Grafik Tasarlama
Giriş:
Hedef Kitle: BÖTE öğretmen adayları
Dersin Amacı: BÖTE öğretmen adaylarının öğretim teknoloğluğu yönünü kullanmak ve derslerinde grafik tasarımı konularının kavramsal ve örnek olay yöntemiyle anlatımını amaçlamaktadır.
Konu: Grafik Tasarlama
İhtiyaç Analizi:
Bu dersin içeriği öğrencilere anlatılmadan, öğrencilere Grafik Tasarlama denildiğinde zihinlerinde canlanan kavramlar kâğıt üzerine yazdırılıp öğrencilerin bu konu hakkında ne kadar bilgi sahibi oldukları fikrine vararak konuyu anlatma durumuna geçebilir.
Grafik Tasarlama konusu görsel olarak hafızaya yer etmesi ve gösterip uygulama stratejisi ile anlatılarak öğrencide tam öğrenme gerçekleştirilebilir.
Kavramlarla ilgili teknik bilgiler verildikten sonra öğrencilere örnek uygulamalar gösterilerek bunları kendilerinin de yapması sağlanabilir.
Öğrenciler proje gruplarına ayrılarak konuyu daha verimli öğrenmeleri sağlanabilir.
Tercih Edilebilecek Öğretim Stratejileri:
Konu anlatılırken tercih edilecek yöntem, gösterip yaptırma ve yaparak öğrenme stratejileridir.
Örnek Uygulama:
Konu içeriğinin verildiği sıralarda konuları pekiştirici örnek uygulamalar gerçekleştirilmeli ve öğrencilere bu uygulamalara benzer uygulamalar gerçekleştirilmesi istenilebilir.
Değerlendirme Kriterleri:
Başta uygulamış olduğumuz zihin haritasını yeniden düzenleriz ve konu ile ilgili hangi bilgiler ve düşüncelerin kazandırılıp kazandırılamadığı hakkında bilgi sahibi olabilir. Diğer bir değerlendirme yöntemi, öğrencilere herhangi bir konu hakkında bir grafik tasarımı çalışması gerçekleştirilmesini istemek ve bunu sergilemek.
Giriş:
Hedef Kitle: BÖTE öğretmen adayları
Dersin Amacı: BÖTE öğretmen adaylarının öğretim teknoloğluğu yönünü kullanmak ve derslerinde grafik tasarımı konularının kavramsal ve örnek olay yöntemiyle anlatımını amaçlamaktadır.
Konu: Grafik Tasarlama
İhtiyaç Analizi:
Bu dersin içeriği öğrencilere anlatılmadan, öğrencilere Grafik Tasarlama denildiğinde zihinlerinde canlanan kavramlar kâğıt üzerine yazdırılıp öğrencilerin bu konu hakkında ne kadar bilgi sahibi oldukları fikrine vararak konuyu anlatma durumuna geçebilir.
Grafik Tasarlama konusu görsel olarak hafızaya yer etmesi ve gösterip uygulama stratejisi ile anlatılarak öğrencide tam öğrenme gerçekleştirilebilir.
Kavramlarla ilgili teknik bilgiler verildikten sonra öğrencilere örnek uygulamalar gösterilerek bunları kendilerinin de yapması sağlanabilir.
Öğrenciler proje gruplarına ayrılarak konuyu daha verimli öğrenmeleri sağlanabilir.
Tercih Edilebilecek Öğretim Stratejileri:
Konu anlatılırken tercih edilecek yöntem, gösterip yaptırma ve yaparak öğrenme stratejileridir.
Örnek Uygulama:
Konu içeriğinin verildiği sıralarda konuları pekiştirici örnek uygulamalar gerçekleştirilmeli ve öğrencilere bu uygulamalara benzer uygulamalar gerçekleştirilmesi istenilebilir.
Değerlendirme Kriterleri:
Başta uygulamış olduğumuz zihin haritasını yeniden düzenleriz ve konu ile ilgili hangi bilgiler ve düşüncelerin kazandırılıp kazandırılamadığı hakkında bilgi sahibi olabilir. Diğer bir değerlendirme yöntemi, öğrencilere herhangi bir konu hakkında bir grafik tasarımı çalışması gerçekleştirilmesini istemek ve bunu sergilemek.