılabilir.
    • Topluluk ilişkileri sağlanabilir.
    Biz böte öğretmen adayları olarak öğrenme-öğretme ortamını daha çok nasıl zenginleştirebiliriz arayışı içinde bulunmalıyız. Wiki ve bloglar bu alanda bize oldukça yardımcı olabilir. Wiki ve blogların eğitim ortamına sunmuş oldukları yöntem ve teknikleri vardır. Öğretmen istediği yöntem ve tekniğe göre eğitim sürecini yürütür.
    • Eğer öğrencilerinizin konuyu okuyarak gelmesini veya sadece derste sizin dinledikleri ile yetinmesini istemiyorsanız; öğrencilerin araştırıp,bilgileri harmanlayıp kendilerinin sonuca gitmesini veya kendi ürünlerini ortaya çıkarmalarını istiyorsanız, Araştırma yoluyla öğretim metodunu kullanabilrisiniz.
    • Öğrencileriniz elde etmiş oldukları gözlemleri bloglara yazabilir. İlk gözlem ve sonraki gözlem arasındaki farkı belirleyebilir. Keşfederek Öğrenme
    • Siz sorun ve problemi oluşturun,çözümlemelerini isteyin. Problem Çözme
    • Eğer öğrencileriniz kavramları ilişkilendirmesini istiyorsanız bütün sınıfın ortak oluşturacakları bir kavram haritası oluşturmalarını sağlayabilirsiniz. Kavramları hangi başlık altında toplanmasını istiyrsanız belirleyin. Öğrencilerin bu kavramları ilişkilendirmesini ve açıklama yapmasını isteyin. Bu bir sayfada kayıtlı tutulsun, öğrenciler bu sayfada ekleme ve çıkarma yapara değiştirebilsin. Böylece kavramları bir araya getirerek kavram ağı ve öğrencilerin bu konu hakkında tartışma ortamı oluşturacağınızdan ayrıca araştırma tekniklerini işe katacağınızdan zengin bir öğrenme ortamı sağlanmış olur.
    Ortam: bilgisayar laboratuarları yada bilgisayar entegre edilmiş sınıflar..
    avatar
    bekir


    Mesaj Sayısı : 3
    Kayıt tarihi : 13/03/09

    Grafik Tasarımı-İhtiyaç Analizi Empty İhtiyaç Analizi - Gösterip Yaptırma Yöntemi

    Mesaj  bekir Cuma Nis. 24, 2009 11:02 am

    050535024 - Bekir Lafcı

    Hedef kitle: BÖTE Öğretmen Adayları.

    Dersin Amacı: BÖTE öğretmen adaylarını Gösterip yaptırma yöntemi hakkında bilgi birikimlerini artırmak

    Konu: Gösterip Yaptırma Yöntemi
    Gösterip yaptırma yöntemi, bir işlemin uygulanmasına, bir araç-gerecin çalıştırılmasına önce Gösterip yaptırma açıklama sonra da öğrenciye alıştırma ve uygulama yaptırarak öğretme yöntemidir. Bu yöntem psikomotor davranışları öğrenciye en üst düzeyde kazandırmak için gerekli bir yöntemdir.

    Örnek uygulama: Ana kartın üzerinde bulunan ekran kartının hangi slota nelere dikkat ederek, nasıl takıldığını önce Gösterip yaptırma yaparak sonrada öğrencilerden ekran kartının ana karttaki slota takmasını istemek.

    Uygulama etkinlikleri ve Değerlendirme soruları: Her öğrenciden Gösterip yaptırma yapmış olduğumuz uygulamayı öğrencilerden yapmalarını istemek, herhangi yanlış bir durumda dönüt vererek yapmasına yardımcı olmak ya da yapan arkadaşlarından yardım alarak uygulamayı sorunsuzca yapmalarını sağlamak. Değerlendirme olarak da Gösterip yaptırmada uygulanan adımları doğru bir şekilde yapıp yapmadığına bakarak değerlendirme yapılabilir.

      Forum Saati Paz Nis. 28, 2024 8:43 pm